- /
- /
Administratorzy
Ważne! Wymagany jest przynajmniej jeden administrator całego systemu. Po założeniu konta testowego to uprawnienie przypisane jest domyślnie w panelu „Uprawnienia” do użytkownika zakładającego konto.
Administratorzy to użytkownicy, którzy mają uprawnienia do wybranych modułów i funkcjonalności systemu. W odróżnieniu od zwykłych użytkowników administratorzy mają pełen dostęp (wyświetlanie, edycja, przyznawanie dostępów) do modułu, którego są administratorem. W systemie Firmao CRM wyróżniamy sześć rodzajów administratorów oraz jeden rodzaj dyrektorów firmy, a ich role mogą pełnić menedżerowie firmy.
Rodzaje administratorów i dyrektorów
Wskazówka: Uprawnienie będzie dostępne tylko po włączeniu określonego modułu. Przeczytaj w instrukcji „Ustawienia firmy” jak włączyć moduły.
Rodzaje administratorów:
- administratorzy całego systemu;
- administratorzy działu sprzedaży (CRM/Faktury);
- administratorzy działu projektów;
- administratorzy księgowości;
- administratorzy działu sprzętów;
- administratorzy magazynu.
Administratorzy całego systemu mają pełen dostęp do danych i ustawień w całym systemie. Mogą korzystać z każdej opcji dostępnej w licencji przypisanej do swojego użytkownika. Ponadto mają pełen dostęp do:
- danych firmy;
- licencji i płatności;
- ustawień firmy;
- programu partnerskiego;
- importu danych;
- uprawnień.
Wskazówka: Administratorzy całego systemu mają dostęp do wszystkich skrzynek pocztowych i wiadomości e-mail w systemie.
Administratorzy działu sprzedaży (CRM/Faktury) (wymaga włączenia modułu „CRM” w ustawieniach firmy) mają pełen dostęp do wszystkich:
- firm;
- grup firm;
- osób kontaktowych;
- notatek;
- połączeń telefonicznych;
- szans sprzedaży;
- ofert/zamówień;
- faktur;
- produktów;
- dokumentów magazynowych;
- zadań powiązanych z firmami oraz czasów pracy tych zadań.
Administratorzy działu projektów (wymaga włączenia modułu „Organizacja pracy” i zaznaczenia opcji „Projekty” w ustawieniach firmy) mają pełen dostęp do wszystkich:
- projektów;
- zadań powiązanych z projektami oraz wszystkich czasów pracy tych zadań.
Ważne! Jeśli administratorzy działu projektów nie mają dostępu do firmy powiązanej z projektem, to w projekcie i zadaniach powiązanych z projektem, w polu „Firma” wyświetli się „Brak dostępu”.
Administratorzy księgowości (wymaga włączenia modułu „JPK” w ustawieniach firmy) mają pełen dostęp do:
- operacji księgowych;
- rejestrów VAT;
- KPiR;
- zobowiązań;
- spisu z natury;
- dokumentów;
- JPK VAT;
- JPK MAG;
- JPK FA;
- JPK KPiR.
Administratorzy działu sprzętów (wymaga włączenia modułu „Sprzęt serwis” w ustawieniach firmy) mają pełen dostęp do wszystkich:
- sprzętów;
- typów sprzętu;
- lokalizacji;
- zadań powiązanych ze sprzętami oraz czasów pracy powiązanych z zadaniami tych sprzętów.
Administratorzy magazynu (wymaga włączenia modułu „CRM” oraz „WMS Magazyn” w ustawieniach firmy) mają pełen dostęp do wszystkich:
Ważne! Tylko „Administratorzy magazynu”, „Administratorzy działu sprzedaży (CRM/Faktury)” i „Administratorzy całego systemu” mają dostęp do cen zakupowych produktów.
Dyrektorzy firmy mają uprawnienia pozwalające na:
- zmianę ustawień i danych firmy;
- dodawanie elementów list i słowników;
- zapraszanie i edytowanie użytkowników;
- edytowanie uprawnień dla użytkowników (bez możliwości edycji uprawnień wszystkich rodzajów administratorów oraz użytkowników, którzy widzą wszystkie faktury);
- edytowanie pól dodatkowych tylko do odczytu;
- tworzenie i edytowanie grup czatów;
- pełen dostęp do szablonów e-maili;
- tworzenie i modyfikację szablonów dokumentów i raportów;
- tworzenie i modyfikację kas oraz kont bankowych;
- tworzenie i edytowanie tablic informacyjnych;
- tworzenie i edytowanie szablonów zadań;
- zakup licencji.
Nadawanie uprawnień administratorów i dyrektorów
Kliknij awatar w prawym górnym rogu strony. Z listy rozwijanej wybierz „Uprawnienia”.
Kliknij pole pod nazwą dowolnego uprawnienia dotyczącego administratorów lub strzałkę skierowaną w dół po prawej stronie pola. Na liście rozwijanej kliknij pole wyboru przy użytkowniku, któremu chcesz nadać uprawnienie.
Wskazówka: Uprawnienie „Dyrektorzy firmy” dodasz po kliknięciu ikony trzech kropek, która znajduje się pod uprawnieniami po prawej stronie.
Możesz zobaczyć opis uprawnień administratorów i dyrektorów firmy po najechaniu kursorem myszy na „i” w kółku obok nazwy.
Wskazówka: Dodawanie uprawnień użytkownikom zostało opisane w instrukcji „Uprawnienia”.