- /
- /
Dodawanie nowego użytkownika
Ważne! Instrukcja przeznaczona jest tylko dla administratorów całego systemu i dyrektorów firmy.
Na koncie demo do systemu Firmao możesz dodać dowolną liczbę użytkowników. Po zakończeniu okresu demo ilość użytkowników w systemie zależy od ilości wykupionych licencji.
Dodawanie użytkownika poprzez kliknięcie strzałki przy module „Użytkownicy”
Kliknij strzałkę skierowaną w dół z prawej strony modułu „Użytkownicy” w górnym menu głównym, a następnie wybierz „+ Dodaj użytkownika” z listy rozwijanej. Otworzy się okno dodawania użytkownika.
W przypadku menu bocznego kliknij ikonę plusa „+” pojawiającą się z prawej strony nazwy modułu po najechaniu na niego kursorem myszki.
Dodawanie użytkownika poprzez kliknięcie ikony plusa przy wyszukiwarce
Kliknij przycisk plusa „+” po prawej stronie paska wyszukiwarki w górnej części ekranu, a następnie kliknij „Użytkownik” na liście rozwijanej. Otworzy się okno dodawania użytkownika.
Okno dodawania użytkownika
W nowym oknie dodawania użytkownika znajdują się następujące pola:
- email (pole wymagane) — będzie loginem do systemu. Na podany adres zostanie wysłany email z linkiem aktywacyjnym i zaproszeniem do systemu;
- typ licencji — wybierz spośród: „Standard”, „Professional”, „Enterprise” oraz „Supreme”;
- stanowisko — domyślnie w systemie stanowisko możesz wybrać spośród: „Menedżer”, „Młodszy specjalista ds. marketingu”, „Młodszy specjalista ds. sprzedaży”, „Starszy specjalista ds. marketingu” lub „Starszy specjalista ds. sprzedaży”. Edycja domyślnej listy opisana jest w instrukcji „Słowniki i statusy”;
- zespół — wybierz, do którego zespołu użytkownik będzie należał. Domyślnie lista zespołów jest pusta. W celu dodania nowych zespołów musisz je stworzyć w ustawieniach firmy. Więcej na ten temat przeczytasz w instrukcji „Zespoły”;
- rola w zespole — możesz wybrać między „Menedżer” a „Pracownik”.
W celu dodania użytkownika do systemu kliknij niebieski przycisk „Zaproś (wyślij email z zaproszeniem)” w prawym dolnym rogu okna lub szary przycisk „Zaproś i dodaj kolejnego pracownika z tymi samymi ustawieniami”.
W przypadku firm, które mają już wykupione licencje i chcą dokupić kolejną, w oknie dodawania użytkownika pojawi się informacja, jaki jest koszt dopłaty.
Kopiuj filtry, uprawnienia, ustawienia z użytkownika
W oknie dodawania nowego użytkownika możesz skopiować filtry, uprawnienia i ustawienia z użytkownika, który został dodany wcześniej do systemu. W tym celu wybierz z listy dostępnej w polu „Kopiuj filtry, uprawnienia, ustawienia z użytkownika” użytkownika, którego wspomniane ustawienia chcesz skopiować.
Okno rozszerzy się o uprawnienia i ustawienia wybranego pracownika, które możesz przypisać nowemu użytkownikowi poprzez zaznaczanie (niebieskie pole ze znacznikiem wyboru) bądź odznaczanie (pusty kwadrat) pól wyboru.
Jak wpisać treść zaproszenia?
W celu dodania treści zaproszenia kliknij przycisk z ikoną trzech kropek , który znajduje się nad niebieskim przyciskiem „Zaproś (wyślij email z zaproszeniem)”. Treść będzie widoczna w wiadomości email wysłanej do nowo dodanego użytkownika.
Następnie kliknij niebieski przycisk „Zaproś (wyślij email z zaproszeniem)” w prawym dolnym rogu okna.
Warto wiedzieć:
1. Jedna licencja w systemie Firmao odpowiada jednemu użytkownikowi.
3. Na wskazaną w polu „Email” skrzynkę pocztową przyjdzie wiadomość z treścią zaproszenia oraz linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu niebieskiego przycisku „Aktywacja” użytkownik będzie mógł zdefiniować hasło do systemu oraz swoje imię i nazwisko.
3. Licencję dla nowego użytkownika możesz wykupić za pomocą zakładki „Licencje i płatności”, którą znajdziesz na liście rozwijanej po kliknięciu awatara w prawym górnym rogu systemu. O tym, jak wykupić licencję dla nowego użytkownika, przeczytasz w instrukcji „Zmiana rodzaju posiadanej licencji lub wykupienie licencji dla nowego użytkownika”.