- /
- /
Lokalizacje
Ważne! W celu włączenia lokalizacji w systemie, musimy włączyć moduł „Sprzęt serwis” w „Ustawieniach firmy”. O tym, jak to zrobić, przeczytamy w instrukcji „Inwentaryzacja i ewidencja sprzętu”.
Lokalizacje w systemie Firmao to wszelkiego rodzaju budynki, pokoje, garaże, w których może znajdować się sprzęt firmy. Każda lokalizacja może mieć lokalizację nadrzędną, dzięki czemu można budować struktury lokalizacji, np. budynek → piętro → pokój.
Jak dodać lokalizacje sprzętu?
W celu dodania lokalizacji sprzętu przechodzimy do modułu „Lokalizacje” w górnym menu. Następnie klikamy niebieski przycisk „+ Dodaj” w prawym górnym rogu ekranu.
Otworzy nam się nowe okno, w którym definiujemy:
- nazwę nowej lokalizacji (pole wymagane);
- lokalizację nadrzędną (opcjonalnie), np. dla lokalizacji o nazwie „Pokój 305” lokalizacją nadrzędną może być „Piętro 3”;
- opis danego miejsca (opcjonalnie).
W celu dodania nowej lokalizacji do systemu klikamy niebieski przycisk „Utwórz”, który znajdziemy w prawym dolnym rogu okna.
Edycja wprowadzonych lokalizacji
W celu edycji wprowadzonych lokalizacji klikamy nazwę tej, której dane chcemy zmienić. System przeniesie nas do widoku szczegółów lokalizacji.
W tym widoku możemy edytować wszystkie dostępne pola:
- lokalizację nadrzędną;
- opis (osobna zakładka);
- nazwę sprzętu, który jest przypisany do danej lokalizacji;
- numer inwentaryzacyjny sprzętu przypisanego do danej lokalizacji;
- korzystających użytkowników;
- dostawcę;
- typ.
Ponadto mamy również inne domyślnie ukryte pola:
- utworzono przez;
- cena zakupu netto;
- data modyfikacji;
- data pozyskania;
- data utworzenia;
- data wygaśnięcia gwarancji;
- data złomowania;
- firma;
- kod kreskowy;
- osoba dostawcy;
- osoba kontaktowa;
- produkt;
- środek trwały.
Wskazówka: O tym, jak dostosować widoczność pól dowiemy się z instrukcji „Dostosowywanie widoku kolumn”.