Czat firmowy w systemie Firmao - System CRM i oprogramowanie ERP Firmao

Czat firmowy w systemie Firmao

W systemie Firmao mamy możliwość korzystania z funkcjonalności „Czatu” firmowego, która pozwala na szybką bezpośrednią komunikację między użytkownikami lub w grupie użytkowników dostępnych w systemie Firmao.

Ważne! Możliwość korzystania z „Czatu”, dostępna jest dla licencji Professional oraz Enterprise, natomiast posiadanie wykupionego API daje nam dodatkowo możliwość korzystania z funkcjonalności Livechat oraz Callback.


Jak korzystać z czatu firmowego Firmao?

Firmowy czat znajduje się po prawej stronie ekranu.


Z jego poziomu możemy skontaktować się z innymi pracownikami, a ponadto możemy tworzyć grupy — np. „Support”, co pozwoli na kontakt z wieloma pracownikami jednocześnie. Po kliknięciu ikony „Czat” , w górnej części panelu mamy możliwość zmiany statusu użytkownika.


Wskazówka: Status „Konsultant Livechat”, „Konsultant Callback” oraz „Konsultant Livechat i Callback” pojawi się tylko u użytkowników, którzy mają skonfigurowane funkcjonalności Livechat oraz Callback.


Lista statusów:

  • Dostępny (zielony punkt) — użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny, a wiadomości z Livechat i CallBack nie będą dla niego widoczne;
  • Konsultant Livechat (zielony punkt i dymek) — użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników  jako dostępny oraz na Livechat, przez co będą do niego przychodzić również wiadomości z Livechat;
  • Konsultant CallBack (zielony punkt i telefon) — użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny oraz będzie dla tego użytkownika widoczna grupa „CallBack”, na której pojawiają się wszystkie numery z Panelu CallBack na własnej stronie;
  • Konsultant Livechat i CallBack (zielony punkt, dymek i telefon) — użytkownik będzie widoczny na czacie przez innych użytkowników jako dostępny oraz będzie widział wiadomości i połączenia Livechat oraz CallBack;
  • Niewidoczny (punkt bez wypełnienia) — użytkownik będzie widoczny na czacie jako niedostępny przez innych użytkowników, ale będzie mógł korzystać z czatu;
  • Niedostępny (czerwony punkt) — użytkownik nie będzie mógł korzystać z funkcji czatu. Nie otrzyma powiadomień o przychodzących wiadomościach, jednak zmiana statusu na inny  zaktualizuje wszystkie jego czaty;
  • Zajęty (żółty punkt) — użytkownik będzie widoczny jako zajęty, ale będzie mógł korzystać z czatu.


Ponadto w widoku czatu mamy także dostęp do podglądu ilości nieodczytanych wiadomości lub powiadomień, które są widoczne jako liczby na czerwonym tle przy ikonach czatu oraz powiadomień.


Ustawienia czatu

Możemy dostosować chat Firmao do własnych potrzeb poprzez kliknięcie ikony koła zębatego w prawym górnym rogu czatu. Jesteśmy w stanie m.in. zmienić wygląd wyświetlanej listy użytkowników w prawym panelu, wyłączyć powiadomienia dźwiękowe, czy też dodać grupę.


  • Dodaj grupę — umożliwia dodanie grupy na czacie z uwzględnieniem nazwy oraz tego, którzy użytkownicy będą mieć wgląd do grupy;

  • Zmień wygląd listy użytkowników — pozwala na zmianę wyglądu listy (czy widoczne ma być imię oraz nazwisko użytkownika, czy imię/nazwisko i zdjęcie, czy tylko zdjęcie);
  • Otwieraj czat w panelu głównym (lub „Otwieraj czat w oknie”) — umożliwia zmianę wyświetlania okna rozmowy (czy ma być widoczne na pełnym ekranie, czy w małym oknie);
  • Posortuj użytkowników alfabetycznie — sortuje użytkowników czatu według alfabetu lub „po ostatniej aktywności”;
  • Wyłącz powiadomienia dźwiękowe — wyłącza powiadomienia dźwiękowe otrzymywanych wiadomości;
  • Konwersacje Livechat — umożliwia podgląd wszystkich przeprowadzonych konwersacji Livechat.

Ważne! Do opcji „Konwersacje Livechat” potrzebna jest włączona opcja konsultanta Livechat bądź posiadanie uprawnień administratora całego systemu.


Okno czatu

Jeśli zamierzamy przejść do okna czatu, to z prawego panelu wybieramy użytkownika lub grupę, z którą chcemy korespondować.


W celu napisania wiadomości wpisujemy treść w polu i zatwierdzamy wysłanie klawiszem: „Enter” na klawiaturze.


Okno rozmowy możemy dowolnie przemieszczać (jeśli czat otwiera się w małym oknie) oraz możemy wybrać jego rozmiar. Rozmiar czatu możemy zmienić, klikając środkową ikonę w prawym górnym rogu czatu.


Wygląd ikony przy czacie otwartym w oknie czatu: (prostokąt)


Wygląd ikony przy czacie otwartym w panelu głównym: (trzy prostokąty)


Ponadto, mając uprawnienia administratora całego systemu, po kliknięciu ikony koła zębatego w prawym górnym rogu okna czatu grupy, mamy dostęp do dodatkowych opcji, takich jak: opuszczenie/edytowanie/usuwanie grupy.


Funkcje czatu dostępne w oknie rozmowy 

W oknie rozmowy z danym użytkownikiem po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na treść wiadomości mamy możliwość:

  • skomentowania;
  • kopiowania;
  • edytowania;
  • usunięcia;
  • dodania zadania;
  • dodania firmy;
  • dodania notatki;
  • dodania szansy sprzedaży.


Dodatkowo mamy opcję szybszego skomentowania wiadomości, (czyli tzw. odpowiedzi) na swoją bądź czyjąś wiadomość. Zrobimy to, klikając na przycisk strzałki (z grotem skierowanym w lewą stronę) „Skomentuj”, który znajduje po prawej stronie wiadomości:


Istotne funkcjonalności w oknie rozmowy:

zielony ptaszek — status, gdy wiadomość została przeczytana;

szary ptaszek — status, gdy wiadomość została wysłana, ale nie została przeczytana;

szary ołówek — pojawi się na końcu edytowanej wiadomości. Jest widoczny dla wszystkich użytkowników danego czatu;

Ważne! Aby edytować wiadomość po jej wysłaniu, klikamy na jej treść w czacie.

zielona strzałka — po kliknięciu ikony, przesłany do nas plik zostanie pobrany;

zielony napis nowe wiadomości — widoczny nad nowymi wiadomościami, które nie zostały przez nas przeczytane;

szary emotikon — umożliwia wysłanie emotikonu;

spinacz — umożliwia załączenie pliku z dysku lokalnego i wysłanie go na czacie.

Wskazówka: Metodą „przeciągnij i upuść” możemy wysyłać pliki, naciskając lewym przyciskiem myszy na plik z folderu, który aktualnie przeglądamy na komputerze. Nie puszczając przycisku myszy, przenosimy plik na ikonę czatu lub otwarte okno czatu osoby, do której chcemy wysłać dokument. Następnie puszczamy przycisk myszy, a plik zostanie automatycznie przesłany do rozmowy z drugim użytkownikiem.


O tym piszemy w artykule:

Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview