Słowniki i statusy - System CRM i oprogramowanie WMS Firmao

Słowniki i statusy

Ważne! Instrukcja przeznaczona tylko dla administratorów całego systemu oraz dyrektorów firmy.

W systemie Firmao moduły posiadają swoje domyślne statusy lub kategorie. Możesz je modyfikować lub dodawać nowe za pomocą funkcji Słowników i statusów.


Gdzie w systemie znajdziesz Słowniki i statusy?

W celu przejścia do Słowników i statusów kliknij awatar, a następnie z listy rozwijanej wybierz „Ustawienia firmy”.


W nowo wyświetlonym oknie po lewej stronie w panelu nawigacyjnym wyświetli się zakładka „Słowniki / statusy”. Po przejściu do niej masz możliwość wyboru słownika (w zależności od włączonych modułów):



Jak dodać nowy wpis do słownika?

Ważne! Nie możesz edytować nazw słowników i statusów, które są domyślnie w systemie Firmao, jednak większość z nich możesz usunąć.


Gdy wybierzesz kategorię, dla której chcesz zmodyfikować słownik, kliknij przycisk „+ Dodaj” w lewym górnym rogu okna w celu dodania nowego wpisu.

W poniższym przykładzie przeczytasz o dodaniu nowego słownika dla zakładki: Użytkownik — stanowisko.


Wyświetli się okno dialogowe, w którym uzupełnij nazwę nowego wpisu.


W celu zapisania wprowadzonych zmian kliknij niebieski przycisk „Utwórz”, a następnie „OK”  w prawym dolnym rogu ekranu. System odświeży się automatycznie.


Jak dodać nowy status lub słownik z widoku listy i widoku szczegółów obiektu?

Innym sposobem na dodanie wpisu do słownika jest dodanie go z widoku listy obiektów. Kliknij wybraną pozycję w menu głównym, dla której chcesz zdefiniować nowy wpis, a następnie po rozwinięciu listy statusów kliknij przycisk „+ Dodaj status” znajdujący się na dole listy.


W ten sam sposób możesz dodawać słowniki, takie jak nowe stanowiska pracy z widoku szczegółów danego obiektu, np. użytkownika.


Konfiguracja słowników i statusów dla klientów

Dla klientów dostępne jest kilka słowników, które możesz skonfigurować:

Analogiczne działanie jak w powyższej instrukcji będzie dla słowników dotyczących: Ofert, Osób kontaktowych, Notatek, Produktów, Użytkowników. Nieco różnić będzie się dla zadań, o których przeczytasz poniżej.


Konfiguracja słowników i statusów dla zadań

Dla modułu „Zadania” masz dwa słowniki, które możesz zdefiniować:

Słownik „Kategorie” dotyczy kategorii zadań, takich jak: spotkanie, telefon, wyjazd służbowy, zadanie, deadline, e-mail; natomiast słownik „Statusy” dotyczy statusów zadania, takich jak: otwarte, aktualnie wykonywane, spauzowane, zamknięte.

W słowniku z kategoriami uzupełnij jedynie nazwę nowej kategorii, natomiast w słowniku ze statusami uzupełnij także grupę, do której ma należeć nowo wprowadzony status.


Jak ustawić domyślny status?

Możesz definiować domyślne statusy w systemie, które zostaną automatycznie przypisane w oknie tworzenia danego obiektu. Przykładowo możesz określić domyślny typ produktu, jeśli w znacznej większości dodajesz ten sam typ produktu.

W tym celu wybierz odpowiedni słownik — w tym przypadku „Produkty – Typy”. Następnie, między wyborem słownika a listą z branżami znajduje się pole „Domyślny typ”. Wybierz interesujący Cię status i zapisz wprowadzone zmiany, klikając niebieski przycisk „Zapisz” w prawym dolnym rogu okna. System odświeży się automatycznie.


W jaki sposób ustawić kolor danego wpisu w słowniku?

Kolor wpisu słownika możesz zdefiniować, klikając puste pole pod kolumną „Kolor”. Jeśli nie widzisz tej kolumny, uwidocznij ją – o tym, jak to zrobić, przeczytasz w tej instrukcji.

Po kliknięciu na puste pole pod kolumną „Kolor” pojawi się paleta kolorów. Użyj suwaka po prawej stronie oraz dostosuj odcień barwy w środkowej części. Zmiany zapiszesz poprzez kliknięcie niebieskiego przycisku „OK” w lewym dolnym rogu okna z paletą kolorów.


Wybrany kolor stanie się tłem danego statusu z poziomu listy i szczegółów zadania. Ponadto wybrany kolor będzie również tłem danego obiektu po lewej stronie w filtrach.


Jak usunąć wpis w słownikach i statusach?

W celu usunięcia statusu lub słownika zaznacz pole wyboru przy nazwie tego elementu, który chcesz usunąć. Następnie kliknij „Usuń” w lewym górnym rogu zakładki.


W jaki sposób zmienić kolejność danego wpisu na liście?

W celu zmiany kolejności danego wpisu kliknij na zaznaczoną ikonę sześciu kropek po lewej stronie wiersza i przeciągnij go w odpowiednie miejsce na liście.


Klucz dotyczący konkretnego wpisu ze słownika

Z poziomu zakładki „Słowniki/statusy” możesz sprawdzić, jaki klucz posiada dany wpis słownika lub status. W tym celu ustaw kolumnę „Klucz” jako widoczną. O tym, jak to zrobić, przeczytasz w instrukcji „Dostosowywanie widoku kolumn”. Pole to jest przydatne, gdy chcesz dokonać importu danych do systemu Firmao.


Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview