- /
- /
Słowniki i statusy
Ważne! Instrukcja przeznaczona tylko dla administratorów całego systemu oraz dyrektorów firmy.
W systemie Firmao moduły takie jak Firmy czy Zadania posiadają domyślne statusy lub kategorie. Możesz je modyfikować lub dodawać nowe za pomocą funkcji Słowników i statusów.
Gdzie w systemie znajdziesz Słowniki i statusy?
W celu przejścia do Słowników i statusów kliknij awatar, a następnie z listy rozwijanej wybierz „Ustawienia firmy”.

W nowo wyświetlonym oknie po lewej stronie w panelu nawigacyjnym wyświetli się zakładka „Słowniki / statusy”. Po przejściu do niej masz możliwość wyboru słownika dla danego modułu:
- Firmy — Branże;
- Firmy — Statusy;
- Firmy — Typy;
- Firmy/Szanse sprzedaży – Sposoby pozyskania;
- Notatki — Dotyczy;
- Oferty — Statusy;
- Osoby kontaktowe — Statusy;
- Produkty — Typy;
- Projekty — Statusy;
- Teczki;
- Użytkownik — Stanowisko;
- Zadania — Kategorie;
- Zadania — Statusy;
- Zamówienia — Statusy.

Jak dodać nowy wpis do słownika?
Ważne! Nie możesz edytować nazw słowników i statusów, które są domyślnie w systemie Firmao, jednak większość z nich możesz usunąć.
Gdy wybierzesz kategorię, dla której chcesz zmodyfikować słownik, kliknij przycisk „+ Dodaj” w lewym górnym rogu okna.
W poniższym przykładzie przeczytasz o dodaniu nowego słownika dla zakładki: Użytkownik — stanowisko.

Wyświetli się okno dialogowe, w którym uzupełnij nazwę nowego wpisu.

W celu zapisania wprowadzonych zmian kliknij niebieski przycisk „Utwórz”, a następnie „OK” w prawym dolnym rogu ekranu. System odświeży się automatycznie.
Jak dodać nowy status lub słownik z widoku listy i widoku szczegółów obiektu?
Innym sposobem na dodanie wpisu do słownika jest dodanie go z widoku listy obiektów. W tym celu kliknij wybrany moduł w menu głównym, dla którego chcesz zdefiniować nowy wpis, a następnie po rozwinięciu listy statusów kliknij przycisk „+ Dodaj status” znajdujący się na dole listy.

W ten sam sposób możesz dodawać słowniki, takie jak nowe stanowiska pracy z widoku szczegółów danego obiektu, np. użytkownika.

Konfiguracja słowników i statusów dla firm
Dla firm dostępne jest kilka słowników, które możesz skonfigurować:
Analogiczne działanie jak w powyższej instrukcji będzie dla słowników dotyczących: Ofert, Osób kontaktowych, Notatek, Produktów, Użytkowników. Nieco różnić będzie się dla zadań, o których przeczytasz poniżej.
Konfiguracja słowników i statusów dla zadań
Dla modułu „Zadania” masz dwa słowniki, które możesz zdefiniować:
Słownik „Kategorie” dotyczy kategorii zadań, takich jak: spotkanie, telefon, wyjazd służbowy, zadanie, deadline, e-mail; natomiast słownik „Statusy” dotyczy statusów zadania, takich jak: otwarte, aktualnie wykonywane, spauzowane, zamknięte.
W słowniku z kategoriami uzupełnij jedynie nazwę nowej kategorii, natomiast w słowniku ze statusami uzupełnij także grupę, do której ma należeć nowo wprowadzony status.

Jak ustawić domyślny status?
Możesz definiować domyślne statusy w systemie, które zostaną automatycznie przypisane w oknie tworzenia danego obiektu. Przykładowo możesz określić domyślną branżę firmy, jeżeli jest to główna branża, do której należą Twoi klienci.
W tym celu wybierz odpowiedni słownik — w tym przypadku „Firmy — branże”. Następnie, między wyborem słownika a listą z branżami znajduje się pole „Domyślny status” (w wybranym przykładzie „Domyślna branża”). Wybierz interesujący Cię status i zapisz wprowadzone zmiany, klikając niebieski przycisk „OK” w prawym dolnym rogu okna. System odświeży się automatycznie.

W jaki sposób ustawić kolor danego wpisu w słowniku?
Kolor wpisu słownika możesz zdefiniować, klikając puste pole pod kolumną „Kolor”.
Po kliknięciu na puste pole pod kolumną „Kolor” pojawi się paleta kolorów. Za pomocą suwaka po prawej stronie możesz wybrać odpowiedni kolor. W celu zmiany odcienia danej barwy użyj suwaka w środkowej części panelu. Zmiany zapiszesz poprzez kliknięcie niebieskiego przycisku „OK” w lewym dolnym rogu okna.

Wybrany kolor stanie się tłem danego statusu z poziomu listy i szczegółów zadania. Ponadto wybrany kolor będzie również tłem danego obiektu po lewej stronie w filtrach.

Jak usunąć wpis w słownikach i statusach?
W celu usunięcia statusu lub słownika zaznacz pole wyboru przy nazwie tego elementu, który chcesz usunąć. Następnie kliknij „Usuń” w lewym górnym rogu zakładki.

W jaki sposób zmienić kolejność danego wpisu na liście?
W celu zmiany kolejności danego wpisu kliknij na zaznaczoną ikonę sześciu kropek po lewej stronie wiersza i przeciągnij go w odpowiednie miejsce na liście.

Klucz dotyczący konkretnego wpisu ze słownika
Z poziomu zakładki „Słowniki/statusy” możemy sprawdzić, jaki klucz posiada dany status lub słownik. W tym celu musimy ustawić kolumnę „Klucz” jako widoczną. O tym, jak to zrobić, przeczytamy w instrukcji „Dostosowywanie widoku kolumn”. Pole to jest przydatne, gdy chcemy przeprowadzić import danych do systemu Firmao.
