- /
- /
Dodawanie obiektów do Szans sprzedaży (ofert, faktur, produktów)
W celu uzupełnienia szczegółów szans sprzedaży kliknij jej tytuł w widoku Kanban (domyślny widok szansy sprzedaży)
lub w widoku listy.
Jak dodać produkty do szansy sprzedaży?
W celu dodania produktu do szansy sprzedaży w widoku szczegółów kliknij zakładkę „Produkty”, a następnie kliknij ikonę niebieskiego plusa w lewym górnym rogu zakładki.
Wyświetli się okno dodawania produktu. W oknie wypełniasz następujące pola:
- produkt/usługa — wybierz z listy rozwijanej produkt istniejący w systemie Firmao lub wpisz nazwę produktu w pole, a wtedy nie zapisze się on w bazie; gdy wybierzesz produkt dodany wcześniej do systemu, jego dane uzupełnią się automatycznie i będą one edytowalne;
- kod produktu;
- PKWiU oraz Kod CN;
- cena jednostkowa netto bez rabatu;
- ilość;
- jednostka — wybierz jednostkę, w której wyrażony jest dany produkt;
- rabat — możesz dodać rabat na dany produkt dla konkretnej szansy sprzedaży;
- cena jednostkowa netto — uwzględnia rabat, jeżeli wcześniej go uzupełniłeś;
- VAT;
- magazyn (pole pojawi się dla użytkowników posiadających licencję Enterprise oraz Supreme) — z listy rozwijanej wybierz magazyn, z którego pochodzi dany produkt.
W celu zapisania zmian kliknij niebieski przycisk „Utwórz” w prawym dolnym rogu okna.
W lewym górnym rogu widoku szczegółów szansy sprzedaży zobaczysz, ile wynosi suma wszystkich dodanych produktów. Podaną kwotę możesz w dowolnym momencie edytować. W tym celu kliknij ikonę ołówka, która wyświetli się po najechaniu myszką na to pole. Po dodaniu produktów lub ich usunięciu z szansy sprzedaży, wartość szansy sprzedaży będzie aktualizowana.
Jak dodać ofertę do szansy sprzedaży?
W celu dodania oferty w widoku szczegółów szansy kliknij ikonę pomarańczowej metki w prawym górnym pasku narzędzi.
Pozycje na ofercie zostaną automatycznie uzupełnione na podstawie produktów dodanych do szans sprzedaży. O procesie dodawania oferty możesz przeczytać w instrukcji Oferty/zamówienia.
Jak dodać fakturę do szansy sprzedaży?
W celu dodania faktury w widoku szczegółów szansy kliknij ikonę pomarańczowego dolara w prawym górnym pasku narzędzi.
Pozycje na fakturze zostaną automatycznie uzupełnione na podstawie produktów dodanych do szans sprzedaży. O procesie dodawania faktury możesz przeczytać w instrukcji Wystawianie faktur.
Pozostałe obiekty przypisane do szansy sprzedaży
W widoku szczegółów szansy masz dostęp do wielu zakładek, w tym do:
- notatek;
- wszystkich notatek powiązanych z firmą, która jest przypisana do tej szansy sprzedaży;
- e-maili;
- wszystkich e-maili powiązanych z firmą, która jest przypisana do tej szansy sprzedaży.
Zakładki „Notatki” oraz „E-maile” zawierają tylko te obiekty, które zostały przypisane do tej szansy sprzedaży bez względu na przypisaną do nich firmę.
Jeżeli wyślesz maila z widoku szczegółów szansy sprzedaży, w temacie wiadomości automatycznie dopisze się SID (numer ID szansy sprzedaży). Jeśli klient odpisze na maila używając funkcji „Odpowiedz”, jego odpowiedź będzie przypisana do szansy sprzedaży – tak samo, jak wysłany przez Ciebie mail.
Pozostałe zakładki to:
- oś czasu – prezentuje aktywności związane z szansą sprzedaży, np. dodaną notatkę lub zadanie;
- opis – możesz dodać opis szansy oraz dodać do niej komentarze;
- zadania – możesz zobaczyć oraz dodać zadania powiązane z szansą sprzedaży;
- pola dodatkowe – w tej zakładce pojawią się wszystkie pola dodatkowe, które oznaczyłeś, aby nie pokazywały się w widoku szczegółów obiektu;
- historia zmian – prezentuje wszelkie zmiany dokonane w szansie sprzedaży;
- osoby kontaktowe – możesz zobaczyć wszystkie osoby kontaktowe przypisane do szansy sprzedaży;
- pliki – w tej zakładce możesz zobaczyć wszystkie dodane do szansy sprzedaży pliki i/lub linki oraz dodać nowe;
- przypomnienia – możesz zobaczyć wszystkie dotychczas utworzone przypomnienia dotyczące szansy sprzedaży lub utworzyć nowe;
- uprawnienia – zezwala na podgląd, jacy użytkownicy posiadają jakie uprawnienia względem wybranej szansy sprzedaży.