- /
- /
Dodawanie produktu
Możesz utworzyć bazę produktów i usług, które następnie będą dodawane w
Jak dodać produkt?
W celu dodania produktu do systemu, kliknij przycisk plusa „+” po prawej stronie paska wyszukiwarki w górnej części ekranu, a następnie kliknij „Produkt” na liście rozwijanej. Otworzy się okno dodawania produktu.

Okno dodawania produktu
W oknie dodawania produktu masz do uzupełnienia pola:
- nazwa produktu (wymagane);
- kod produktu — pole z walidacją unikalnych wartości (nie da się wprowadzić tej samej wartości dla dwóch różnych produktów), przy integracji z czytnikiem kodów kreskowych w tym polu należy wpisać kod kreskowy/EAN;
- typ produktu;
Wskazówka: Domyślnie nie masz przypisanych żadnych typów produktów. Więcej informacji na temat ich dodawania znajdziesz w instrukcji „Słowniki i statusy” .
- cena netto i brutto za zakup oraz sprzedaż produktu — ceny wyliczają się automatycznie na podstawie zdefiniowanego narzutu;
- wartość podatku VAT — możesz wybrać dostępne pozycje z listy rozwijanej lub wpisać ręcznie (na liście do wyboru masz następujące opcje: 23%, 8%, 5% i 0% oraz zw, np, ue, ex, oo i wdt);
- narzut (podany w procentach);
- waluta — możesz wybrać dostępne pozycje z listy rozwijanej.

Ponadto pojawi się pole „Etykiety”, jeżeli dodasz etykietę do systemu, której rodzajem będzie „Produkt”.
Kliknij przycisk z ikoną koła zębatego w prawym górnym rogu okna, aby wyświetlić wszystkie dostępne pola w tym oknie.
- Kliknij ikonę pinezki, jeśli chcesz ustawić pole jako widoczne na stałe w oknie dodawania produktów.
- Kliknij ikonę krzyżyka, jeśli chcesz ukryć pole.
- Kliknij ikonę gwiazdki, jeśli chcesz ustawić wybrane pole jako wymagane.

W celu dodania produktu do systemu kliknij niebieski przycisk „Utwórz” w prawym dolnym rogu okna dodawania produktów i usług.
Jak dodać usługę do systemu?
W celu dodania usługi do systemu, przejdź do okna dodawania produktu. Uzupełnij wszystkie potrzebne dane i odznacz pole „Produkt”.

Dzięki odznaczeniu tego pola, dodawany rekord będzie uznany jako usługa
Dodawanie pliku do tworzonego produktu
Na etapie dodawania produktu możesz załączyć do niego plik. W tym celu kliknij ikonę spinacza, którą znajdziesz w lewym dolnym rogu okna. Otworzy się nowe okno, które będzie zawierać wszystkie pliki dostępne na twoim urządzeniu. Gdy wybierzesz interesujący Cię element, kliknij przycisk „Otwórz”, który znajdziesz w prawym dolnym rogu okna systemowego.

W jaki sposób dodać pole GTU i PKWiU?
W systemie Firmao masz możliwość przypisania do produktu kodu GTU oraz PKWiU. W tym celu w oknie tworzenia kliknij ikonę koła zębatego w prawym, górnym rogu. Następnie przy polach „GTU” oraz „PKWiU” kliknij ikonę pinezki. Spowoduje to ustawienie danych pól jako widoczne w oknie dodawania produktu. W celu zapisania zmian ponownie kliknij ikonę koła zębatego.

Kliknięcie pola „GTU” spowoduje rozwinięcie listy wszystkich kodów GTU (tj. od GTU_01 do GTU_13), natomiast kod PKWiU uzupełnij ręcznie.
Inne sposoby dodawania produktu
Możesz dodać produkty:
- w widoku listy produktów;
- w menu głównym;
- podczas dodawania innych obiektów;
- w szczegółach innych utworzonych obiektów;
- przez import danych;
za pośrednictwem API.
Dodawanie produktów podczas dodawania innych obiektów
W oknie dodawania dowolnego obiektu, w którym dostępne jest pole „Produkt” kliknij na nie, a następnie kliknij „+ Dodaj produkt” na końcu listy rozwijanej. Otworzy się okno dodawania produktu.

Dodawanie produktów w szczegółach innych obiektów
W widoku szczegółów takich obiektów jak:
- faktury (zakładka: pozycje faktury);
dokumenty magazynowe (zakładka: pozycje dokumentu); - oferty, zamówienia (zakładka: pozycje);
- umowy, abonamenty (zakładka: pozycje);
- projekty (zakładka: planowane pozycje, wymaga włączenia Rozbudowanych kosztorysów projektów w Ustawieniach firmy);
- szanse sprzedaży (zakładka: produkty);
możesz dodać nowy produkt, klikając ikonę niebieskiego plusa w lewym górnym rogu zakładki lub przycisk „+ Dodaj” w zależności od wybranego modułu.

Warto wiedzieć:
1. Za pomocą filtrów po lewej stronie możesz wyfiltrować konkretne produkty według np. ich typu
2.Możesz sprawdzić historię stanów magazynowych, o której więcej przeczytasz w instrukcji: „Historia stanów magazynowych”.
3. Możesz włączyć obsługę składników