Umowy/Abonamenty - System CRM i oprogramowanie ERP Firmao

Umowy/Abonamenty

Umowy/Abonamenty w systemie Firmao CRM to funkcjonalność pozwalająca na prowadzenie efektywnej sprzedaży i zarządzanie relacjami z klientami. Dodatkowo przy pomocy Umów i abonamentów w systemie Firmao mamy możliwość generowania i automatycznego wysyłania cyklicznych faktur do klientów.

Jak włączyć moduł Umowy/Abonamenty?

Aby włączyć moduł: „Umowy/Abonamenty”, należy przejść do ustawień firmy, tj. po kliknięciu w awatar należy wybrać „Ustawienia firmy”:

Następnie w modułach pod polem “CRM” zaznaczamy pole wyboru Umowy/Faktury cykliczne” i zatwierdzamy zielonym przyciskiem „OK” w prawym dolnym rogu.

Po zatwierdzeniu zmian system odświeży się i zakładka: „Umowy/Abonamenty” będzie dostępna z poziomu menu.

W jaki sposób utworzyć umowę?

Aby dodać, nową umowę w systemie Firmao klikamy w zakładkę “Umowy/Abonamenty” w górnym menu, a następnie klikamy zielony przycisk „Dodaj” w prawym, górnym rogu panelu.

W nowo otwartym oknie możemy określić:

  • status umowy (np. aktywna (podpisana), nowa, odrzucona, w trakcie negocjacji, wygasła, wysłana, zaakceptowana),
  • ważność umowy,
  • firmę, z którą umowa będzie zawierana (oraz jej NIP i dane adresowe).

Możemy również wskazać “Pozycję” na konkretny produkt/usługę oraz skonfigurować automatyzację w zakładce “Automatyczne tworzenie faktur”.

Aby wyświetlić, dodatkowe pola klikamy w ikonę w prawym, dolnym rogu okna. 

Po kliknięciu rozszerzone zostanie okno tworzenia o m.in pola:

  • Powiązanego zadania,
  • Powiązanego e-maila,
  • Powiązanego projektu,
  • Powiązanej oferty/zamówienia,
  • Osoby kontaktowej,
  • Osoby odpowiedzialnej.

W momencie, w którym wypełnimy wszystkie interesujące nas pola, klikamy w przycisk
w prawym, dolnym rogu okna. 

W jaki sposób przejść do utworzonej umowy?

Aby wyświetlić widok szczegółowy umowy, musimy z poziomu listy, kliknąć numer interesującej nas umowy.

W widoku szczegółowym istnieją dodatkowe przyciski, które umożliwiają nam m.in.:

  • Dodaj — pozwala nam na dodanie całkowicie nowej umowy lub nowej umowy na podstawie wybranej (możliwe po kliknięciu po prawej stronie nazwy przycisku “Dodaj”),
  • PDF — pozwala na pobranie danej umowy na urządzenie w formacie PDF,
  • Wyślij email — możemy przesłać dokument emailem do innej osoby,
  • Dodaj fakturę — umożliwia dodanie faktury do danej umowy, jednak po kliknięciu po prawej stronie nazwy “Dodaj fakturę”, możemy dodać również zamówienie, ofertę lub notatkę,
  • Drukuj umowę — pozwala na wydrukowanie widoku umowy.


Jak usunąć daną umowę?

W widoku szczegółów danej umowy klikamy w ikonę trzech kropek, która znajduje się w prawym górnym rogu. Po jej kliknięciu wyświetlą się dodatkowe opcje, a wśród nich znajduje się przycisk „Usuń”. Klikamy go w celu usunięcia umowy.

O tym piszemy w artykule:

Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview