10 przykazań obsługi klienta

obsługa klientaNie ma nic bardziej frustrującego niż zła obsługa klienta. Niezależnie od tego, czy klient ma do czynienia z frustrującą sekretarką w przypadku połączeń telefonicznych, niezrozumiałym botem czy pięciokrotnym powtórzeniem swoich danych osobowych do pięciu różnych agentów, może się wydawać, że trudno jest zapewnić wspaniałe doświadczenie z marką. Ale to nie jest tak skomplikowane jak się wydaje na „pierwszy rzut oka”. Czytaj dalej 10 przykazań obsługi klienta

Analityka internetowa – czy ktoś jest jeszcze sfrustrowany?

analityka internetowaIstnieje wiele narzędzi do analiz internetowych (jak np. SmallBusiness, FeedBurner czy Google Analytics) i każde z nich służy do czegoś innego. Za pomocą innego narzędzia sprawdzisz liczbę subskrybujących, ilu i z jakiego miejsca na świecie zdobywamy użytkowników, a także jak sobie ogólnie radzimy z nasza stroną czy blogiem. Zazwyczaj możemy sprawdzać wszystkie te narzędzia raz w tygodniu przed naszym cotygodniowym spotkaniem, aby wzbogacić zespół o informacje jak wyglądają statystyki w stosunku do poprzednich tygodni czy miesięcy. Czytaj dalej Analityka internetowa – czy ktoś jest jeszcze sfrustrowany?

Cztery sposoby na przekształcenia biznesowe dzięki Internetowi

Przekształcenia biznesoweWiele z mojego obecnego myślenia na temat strategii małych przedsiębiorstw zostało ukształtowane przez sposób, w jaki natura biznesu jest zmieniana przez Internet. Poniżej znajdują się cztery internetowe przekształcenia biznesowe, które nieproporcjonalnie przynoszą korzyści małym firmom gotowym je wykorzystać. Okazuje się, że większość małych firm (i startupów) ma stosunkowo niszowe produkty, które zazwyczaj sprzedają firmom już pozyskanym i firmom, które są z nimi powiązane. Czytaj dalej Cztery sposoby na przekształcenia biznesowe dzięki Internetowi

5 kroków, aby skutecznie zaplanować i wykorzystać treść do sprzedaży

Treść do sprzedażyTreść do sprzedaży – w dzisiejszych czasach jest wszędzie, w tym w raportach z danymi, infografikach, dokumentach, e-bookach, filmach, podcastach, webcastach i seminariach internetowych. Jest to jedno z najpotężniejszych narzędzi w arsenale marketera do generowania potencjalnych klientów. Ale korzystanie z treści nie kończy się, gdy lead zostanie przekazany do sprzedaży. Jako sprzedawca możesz jeszcze bardziej wykorzystać treść swojej firmy, aby zamknąć umowę. Czytaj dalej 5 kroków, aby skutecznie zaplanować i wykorzystać treść do sprzedaży

Jak sobie radzić z kiepskim miesiącem sprzedaży

Jak sobie radzić z kiepskim miesiącem sprzedażyWszyscy to już przechodziliśmy. Nikt nie odbiera telefonu i wydaje się, że twoi potencjalni klienci, uciekają na drugi koniec świata. Pojawia się też wszystkim dobrze znana frustracja. To już chyba oficjalnie: Jesteś w kryzysie. Ale spokojnie – wszystko w porządku. Wszyscy przechodzimy przez te czasy, kiedy sprawy nie idą po naszej myśli. W czasach gdy technologia zapewnia nam natychmiastową informację zwrotną, dane i raportowanie o naszej wydajności – kryzys może być przerażający. Jednak to nie on sam ma znaczenie, ale co robimy by mu zaradzić. Tak więc, po trudnym okresie sprzedaży, ważne jest aby pamiętać.  Czytaj dalej Jak sobie radzić z kiepskim miesiącem sprzedaży

Sposoby wykorzystania CRM do poprawy jakości obsługi klienta

Sposoby wykorzystania CRM do poprawy jakości obsługi klientaKlienci są w stanie kreatywnie wykorzystać produkt jakim jest CRM do osiągnięcia swoich celów biznesowych. Proste oprogramowanie wykonuje  znacznie więcej niż tylko zarządzanie danymi – stworzyło firmom możliwości poprawy jakości obsługi klienta. Jakie są sposoby wykorzystania CRM? Firmy polegają na tym narzędziu, aby organizować i przechować ważne dane klientów, które są wykorzystywane do usprawnienia zarówno obsługi klienta, jak i funkcji wewnętrznych. Czytaj dalej Sposoby wykorzystania CRM do poprawy jakości obsługi klienta

Małe firmy: czy marketing naprawdę ma znaczenie?

marketing naprawdę ma znaczenie

Ostatnio natknąłem się na świetny artykuł „Kiedy przychodzi do usług marketingowych: nie robimy marketingu”. Ale czy marketing naprawdę ma znaczenie? Powodem, dla którego tak bardzo spodobał mi się ten artykuł, jest to, że opisuje on żywo jeden ze wspólnych wątków dyskusji z właścicielami małych firm (szczególnie firm odnoszących sukcesy świadczących profesjonalne usługi). Czytaj dalej Małe firmy: czy marketing naprawdę ma znaczenie?

Sześć rodzajów treści, których sprzedawcy używają do angażowania klientów

Treści, których sprzedawcy używają

Czy znasz treści, których sprzedawcy używają podczas zaangażowania w sprzedaż aby edukować i “przesuwać” kupującego do przodu? Te formaty obejmować mogą wszystko, od oficjalnych dokumentów, e-booków oraz innych. Pomyśl o tych formatach jak o pojazdach do dostarczania informacji na konkretnym etapie zaangażowania. Spójrzmy na sześć typów pojazdów, ich zalety i wady oraz kiedy najlepiej z nich korzystać. A mogą one pomóc w dostosowaniu treści do różnych etapów w cyklu sprzedaży. Czytaj dalej Sześć rodzajów treści, których sprzedawcy używają do angażowania klientów

Co czytamy w dzisiejszych czasach?

co czytasz

Pytanie do wszystkich sprzedawców, którzy tutaj są: Jestem ciekaw, co czytasz?
Nie, nie mówię o najnowszym thrillerze Toma Clangy’ego, ani o tym że Nicholas Sparks wyciska łzy które wycierasz podczas dojazdu do pracy. Mówię o zawartości dotyczącej sprzedaży.
Jakie e-bookie, raporty, artykuły i/lub pełne książki zostały sprawdzone?  Czytaj dalej Co czytamy w dzisiejszych czasach?