Przewodnik przetrwania – sytuacje kryzysowe

Komunikacja kryzysowa rozwiązuje problemy, które mogą mieć wpływ na reputację Twojej marki. Obejmuje to przerwy w dostawie produktów, spory sądowe, skargi dotyczące HR lub problemy z zespołem wykonawczym. Firmy opierają się na planach komunikacji kryzysowej, aby chronić reputację organizacji podczas różnego rodzaju kryzysów. Wiesz, że Twoja firma musi przygotować się na sytuacje kryzysowe, ale co to właściwie oznacza? Jakie kroki należy podjąć przed, w trakcie i po incydencie?   Czytaj dalej

Satysfakcja klienta – czym jest?

Hojna polityka zwrotu polega na możliwości zwrotu każdego produktu, jeśli klienci nie są z niego zadowoleni – nawet jeśli został już otwarty i zużyty. Sprzyja to budowaniu lojalności klienta z marką. Klient wyrobi sobie o Tobie dobrą opinię, która zaprocentuje w przyszłości. Ta polityka jest bez wątpienia kosztowna dla firmy, ale programy zadowolenia klientów, takie jak te, opłacają się, a w rezultacie w dłuższym okresie przynoszą wyższe zyski. Pamiętajmy, że zadowolony klient jest najlepszą formą marketingu i zaprasza do Twojej firmy nowych klientów.   Czytaj dalej

Konkurencja cenowa w sprzedaży – jak pokonać?

Radzenie sobie z potencjalnymi klientami, którzy wydają się podejmować ostateczne decyzje sugerując się ceną może być frustrujące. Istnieje milion możliwości, jak chcesz odpowiedzieć na ich pytanie “Dlaczego powinienem kupić twój produkt, zamiast konkurenta?” ale jedynym które chcą usłyszeć, jest “nasz produkt kosztuje mniej”. Ponadto możesz mieć pewność, że potencjalny klient bada produkt online i myśli że wie wszystko – a cenę uważa za jedyny wyróżnik.   Czytaj dalej

4 praktyki, dotyczące zamykania sprzedaży

Jeżeli zajmujesz się sprzedażą, wiesz że bardzo ważne sposoby zamykania sprzedaży, prawda? Wielu sprzedawców na pytanie jak prowadzona powinna być sprzedaż, odpowiada “posiadanie bardzo dużej bazy klientów – dzięki temu robię świetne wyniki”. Posiadanie dużej ilości potencjalnych klientów jest ważne, natomiast nie jest najważniejsze i może nie być dobrym wskaźnikiem klientów których pozyska firma.   Czytaj dalej

10 przykazań obsługi klienta

Nie ma nic bardziej frustrującego niż zła obsługa klienta. Niezależnie od tego, czy klient ma do czynienia z frustrującą sekretarką w przypadku połączeń telefonicznych, niezrozumiałym botem czy pięciokrotnym powtórzeniem swoich danych osobowych do pięciu różnych agentów, może się wydawać, że trudno jest zapewnić wspaniałe doświadczenie z marką. Ale to nie jest tak skomplikowane jak się wydaje na „pierwszy rzut oka”.   Czytaj dalej

Analityka internetowa – czy ktoś jest jeszcze sfrustrowany?

Istnieje wiele narzędzi do analiz internetowych (jak np. SmallBusiness, FeedBurner czy Google Analytics) i każde z nich służy do czegoś innego. Za pomocą innego narzędzia sprawdzisz liczbę subskrybujących, ilu i z jakiego miejsca na świecie zdobywamy użytkowników, a także jak sobie ogólnie radzimy z nasza stroną czy blogiem. Zazwyczaj możemy sprawdzać wszystkie te narzędzia raz w tygodniu przed naszym cotygodniowym spotkaniem, aby wzbogacić zespół o informacje jak wyglądają statystyki w stosunku do poprzednich tygodni czy miesięcy.   Czytaj dalej

Cztery sposoby na przekształcenia biznesowe dzięki Internetowi

Wiele z mojego obecnego myślenia na temat strategii małych przedsiębiorstw zostało ukształtowane przez sposób, w jaki natura biznesu jest zmieniana przez Internet. Poniżej znajdują się cztery internetowe przekształcenia biznesowe, które nieproporcjonalnie przynoszą korzyści małym firmom gotowym je wykorzystać. Okazuje się, że większość małych firm (i startupów) ma stosunkowo niszowe produkty, które zazwyczaj sprzedają firmom już pozyskanym i firmom, które są z nimi powiązane.   Czytaj dalej

5 kroków, aby skutecznie zaplanować i wykorzystać treść do sprzedaży

Treść do sprzedaży – w dzisiejszych czasach jest wszędzie, w tym w raportach z danymi, infografikach, dokumentach, e-bookach, filmach, podcastach, webcastach i seminariach internetowych. Jest to jedno z najpotężniejszych narzędzi w arsenale marketera do generowania potencjalnych klientów. Ale korzystanie z treści nie kończy się, gdy lead zostanie przekazany do sprzedaży. Jako sprzedawca możesz jeszcze bardziej wykorzystać treść swojej firmy, aby zamknąć umowę.   Czytaj dalej

Jak sobie radzić z kiepskim miesiącem sprzedaży

Wszyscy to już przechodziliśmy. Nikt nie odbiera telefonu i wydaje się, że twoi potencjalni klienci, uciekają na drugi koniec świata. Pojawia się też wszystkim dobrze znana frustracja. To już chyba oficjalnie: Jesteś w kryzysie. Ale spokojnie – wszystko w porządku. Wszyscy przechodzimy przez te czasy, kiedy sprawy nie idą po naszej myśli. W czasach gdy technologia zapewnia nam natychmiastową informację zwrotną, dane i raportowanie o naszej wydajności – kryzys może być przerażający. Jednak to nie on sam ma znaczenie, ale co robimy by mu zaradzić.   Czytaj dalej

Sposoby wykorzystania CRM do poprawy jakości obsługi klienta

Klienci są w stanie kreatywnie wykorzystać produkt jakim jest CRM do osiągnięcia swoich celów biznesowych. Proste oprogramowanie wykonuje  znacznie więcej niż tylko zarządzanie danymi – stworzyło firmom możliwości poprawy jakości obsługi klienta. Jakie są sposoby wykorzystania CRM? Firmy polegają na tym narzędziu, aby organizować i przechować ważne dane klientów, które są wykorzystywane do usprawnienia zarówno obsługi klienta, jak i funkcji wewnętrznych.   Czytaj dalej