18 spostrzeżeń na temat nadawania nazw firmom

18 spostrzeżeń na temat nadawania nazw małym firmomCzęsto intryguje mnie, jak niewiele czasu właściciele małych firm spędzają na myśleniu o nazwie swojej firmy. Zakładając, że odniesiesz sukces i przetrwasz przez dłuższy czas na rynku, nazwa Twojej firmy będzie z Tobą przez wiele lat. Nazwa firmy jest jedną z tych rzeczy, które trudno później zmienić. Chociaż nie opowiadam się za wynajmowaniem drogich „konsultantów ds. brandingu”, wydawaniem tysięcy złotych oraz spędzaniem tygodni i miesięcy na wymyślaniu nazwy, to myślę, że minimalna inwestycja czasu może często przynieść wyniki, które będą lepsze niż pomysły, które przyjdą Ci do głowy w ciągu pierwszych 5 minut. Czytaj dalej 18 spostrzeżeń na temat nadawania nazw firmom

Dlaczego szewc chodzi w butach?

szewc chodzi w butachPrawdopodobnie słyszałeś wyrażenie „szewc bez butów chodzi”. Opisuje to zjawisko, w którym „specjaliści” na dowolnej arenie są tak zajęci wykonywaniem pracy dla swoich klientów, że nie mają czasu wykonać jej dla siebie i swoich najbliższych. Teraz można argumentować, że skupienie się na własnych potrzebach (ponad potrzebami naszych klientów) jest egoistyczne, ale jest to niewłaściwe stwierdzenie. U nas jednak szewc chodzi w butach! Czytaj dalej Dlaczego szewc chodzi w butach?

Co to znaczy? Czyli o niedoprecyzowanych obiekcjach

co to znaczyCzy kiedykolwiek odbyłeś rozmowę telefoniczną, podczas której potencjalny klient mówi coś, co sprawia, że ​​chcesz zapytać: „A co to oznacza?” Mam mnóstwo przykładów, aby przekazać to, o czym mówię. Twój potencjalny klient mówi ci, że potrzebuje szybszego czasu reakcji niż Twój produkt może zapewnić. Mówią, że jesteś za drogi. Mówią, że produkt nie ma wszystkich potrzebnych funkcji. Skarżą się, że interfejs użytkownika jest „zbyt skomplikowany”. Ale co to znaczy, że twój lead mówi, że potrzebuje szybszego czasu reakcji? Jak definiują „szybciej”? Czytaj dalej Co to znaczy? Czyli o niedoprecyzowanych obiekcjach

Jak stworzyć więź z klientem?

więź z klientemJako sprzedawcy, wszyscy wiemy, że pierwszym i najważniejszym krokiem w każdym procesie sprzedaży jest to, aby stworzyć więź z klientem. Można to osiągnąć przez czatowanie, rozmowę – zasadniczo chodzi o poznanie osoby. Jest to często pomijany aspekt podczas działań sprzedażowych. Staraj się myśleć o każdej rozmowie, tak jakbyś spotkał kogoś nowego na przyjęciu. Nie podchodzisz do kogoś w prawdziwym życiu i nie rozpoczynać rozmowy w sprawie analizy potrzeb, prawda? Czytaj dalej Jak stworzyć więź z klientem?

Dlaczego nie potrzebujesz strony internetowej?

strony internetowejW obliczu dyskusji na temat swojej witryny czasem właściciele niektórych firm wymyślają wiele powodów, dla których skuteczna witryna internetowa nie jest dla nich tak istotna. Jasne, rozumieją potrzebę bycia obecnym w sieci, ale naprawdę nie wierzą, że dla ich firmy stworzenie dobrej strony internetowej zrobi dużą różnicę. Sceptyczni właściciele tych firm wymieniają wiele powodów, którymi podpierają swoje zdanie. Czytaj dalej Dlaczego nie potrzebujesz strony internetowej?

Oferta biznesowa – jak napisać w sposób nowoczesny?

oferta biznesowaPisanie propozycji biznesowej wymaga przekonującego wyrażenia swojego zrozumienia problemu potencjalnego klienta, a także powodów, dla których Twoja firma jest najlepszym wyborem. Nawet najlepiej przygotowane rozwiązania mogą zostać odrzucone z powodu propozycji poniżej oczekiwań.
Przyjrzyjmy się, jak napisać propozycję, która skłoni potencjalnych klientów do powiedzenia „Tak”. Czytaj dalej Oferta biznesowa – jak napisać w sposób nowoczesny?

Przewodnik przetrwania – sytuacje kryzysowe

sytuacje kryzysoweKomunikacja kryzysowa rozwiązuje problemy, które mogą mieć wpływ na reputację Twojej marki. Obejmuje to przerwy w dostawie produktów, spory sądowe, skargi dotyczące HR lub problemy z zespołem wykonawczym. Firmy opierają się na planach komunikacji kryzysowej, aby chronić reputację organizacji podczas różnego rodzaju kryzysów. Wiesz, że Twoja firma musi przygotować się na sytuacje kryzysowe, ale co to właściwie oznacza? Jakie kroki należy podjąć przed, w trakcie i po incydencie? Czytaj dalej Przewodnik przetrwania – sytuacje kryzysowe

Satysfakcja klienta – czym jest?

satysfakcja klientaHojna polityka zwrotu polega na możliwości zwrotu każdego produktu, jeśli klienci nie są z niego zadowoleni – nawet jeśli został już otwarty i zużyty. Sprzyja to budowaniu lojalności klienta z marką. Klient wyrobi sobie o Tobie dobrą opinię, która zaprocentuje w przyszłości. Ta polityka jest bez wątpienia kosztowna dla firmy, ale programy zadowolenia klientów, takie jak te, opłacają się, a w rezultacie w dłuższym okresie przynoszą wyższe zyski. Pamiętajmy, że zadowolony klient jest najlepszą formą marketingu i zaprasza do Twojej firmy nowych klientów. Czytaj dalej Satysfakcja klienta – czym jest?

Konkurencja cenowa w sprzedaży – jak pokonać?

konkurencja cenowaRadzenie sobie z potencjalnymi klientami, którzy wydają się podejmować ostateczne decyzje sugerując się ceną może być frustrujące. Istnieje milion możliwości, jak chcesz odpowiedzieć na ich pytanie “Dlaczego powinienem kupić twój produkt, zamiast konkurenta?” ale jedynym które chcą usłyszeć, jest “nasz produkt kosztuje mniej”. Ponadto możesz mieć pewność, że potencjalny klient bada produkt online i myśli że wie wszystko – a cenę uważa za jedyny wyróżnik. Kiedy rozmawiasz przez telefon i tak się dzieje, nie zniechęcaj się – oto kilka sposobów na pokonanie konkurencji cenowej. Czytaj dalej Konkurencja cenowa w sprzedaży – jak pokonać?

4 praktyki, dotyczące zamykania sprzedaży

zamykania sprzedażyJeżeli zajmujesz się sprzedażą, wiesz że bardzo ważne sposoby zamykania sprzedaży, prawda? Wielu sprzedawców na pytanie jak prowadzona powinna być sprzedaż, odpowiada “posiadanie bardzo dużej bazy klientów – dzięki temu robię świetne wyniki”. Posiadanie dużej ilości potencjalnych klientów jest ważne, natomiast nie jest najważniejsze i może nie być dobrym wskaźnikiem klientów których pozyska firma. Znacznie ważniejsze z perspektywy firmy, jest zamykanie sprzedaży i zdobycie stałego klienta. Czytaj dalej 4 praktyki, dotyczące zamykania sprzedaży