Poradnik dla małych firm: Jak poprawić pozycję organiczną w Google

Ostatnio rozmawiałem z właścicielem małej firmy, który powiedział mi, że poprawa optymalizacji jego strony pod kątem wyszukiwarek nie jest ważna, ponieważ wykupił reklamę w Google AdWords. Zgodziłem się z nim, że Google AdWords to skuteczny nowy rynek reklamowy i sam zachęcam właścicieli małych firm do eksperymentowania z nim. Jednak zauważyłem, że właściciele małych firm często nadmiernie polegają na tym narzędziu.   Czytaj dalej

Dlaczego nawet rzadko aktualizowany blog jest cenny?

Kiedy rozmawiam z firmami, często słyszę powtarzające się błędne wyobrażenie na temat blogowania (co jest szczególnie rozpowszechnione wśród firm, które nie mają jeszcze bloga). Powtarzanym mitem jest, że aby blog naprawdę działał i tworzył wartość, posty muszą być publikowane często i regularnie. Rzadkie udostępnianie postów nie jest zbyt korzystne dla Twojego bloga i prawdopodobnie to jest przyczyną tego powszechnego mit.   Czytaj dalej

Strona internetowa dla małych firm: czy musi dużo kosztować?

Rozmawiając z wieloma osobami, które prowadzą małe firmy, często pojawia się kwestia podjęcia inwestycji w zaprojektowanie stron internetowych (dotyczy to w szczególności nowych firm, które dopiero startują). Ważna jest nie tylko kwota, jaką należy wydać na swoją stronę, ale ważne jest również, aby dokładnie zaplanować na co ją wydać (np. na jakie atrybuty). W poniższym artykule znajdziesz informacje o tym na co powinieneś zwrócić uwagę, jakich błędów nie popełnić oraz dzięki jakim narzędziom możesz pozyskać więcej klientów.   Czytaj dalej

Szybcy i martwi: Dlaczego w sprzedaży wrażliwość ma znaczenie?

Dane dotyczące responsywnego zaangażowania potencjalnych klientów, wskazują, że szybkie odpowiedzi znacząco poprawiają wynik pozyskanych kontaktów – a to przekłada się na wskaźnik kwalifikacji. Szybkość kontaktu jest zdefiniowana jako znacząca rozmowa z potencjalnym klientem, która inicjuje rozmowę prowadzącą do szansy kwalifikacji . Poprawiony wskaźnik kwalifikacji – przekłada się na znacznie lepsze wyniki sprzedażowe.   Czytaj dalej

Jak duży musi być zespół obsługi klienta?

Najprościej można stwierdzić, że jeżeli dotychczasowi pracownicy nie nadążają z obsługą spływających zgłoszeń to czas zatrudnić nowego pracownika. Ten prosty model działa w przypadku małych, kilkuosobowych zespołów, jednak gdy firma się rozrasta jest to niewiarygodna miara ilości pracy oraz zapotrzebowania na pracowników. Działa to na skutki, a w przypadku dużych firm reagowanie „po czasie” może spowodować odejście klientów.   Czytaj dalej

Skuteczna strategia dla pierwszego klienta

Jako właściciel firmy wiesz, jak ważne jest ustalenie priorytetów dla klienta. Możesz nawet przyjąć mantrę „Klient ma zawsze rację”. To powinno pokazać klientom, że mówisz poważnie, prawda? Jednak te zorientowane na klienta mantry są bez znaczenia, jeśli nie masz planu, aby je wykonać. Tak, Twoi klienci są ważni, ale nadanie priorytetu ich potrzebom staje się dodatkiem do jakości produktu i zwiększonej sprzedaży.   Czytaj dalej

Jak monitorować jakość połączeń

Pomyśl o tym kiedy ostatnio zadzwoniłeś do biura obsługi klienta. Przed rozpoczęciem połączenia mógł pojawić się krótki komunikat „To połączenie może być monitorowane lub nagrywane w celu zapewnienia jakości”. Prawdopodobnie przeszedłeś przez tę wiadomość, tylko nieznacznie zaniepokojony inwazją w prywatność. Dlaczego więc firmy monitorują i rejestrują losowe połączenia telefoniczne między klientami, a przedstawicielami obsługi klienta? A jakie działania firma podejmie w oparciu o nagrywane rozmowy? Jak monitorować jakość połączeń?   Czytaj dalej

Oferta biznesowa – nowoczesny sposób pisania

Pisanie propozycji biznesowej wymaga przekonującego wyrażenia swojego zrozumienia problemu potencjalnego klienta, a także powodów, dla których Twoja firma jest najlepszym wyborem. Nawet najlepiej przygotowane rozwiązania mogą zostać odrzucone z powodu propozycji poniżej oczekiwań. Przyjrzyjmy się, jak napisać propozycję, która skłoni potencjalnych klientów do powiedzenia „Tak”. Dobrze napisana propozycja zaczyna się tak jak pisanie czegokolwiek innego – poprzez zbieranie informacji.   Czytaj dalej

Odwrócona Zasada Pareto: zaawansowany marketing internetowy

Prawdopodobnie wiesz czym jest Zasada Pareto, która mówi, że dla wielu zjawisk 80% konsekwencji wynika z 20% przyczyn. Inni nazywają to regułą 80-20 i ostatecznie stosują ją do różnych rzeczy, aktywności, np. 20% przedstawicieli handlowych Twojej firmy wytworzy 80% swoich przychodów, 20% czasu pracy spędzonego na tworzeniu wygeneruje 80% wartości Twojej firmy. W wielu organizacjach marketingowych obowiązuje zasada Pareto dotycząca różnych firmowych aspektów.   Czytaj dalej

Obsługa klienta w 2019 roku

Obsługa klienta ma co najmniej tysiące lat. Pierwsza skarga klienta została zarejestrowana w 1750 r. p. n. e. Ea-Nasir, kupiec miedzi w Mezopotamii, sprzedał trochę złej jakości produktu dżentelmenowi o imieniu Nanni. Nanni nie był z tego zadowolony i stworzył glinianą tablicę, by wyrazić swoje zaniepokojenie. Oryginalny ticket obsługi klienta. Podczas gdy koncepcja obsługi klienta jest historyczna, praktyka szybko się zmienia. 10 lat temu: klienci byli cierpliwi. Dzisiaj klienci wymagają natychmiastowej reakcji.   Czytaj dalej