Jak duży musi być zespół obsługi klienta?

Najprościej można stwierdzić, że jeżeli dotychczasowi pracownicy nie nadążają z obsługą spływających zgłoszeń to czas zatrudnić nowego pracownika. Ten prosty model działa w przypadku małych, kilkuosobowych zespołów, jednak gdy firma się rozrasta jest to niewiarygodna miara ilości pracy oraz zapotrzebowania na pracowników. Działa to na skutki, a w przypadku dużych firm reagowanie „po czasie” może spowodować odejście klientów. Czytaj dalej Jak duży musi być zespół obsługi klienta?

Skuteczna strategia dla pierwszego klienta

skuteczna strategiaJako właściciel firmy wiesz, jak ważne jest ustalenie priorytetów dla klienta. Możesz nawet przyjąć mantrę „Klient ma zawsze rację”. To powinno pokazać klientom, że mówisz poważnie, prawda? Jednak te zorientowane na klienta mantry są bez znaczenia, jeśli nie masz planu, aby je wykonać. Tak, Twoi klienci są ważni, ale nadanie priorytetu ich potrzebom staje się dodatkiem do jakości produktu i zwiększonej sprzedaży. Większość pracowników nie będzie się opierać na strategii biznesowej „klient pierwszy”, ponieważ najpierw klient oznacza „drugiego pracownika”. Czytaj dalej Skuteczna strategia dla pierwszego klienta

Jak monitorować jakość połączeń

Jakość połączeńPomyśl o tym kiedy ostatnio zadzwoniłeś do biura obsługi klienta. Przed rozpoczęciem połączenia mógł pojawić się krótki komunikat „To połączenie może być monitorowane lub nagrywane w celu zapewnienia jakości”. Prawdopodobnie przeszedłeś przez tę wiadomość, tylko nieznacznie zaniepokojony inwazją w prywatność. Dlaczego więc firmy monitorują i rejestrują losowe połączenia telefoniczne między klientami, a przedstawicielami obsługi klienta? A jakie działania firma podejmie w oparciu o nagrywane rozmowy? Jak monitorować jakość połączeń?
Czytaj dalej Jak monitorować jakość połączeń

Oferta biznesowa – nowoczesny sposób pisania

Oferta biznesowaPisanie propozycji biznesowej wymaga przekonującego wyrażenia swojego zrozumienia problemu potencjalnego klienta, a także powodów, dla których Twoja firma jest najlepszym wyborem. Nawet najlepiej przygotowane rozwiązania mogą zostać odrzucone z powodu propozycji poniżej oczekiwań. Przyjrzyjmy się, jak napisać propozycję, która skłoni potencjalnych klientów do powiedzenia „Tak”. Dobrze napisana propozycja zaczyna się tak jak pisanie czegokolwiek innego – poprzez zbieranie informacji. Jeśli przygotowałeś już niestandardowe rozwiązanie problemu potencjalnego klienta, prawdopodobnie masz już potrzebne informacje. Czytaj dalej Oferta biznesowa – nowoczesny sposób pisania

Odwrócona Zasada Pareto: zaawansowany marketing internetowy

Prawdopodobnie wiesz czym jest Zasada Pareto, która mówi, że dla wielu zjawisk 80% konsekwencji wynika z 20% przyczyn. Inni nazywają to regułą 80-20 i ostatecznie stosują ją do różnych rzeczy, aktywności, np. 20% przedstawicieli handlowych Twojej firmy wytworzy 80% swoich przychodów, 20% czasu pracy spędzonego na tworzeniu wygeneruje 80% wartości Twojej firmy. W wielu organizacjach marketingowych obowiązuje zasada Pareto dotycząca różnych firmowych aspektów. Czytaj dalej Odwrócona Zasada Pareto: zaawansowany marketing internetowy

Obsługa klienta w 2019 roku

Obsługa klientaObsługa klienta ma co najmniej tysiące lat. Pierwsza skarga klienta została zarejestrowana w 1750 r. p. n. e. Ea-Nasir, kupiec miedzi w Mezopotamii, sprzedał trochę złej jakości produktu dżentelmenowi o imieniu Nanni. Nanni nie był z tego zadowolony i stworzył glinianą tablicę, by wyrazić swoje zaniepokojenie. Oryginalny ticket obsługi klienta. Podczas gdy koncepcja obsługi klienta jest historyczna, praktyka szybko się zmienia. 10 lat temu: klienci byli cierpliwi. Dzisiaj klienci wymagają natychmiastowej reakcji. Czytaj dalej Obsługa klienta w 2019 roku

Niezręczna pauza podczas rozmowy

Niezręczna pauzaŚrednio wdychamy i wydychamy powietrze ponad 17.000 razy dziennie. Ten proces przychodzi naturalnie, bez żadnej myśli i uwagi. Jako sprzedawcy nie przejmujemy się oddychaniem – z wyjątkiem sytuacji, gdy rozmawiamy przez telefon lub spotykamy się twarzą w twarz z potencjalnym klientem i nagle jesteśmy pozbawieni słów. Po prostu oddychamy… tworzy się przerażająca i niezręczna pauza. Ale jeśli ona zostanie skutecznie wykorzystana – może pomóc nam kontrolować rozmowę. Odkryć problem klienta i zwiększyć wartość rozmowy. Czytaj dalej Niezręczna pauza podczas rozmowy

Dlaczego nie dostajesz wystarczająco dużo zaufania w oczach wyszukiwarek?

dużo zaufania w oczach wyszukiwarekOstatnio stwierdziłem, że na wielu właścicieli małych firm czyhają pułapki w optymalizacji strony pod kątem popularnych wyszukiwarek. Co więc zrobić aby mieć wystarczająco dużo zaufania w oczach wyszukiwarek? Podsumowuję powody, dla których możesz nie uzyskiwać tak wysokiej pozycji na stronach głównych wyszukiwarek na Twoim rynku, jakie według Ciebie (najprawdopodobniej) powinieneś mieć. Czytaj dalej Dlaczego nie dostajesz wystarczająco dużo zaufania w oczach wyszukiwarek?

Jaki jest najlepszy czas na opublikowanie nowego artykułu?

najlepszy czasSą serwisy, które zajmują się śledzeniem, ocenianiem i przeszukiwaniem blogosfery. Przyglądałem się ich statystykom w celu znalezienia odpowiedniej pory dnia, aby publikować artykuły na blogu i pomyślałem, że są one istotne dla każdego, kto zaczyna prowadzić blog biznesowy. Często zastanawiałem się i próbowałem trochę przetestować, jaki jest najlepszy czas na opublikowanie artykułu na blogu, aby zwiększyć prawdopodobieństwo wejścia na stronę z portali społecznościowych i trafić w jakiś punkt krytyczny. Czytaj dalej Jaki jest najlepszy czas na opublikowanie nowego artykułu?

Techniki pozyskiwania czytelników na blogu

Techniki pozyskiwania czytelników na bloguWielu (nie tylko) nowych przedsiębiorców zastanawia się jak kierować ruch do swojego bloga biznesowego. Rozpoczynają prowadzić swój blog, publikują kilka artykułów i kończą z niewielka liczbą czytelników. Poza pisaniem artykułów nie robią nic więcej, by napędzać ruch. Liczą, że wystarczy opublikować coś na blogu, a czytelnicy sami przyjdą. Jednak rzeczywistość nie jest taka różowa. Dopóki nie podejmiesz pewnych działań, wykraczających poza zwykłe pisanie, nie pozyskasz nowych czytelników. A więc jak skutecznie pozyskać nowych fanów? Jakie są techniki pozyskiwania czytelników na blogu? Czytaj dalej Techniki pozyskiwania czytelników na blogu