Obsługa klienta: Jak zaspokoić potrzeby klienta

Czasem masz wrażenie, że chociaż oferujesz produkt czy usługę, którą potrzebuje dany klient to i tak on jej nie kupuje? Co powstrzymuje klientów przed zaspokajaniem ich potrzeb dzięki Twoim usługom lub produktom? Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest postawienie się na miejscu klienta: jeśli byłeś klientem,  co powstrzymało Cię od podjęcia ostatecznej decyzji w sprawie zakupu? Sprawdź nasze poniższe wskazówki jak zaspokoić potrzeby klienta.   Czytaj dalej

Obsługa klienta: 5 Kanałów obsługi klienta

Kanał komunikacyjny wykorzystywany przez zespół do reagowania na potrzeby klientów odgrywa główną rolę w ich zdolności do rozwiązywania problemów. Niektóre potrzeby klientów zależą od czasu i wymagają natychmiastowej interakcji przez telefon lub czat. Inne są mniej krytyczne i można je rozwiązać w bardziej swobodnym tempie. Przeanalizujmy rodzaje obsługi klienta i zobacz jak każdy z nich optymalizuje zdolność Twojego zespołu do zaspokajania potrzeb klienta.   Czytaj dalej

Obsługa klienta: 16 najczęściej spotykanych typów potrzeb klienta

Aby zostać liderem na rynku firmy chcą zachować aktualność i innowacyjność, a także często szukają inspiracji u innych firm odnoszących sukcesy na rynku. W dzisiejszym świecie firmy pragnące się rozwijać poszukują nowych trendów w branży lub nowych produktów. Jednak w każdej sprzedaży istotnym elementem są przede wszystkim klienci.  Ich zachowania i lojalność wobec marki określają długowieczność i tempo rozwoju Twojej firmy. W tym artykule poznasz 16 najczęściej spotykanych typów potrzeb klienta.   Czytaj dalej

Obsługa klienta: Analiza potrzeb

Sposób przyciągnięcia i utrzymania klientów w oparciu o zaspokajanie ich nieodłącznych potrzeb jest oczywisty, ale w praktyce wcale nie taki prosty do wykonania. W przypadku lunchu może to być specjalna promocja, krótki czas oczekiwania lub e-mail z podziękowaniami po posiłku. Jeśli firmy zaczną wprowadzać pozytywne zmiany, zanim ludzie nie zaspokoją swoich potrzeb konsumenckich,  to doprowadzą do wzrostu, innowacji i utrzymania zysków.   Czytaj dalej

Małe firmy, a ich sytuacja w wyszukiwarce

Ostatnio dużo czytałem na temat marketingu w wyszukiwarkach (SEM), a dokładniej na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Po przeanalizowaniu licznych artykułów chciałbym się z Tobą podzielić  kilkoma istotnymi moim zdaniem informacjami na temat sytuacji małych firm w wyszukiwarce. W poniższym artykule przeczytasz m.in. jakie są sposoby kierowania klientów na stronę internetową i jakie są korzyści każdego z wariantów.   Czytaj dalej

8 powodów ograniczonego zaufania w “oczach” wyszukiwarek

Pozycja w wyszukiwarce jest często kluczowa, aby Twoja firma mogła osiągnąć sukces w internecie. Potencjalni klienci zazwyczaj zwracają uwagę tylko na kilka pierwszych wyników w Googlach. Starasz się, aby Twoja strona pojawiała się jak najwyżej na hasła definiujące Twoją działalność, ale ciągle jesteś na szarym końcu za Twoją konkurencją?  Sprawdź, co może być przyczyną Twojej słabej pozycji w Googlach. Niektóre problemy możesz szybko rozwiązać i bez małego wysiłku poprawić swoją pozycję w Googlach.   Czytaj dalej

Poradnik dla małych firm: Jak poprawić pozycję organiczną w Google

Ostatnio rozmawiałem z właścicielem małej firmy, który powiedział mi, że poprawa optymalizacji jego strony pod kątem wyszukiwarek nie jest ważna, ponieważ wykupił reklamę w Google AdWords. Zgodziłem się z nim, że Google AdWords to skuteczny nowy rynek reklamowy i sam zachęcam właścicieli małych firm do eksperymentowania z nim. Jednak zauważyłem, że właściciele małych firm często nadmiernie polegają na tym narzędziu.   Czytaj dalej

Dlaczego nawet rzadko aktualizowany blog jest cenny?

Kiedy rozmawiam z firmami, często słyszę powtarzające się błędne wyobrażenie na temat blogowania (co jest szczególnie rozpowszechnione wśród firm, które nie mają jeszcze bloga). Powtarzanym mitem jest, że aby blog naprawdę działał i tworzył wartość, posty muszą być publikowane często i regularnie. Rzadkie udostępnianie postów nie jest zbyt korzystne dla Twojego bloga i prawdopodobnie to jest przyczyną tego powszechnego mit.   Czytaj dalej

Strona internetowa dla małych firm: czy musi dużo kosztować?

Rozmawiając z wieloma osobami, które prowadzą małe firmy, często pojawia się kwestia podjęcia inwestycji w zaprojektowanie stron internetowych (dotyczy to w szczególności nowych firm, które dopiero startują). Ważna jest nie tylko kwota, jaką należy wydać na swoją stronę, ale ważne jest również, aby dokładnie zaplanować na co ją wydać (np. na jakie atrybuty). W poniższym artykule znajdziesz informacje o tym na co powinieneś zwrócić uwagę, jakich błędów nie popełnić oraz dzięki jakim narzędziom możesz pozyskać więcej klientów.   Czytaj dalej

Szybcy i martwi: Dlaczego w sprzedaży wrażliwość ma znaczenie?

Dane dotyczące responsywnego zaangażowania potencjalnych klientów, wskazują, że szybkie odpowiedzi znacząco poprawiają wynik pozyskanych kontaktów – a to przekłada się na wskaźnik kwalifikacji. Szybkość kontaktu jest zdefiniowana jako znacząca rozmowa z potencjalnym klientem, która inicjuje rozmowę prowadzącą do szansy kwalifikacji . Poprawiony wskaźnik kwalifikacji – przekłada się na znacznie lepsze wyniki sprzedażowe.   Czytaj dalej