Istnieje wiele sposobów pomiaru satysfakcji klienta, z których większość sprowadza się do przeprowadzenia prostej ankiety. Jednak nawet w ramach tych metodologii badań można dyskutować na temat zalet i wad każdego stylu badania. Omówimy tutaj... czytaj dalej
Klient nasz Pan. To bardzo popularne stwierdzenie i nieraz powtarzane w branży handlowej. Ale czy na pewno często ma odzwierciedlenie w rzeczywistości? Zorientowanie na klienta zaczyna się od kultury Twojej firmy. Jeśli chcesz być zorientowany na... czytaj dalej
Dziś, bycie świadomym usług jest ważniejsze, niż kiedykolwiek. Według KPMG 88% prezesów jest zaniepokojonych lojalnością swoich klientów, zdając sobie sprawę, że niezbędne jest poznanie potrzeb klientów oraz szybkie ich zaspokajanie. Jako... czytaj dalej
Jednym z najważniejszych aspektów zapewnienia doskonałej obsługi klienta jest dostępność. Gdy klienci mają problem, który wymaga rozwiązania, obowiązkiem Twojej firmy jest zapewnienie odpowiednich kanałów, aby mogli się z Tobą skontaktować.... czytaj dalej
W dzisiejszym świecie, gdzie wiele firm polega na outsourcingu, call center zyskuje na znaczeniu. Przedsiębiorstwa z różnych branż, np. banki czy duże korporacje potrzebują infolinii dla swoich klientów. Zamiast organizować wewnątrz firmy własną... czytaj dalej
Właściciele firm wiedzą, że kryzys może pojawić się znikąd, więc dobrze jest przygotować swoich pracowników na taką ewentualność. Dlaczego? Pracownicy łatwo wpadają w panikę i podejmują pochopne decyzje, gdy są pod presją. Lepiej ich... czytaj dalej
Właśnie zaczynasz nowy biznes i budujesz bazę klientów? Zastanawiasz się, jak możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy mogą skorzystać z Twojego produktu lub usługi? Propozycja biznesowa może wypełnić lukę, między Tobą, a... czytaj dalej
Co powstrzymuje klientów przed zaspokajaniem ich potrzeb, dzięki Twoim usługom lub produktom? Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest postawienie się na miejscu klienta. Co powstrzymałoby Cię od podjęcia ostatecznej decyzji w sprawie... czytaj dalej
Kanał komunikacyjny wykorzystywany przez zespół do reagowania na potrzeby klientów, odgrywa główną rolę w zdolności do rozwiązywania problemów. Niektóre potrzeby klientów wymagają natychmiastowej interakcji przez telefon lub czat. Inne są... czytaj dalej
Firmy pragnące się rozwijać, poszukują nowych trendów w branży lub nowych produktów. Jednak to zachowania klientów i ich lojalność wobec marki określają długowieczność i tempo rozwoju firmy. Potrzeba klienta jest powodem, który skłania... czytaj dalej
W pewnym momencie, w głowie każdego przedsiębiorcy pojawia się kwestia zaprojektowania strony internetowej (dotyczy to w szczególności nowych firm, które dopiero startują). Ważna jest nie tylko kwota, jaką należy wydać na taką stronę, ale... czytaj dalej
Pomyśl o tym kiedy ostatnio zadzwoniłeś do biura obsługi klienta. Przed rozpoczęciem połączenia mógł pojawić się krótki komunikat „To połączenie może być monitorowane lub nagrywane w celu zapewnienia jakości”. Prawdopodobnie... czytaj dalej