Właśnie zaczynasz nowy biznes i budujesz bazę klientów? Zastanawiasz się, jak możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy mogą skorzystać z Twojego produktu lub usługi? Propozycja biznesowa może wypełnić lukę między Tobą a potencjalnymi... czytaj dalej
Co powstrzymuje klientów przed zaspokajaniem ich potrzeb dzięki Twoim usługom lub produktom? Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest postawienie się na miejscu klienta. Co powstrzymałoby Cię od podjęcia ostatecznej decyzji w sprawie... czytaj dalej
Kanał komunikacyjny wykorzystywany przez zespół do reagowania na potrzeby klientów odgrywa główną rolę w zdolności do rozwiązywania problemów. Niektóre potrzeby klientów wymagają natychmiastowej interakcji przez telefon lub czat. Inne są... czytaj dalej
Firmy pragnące się rozwijać poszukują nowych trendów w branży lub nowych produktów. Jednak to zachowania klientów i ich lojalność wobec marki określają długowieczność i tempo rozwoju firmy. Potrzeba klienta jest powodem, który skłania go... czytaj dalej
W pewnym momencie w głowie każdego przedsiębiorcy pojawia się kwestia zaprojektowania strony internetowej (dotyczy to w szczególności nowych firm, które dopiero startują). Ważna jest nie tylko kwota, jaką należy wydać na taką stronę, ale... czytaj dalej
Pomyśl o tym kiedy ostatnio zadzwoniłeś do biura obsługi klienta. Przed rozpoczęciem połączenia mógł pojawić się krótki komunikat „To połączenie może być monitorowane lub nagrywane w celu zapewnienia jakości”. Prawdopodobnie... czytaj dalej
Obsługa klienta ma co najmniej tysiące lat. Pierwsza skarga klienta została zarejestrowana w 1750 r. p. n. e. Ea-Nasir, kupiec miedzi w Mezopotamii, sprzedał trochę złej jakości produktu dżentelmenowi o imieniu Nanni. Nanni nie był z tego zadowolony... czytaj dalej
Pisanie propozycji biznesowej wymaga zrozumienia problemu potencjalnego klienta, a także przedstawienia powodów, dla których Twoja firma jest najlepszym wyborem. Nawet najlepiej przygotowane rozwiązania mogą zostać odrzucone z powodu propozycji... czytaj dalej
Istnieje wiele narzędzi do analiz internetowych (jak np. SmallBusiness, FeedBurner czy Google Analytics) i każde z nich służy do czegoś innego. Za pomocą innego narzędzia sprawdzisz liczbę subskrybujących, ilu i z jakiego miejsca na świecie... czytaj dalej
Prawdopodobnie każdy przedsiębiorca kiedyś przez to przechodził. Klienci nie odbierają telefonu i wydaje się, że uciekają na drugi koniec świata. Pojawia się też wszystkim dobrze znana frustracja. To już chyba oficjalne: kryzys. Ale spokojnie... czytaj dalej
Wiele małych firm nie uważa, że „robią marketing” lub, że "muszą go robić" w celu pozyskania klientów. Podstawą tej argumentacji jest to, że firmy usługowe (takie jak np. firmy konsultingowe) często nie wierzą, że marketing jest dla... czytaj dalej
Pytanie do wszystkich obecnych tutaj sprzedawców: Jesteśmy ciekawi, co czytasz? Konkretniej na myśli mamy treści dotyczącej sprzedaży. Jakie e-booki, raporty, artykuły lub pełne książki zostały przez Ciebie sprawdzone? Co czytasz, aby być na... czytaj dalej