Obsługa klienta w 2019 roku

Opublikowano: 23.07.19Biznes

Obsługa klienta istnieje od tysięcy lat. Pierwsza skarga klienta została zarejestrowana w 1750 r. p. n. e. Ea-Nasir, kupiec miedzi w Mezopotamii, sprzedał dżentelmenowi o imieniu Nanni trochę złej jakości produktu. Nanni nie był z tego zadowolony i stworzył glinianą tablicę, by wyrazić swoje zaniepokojenie. Oryginalny ticket obsługi klienta. Teoria obsługi klienta, która przez lata była oparta na konkretnych filarach, w praktyce ulega dynamicznym ciągłym zmianom. Jeszcze dziesięć lat temu możemy zauważyć, że klienci byli znacznie bardziej cierpliwi. Dzisiaj, klienci wymagają natychmiastowej reakcji.

Kilka lat temu brak czatu na żywo w obsłudze klienta był akceptowalny, jednak obecnie, niezależnie od branży, jego nieobecność jest nie do wyobrażenia. To zapotrzebowanie klientów na błyskawiczne odpowiedzi doprowadziło do tej zmiany.

Obecnie klienci są o wiele bardziej wymagający, a ich oczekiwania zostały określone przez niewielką grupę firm znanych z wyjątkowego doświadczenia klienta.

Obsługa klienta uległa znacznym zmianom i niewiele firm złamało kod, aby zapewnić bezproblemowe i natychmiastowe zaspokojenie potrzeb klienta.
Mając na uwadze ewolucję obsługi klienta, ważne jest, aby dowiedzieć się więcej o aktualnym stanie obsługi klienta w konkretnej branży. Jasne jest, że otaczający nas świat się zmienia, tak samo jak klienci, ale co to oznacza i jak nadążać za globalnymi zmianami?
Aby lepiej zrozumieć stan usług przeprowadzono ankietę internetową wśród 1025 specjalistów ds. obsługi klienta z USA, Wielkiej Brytanii, Kanady i Australii. Zapytano w niej o ich klientów, narzędzia i pytania dotyczące ich roli i funkcji w firmie.

Stan obsługi klienta w 2019 roku

W pełnym raporcie znajduje się wiele danych, ale oto kilka kluczowych informacji.

1. Klienci mają coraz większą kontrolę nad procesem obsługi klienta i częściej zabierają głos wyrażając swoją opinię.

– 88% specjalistów serwisowych zgadza się, że klienci mają wyższe oczekiwania niż w przeszłości.
– 76% specjalistów serwisowych zgadza się, że klienci są mądrzejsi, bardziej świadomi i lepiej poinformowani teraz niż w przeszłości.
– 89% specjalistów ds. obsługi klienta zgadza się, że klienci częściej dzielą się pozytywnymi lub negatywnymi doświadczeniami niż w przeszłości.

Wnioski nasuwają się same:

– Traktuj swoich klientów dobrze, ponieważ oni zdefiniują Twój sukces.
– Dbaj o swoich pracowników usługowych, aby byli zmotywowani do tworzenia wspaniałych doświadczeń klientów.
– Zbieraj i analizuj informacje od swoich klientów, pozwoli to poprawić jakość usług i produktów, jakie oferujesz.

2. Dla firm rozpoczynających działalność, marketing to Twój głos.

W przypadku skalowania klienci są Twoim głosem. Musisz dostarczać klientom wspaniałe wrażenia, aby były głosem Twojej firmy. Ale w jaki sposób pracownicy działu obsługi klienta mogą to umożliwić?
Po pierwsze, pracownicy muszą być ludźmi. Wyrzuć skrypt. Wyrzuć książkę. Użyj swojego mózgu. Może to być trudne w środowiskach, w których ograniczają Cię dane, czas i firmy, które traktują Cię jak maszynę. W roli obsługi klienta masz zdolność dostarczania niesamowitych doświadczeń klientów, więc rzuć wyzwanie zespołowi, aby utrzymać klienta na pierwszym miejscu.

Co oznacza klient na I miejscu?

Dane pokazały, że podczas gdy wiele firm twierdzi, że stawia klienta na pierwszym miejscu w ramach swojego przekazu marketingowego, bardzo niewiele firm naprawdę podejmuje niezbędne działania, aby poprzeć to motto.
– Tylko 58% firm bada swoich klientów, aby zbierać opinie.
– Tylko 12% klientów wierzy firmie, gdy ta mówi „stawiamy klienta na pierwszym miejscu”.

Bycie „na pierwszym miejscu” powinno się zaczynać się od kontaktu z klientami.

Firmy mogą podjąć działania, aby zadbać o swoich klientów i zdobyć wśród nich większe zaufanie. Jedynie 12% konsumentów wierzy, że są „na pierwszym miejscu”. Czy jest sposób, aby ta liczba się powiększyła? Przenieś klientów do biura w celu przeprowadzenia wywiadów, skorzystaj ze wsparcia w zakresie zarządzania wyższego szczebla, sprzedaży i obsługi oraz jak najczęściej rozmawiaj z klientami. Jeśli zespół wykonawczy ignoruje opinie klientów i nie wykazuje zainteresowania spędzaniem czasu z nimi, nie można powiedzieć, że klienci są priorytetem.

Zacznij podejmować działania, aby umieścić klienta na pierwszym miejscu. Nie wystarczy już tylko powiedzieć, należy zacząć działać.

Zarejestruj się

Author Avatar Łukasz Magierowicz

Key Account Manager. Wspiera klientów w procesie wdrożenia i konfiguracji systemu Firmao. Posiada rozległą wiedzę na temat systemów CRM. Współpracuje z klientami, aby zrozumieć ich potrzeby i pomóc w dostosowaniu system do ich specyficznych wymagań.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao