Co powstrzymuje klientów przed zaspokajaniem ich potrzeb, dzięki Twoim usługom lub produktom? Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest postawienie się na miejscu klienta. Co powstrzymałoby Cię od podjęcia ostatecznej decyzji w sprawie zakupu?
Sprawdź poniższe wskazówki dotyczące tego, jak zaspokoić potrzeby klienta.
Oferuj spójne wiadomości w całej firmie
Co innego mówią osoby z działu sprzedaży, a co innego ze wsparcia klienta. Ostatecznie klienci są zdezorientowani i mają wrażenie, że firma jest zdezorganizowana.
Konsekwentna komunikacja wewnętrzna we wszystkich działach, jest jednym z najlepszych kroków w kierunku zaspokojenia potrzeb klienta. Jeśli cała firma rozumie swoje cele, wartości, produkty i możliwości usług, informacje przekazywane na zewnątrz będą satysfakcjonujące dla klienta.
Aby wszyscy pracownicy mogli udzielać rzetelnych informacji o Twoim produkcie czy usłudze należy organizować spotkania dotyczące sprzedaży i obsługi klienta, wysyłać nowe wiadomości e-mail z produktami, zatrudniać tylko solidnych pracowników, przeprowadzać kwartalne szkolenia i seminaria.
Dostarcz instrukcje
Klienci kupują produkt, ponieważ wierzą, że spełni on ich potrzeby. Jednak zasady korzystania z nowego produktu nie zawsze są jasne. Jeśli zasady użytkowania nie są określone na początku, może to spowodować, że klient nie dostrzeże wartości produktu czy usługi i szybko zrezygnuje z ich testowania. Przemyślana strategia po zakupie umożliwi efektywne korzystanie z twoich produktów lub usług.
Jednym ze sposobów, w jaki firmy zwracają uwagę klientów na towar, są instrukcje dotyczące produktów i wiadomości e-mail, gdy tylko klient otrzyma potwierdzenie płatności. Ogranicza to zamieszanie, pytania techniczne i zakłócenia wynikające z natychmiastowej euforii po zakupie.
Przewodnik edukacyjny dla klientów lub baza wiedzy jest niezbędna do prawidłowego przyjęcia klienta i uniknięcia jego zdezorientowania. Firmy świadczą nowe usługi w zakresie organizowania pokazów na żywo, szkoleń online oraz różnych wydarzeń i promocji.
Poproś klientów o opinię
Uwzględnij skargi i sugestie klientów, które zmienią sposób, w jaki prowadzisz działalność. Krytyka często ma negatywne konotacje, jednak jeśli przerzucisz problemy na możliwości, możesz łatwo ulepszyć swoją firmę, aby dopasować ją do potrzeb klienta.
Potraktuj poważnie sugestie klientów i działaj zgodnie z tymi zaleceniami, aby poprawić usterki w zakresie projektowania produktów i systemu. Większość wskaźników sukcesu obsługi klienta ma kluczowe znaczenie dla doświadczenia klienta i powinny być znane w każdym elemencie organizacji.
Aby uzyskać te opinie, wiele firm śledzi i zdobywa informacje zwrotne, dzięki wywiadom przeprowadzonym z klientami, ankietom w mediach społecznościowych lub po prostu osobistemu e-mailowi, który może pomóc w uzyskaniu szczerych opinii klientów.
Pielęgnuj relacje z klientami
Gdy klient kupuje produkt lub usługę, chce go natychmiast wykorzystać i zaspokoić natychmiastową potrzebę. Niezależnie od tego, czy są zadowoleni w ciągu pierwszej godziny, tygodnia czy miesiąca, ważne jest, aby stale myśleć o ich przyszłych potrzebach.
Proaktywne budowanie relacji jest niezbędne, aby zapobiec utracie przez klientów podniecenia po zakupie i ostatecznym odejściu. Jeśli klienci przestaną Cię słyszeć i Ty nie usłyszysz nic od nich, może to być zły znak, że ich zainteresowanie Twoimi usługami jest zagrożone.
Firmy rozwiązują problemy związane z relacjami z klientami, dzięki połączeniu struktury obsługi klienta i strategii komunikacji. Rozwiąż długotrwałe potrzeby klienta i stwórz zespół dedykowany zatrzymywaniu klientów, okazuj uznanie dzięki nagrodom i prezentom dla lojalnych klientów. Organizuj lokalne wydarzenia, wyróżnij pracowników, którzy wykraczają poza ramy i informują o aktualizacjach produktów i nowych funkcjach.
Rozwiąż odpowiednie potrzeby klienta
Wykluczenie klientów z grupy może wydawać się sprzeczne z intuicją w rozwiązywaniu potrzeb klientów. Jednak zrozumienie, które potrzeby możesz spełnić i których nie możesz, jest ważnym krokiem w kierunku rozwiązania właściwych problemów. Wszystkie potrzeby klienta nie mogą być traktowane jednakowo, a firma musi rozpoznać, które problemy mogą zostać rozwiązane, a które nie są dostosowane do wizji firmy.
Znajduj właściwe priorytety klientów, odkrywaj osobowości kupujących oraz poznawaj trendy konsumenckie. Ponadto przyjrzyj się długoterminowym wzorcom zatrzymywania klientów, ustal jasną wizję firmy oraz zapewnij najwyższej jakości obsługę. Nie zapomnij także o przechwytywaniu pytań, komentarzy i sugestii, aby poprawić wydajność firmy i zoptymalizować pomoc swoim klientom.