Instrukcja programu PDF - pobierz (3.7MB)



FAQ - Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi


Pytania




Odpowiedzi

Czy mogę za darmo wypróbować Firmao?
Tak. Udostępniamy 14-dniową wersję darmową oprogramowania. Każde nowo utworzone konto w systemie FIRMAO otrzymuje 14-dniową licencję. Po zakończeniu darmowej licencji istnieje możliwość wykupienia licencji płatnej lub przejścia na darmową licencje STANDARD.


Mam wrażenie, że progam działa dosyć wolno. Czy można go jakoś przyspieszyc?
Firmao działa w przeglądarce internetowej, która jest zainstalowana na komputerach użytkowników. To własnie wydajność przeglądarki decyduje w dużej mierze o szybkości działania programu. Obecnie najszybszymi przeglądarkami, które przy okazji najlepiej sobie radzą z Firmao jest Chrome oraz Safari. Mozilla Firefox prezentuje umiarkowaną wydajność a najgorsza wydajność jest w przeglądarkach Internet Explorer 8 i starszych.


Jakie środki bezpieczeństwa podjęli Państwo w celu zabezpieczenia danych swoich klientów?
Dane w systemie firmao.pl przechowywane są w najnowocześniejszej serwerowni świata firmy Amazon Web Services (AWS). Data center AWS, posiadaja jako jedno z nielicznych w świecie certyfikat bezpieczeństwa danych ISO 27001. Serwery AWS są zawsze wyposażone w zdublowane dyski twarde i zasilacze oraz dodatkowo codziennie w nocy wykonywana jest automatyczna kopia wszystkich danych na dodatkowych serwerach. Przesył danych w wersji STANDARD jest zawsze szyfrowany (https), dzięki czemu Państwa dane przesyłane przez sieć są całkowicie bezpieczne. Hasła dostępu są zawsze szyfrowane bezpiecznym szyfrem jednostronnym, dzięki czemu nikt, włącznie z administratorami systemu, nie jest w stanie ich odczytać.


Stworzyłem nowe zadanie/projekt/klietna i chce zmienić wartość jakiegos pola. Jak to zrobić?
Aby przeedytować wartość pola należy najechać na to pole i kliknąć w ołówek, który pokazuje sie po prawej stronie pola, ewentualnie użyć prawego przycisku myszy i opcji edytuj. Edytować pole można zarówno z listy jak i ze szczegółów. Aby anulować zmianę korzystamy z klawisza ESC.


Czy jest możliwość przeprowadzenia jakichś modyfikacji pod nasze konkretne potrzeby?
Tak. Należy opisać proponowaną modyfikację i przesłać email pod adres support@firmao.pl a nasz zespół przeanalizuje propozycje i prześle odpowiedź czy dana modyfikacja jest możliwa do wprowadzenia i kiedy zostanie wprowadzona. Informujemy również, iż często proponowana modyfikacja może być zrealizowana przez dodatkowe pola do obiektów, które będą wkrótce dostępne w Firmao a konfiguruje je się w panelu ustawienia firmy.


Jeżeli wykupię licencję na kilka stanowisk (pracowników) na przykład 12 to co się będzie działo w przypadku rotacji pracowników?
Licencja na 12 stanowisk uprawnia do posiadania 12 aktywnych stanowisk (pracowników). W przypadku rotacji spracowników należy usunąć pracownika, który już nie używa systemu Firmao i zaprosić nowego pracownika.


Czy mogę na jednym loginie posiadać konta dla większej ilości firm?
Oczywiście istnieje taka możliwość. Należy zalogować się do systemu korzystając z linka https://system.firmao.pl/#companyList . Powoduje to iż po zalogowaniu pokazuje się lista wszystkich przypisanych do aktualnie zalogowanego konta firm oraz możliwość utworzenia nowej. W przypadku posiadania więcej niż jednej firmy po zalogowaniu do systemu korzystając z linka http://system.firmao.pl/?type=LOGIN będzie sie ukazywała lista firm do wyboru. Aby zalogować sie do konkretnej firmy można również korzystać z adresu https://system.firmao.pl/{identyfikator} gdzie identyfikator to identyfikator firmy do której się logujemy.


Czy mogę zmienić login (email) użytkownika oraz identyfikator firmy?
Istnieje taka możliwość. W celu zmiany loginu i identyfikatora należy skontaktować sie z supportem pod adresem .


Jak pokazać i przywrócić usunięte obiekty?
Usunięte obiekty można zobaczyć korzystając z menu filtry, z opcji wyświetlanie (na dole panelu w opcjach). Wybieramy w niej pokazuj tylko usunięte lub pokaż wszystkie. Aby przywrócić obiekt należy kliknąć w szczegóły obiektu i kliknąć opcje przywróć wyświetlającą sie na górze w okienku.


Obsługa filtrów - zapisywanie, modyfikacja, dostęp, zmiana nazwy, usuwanie.
Filtry są opisane w naszym przewodniku pod adresem http://firmao.pl/przewodnik-filtry.php


Chciałem sobie w menu lewym dorobić filtr “poprzedni miesiąc”, jak to zrobić? Tak aby zawsze pokazywał mi poprzednie miesiące od 1 do 31, czyli w styczniu grudzień, w lutym styczeń itd
Trzeba w panelu "Filtr", dacie której filtrowanie dotyczy (np. jeśli interesują nas zadania utworzone w zeszłym miesiącu, to w dacie utworzenia zadania) wpisać wartości: od "-1M" do "-1M".


Jak można usunąć dzisiejszą datę z drukowanej właśnie Faktury VAT?
Można to osiągnąć albo poprzez wydrukowanie faktury jako PDF, lub poprzez wyłączenie w przeglądarce opcji automatycznego drukowania daty. Opis jak to zrobic znajduje się tutaj: :http://www.mintprintables.com/print-tips/header-footer-windows/ lub tutaj: http://forum.ubuntu.pl/showthread.php?t=77824


Czy można na fakturach drukować logo firmy?
Tak. Aby drukować logo firmy na fakturze należy wejść do panelu Firma i skorzystać z opcji dodaj lub zmień logo firmy. Następnie z panelu firma należy uruchomić ustawienia i włączyć opcję “Logo firmowe na fakturach”


Sprzedaje produkt za cene 5zł brutto, ale wpisując kwote netto 4.07zł i ilość 100 uzyskuje cene 500,61zł brutto zamiast 500zł ?
W przypadku stosowania w sprzedaży cen brutto, należy przy tworzeniu faktury zastosować cenę jednostkową brutto. Zgodnie z prawem:
"§ 8.1. W przypadku gdy podatnik jest obowiązany do stosowania cen urzędowych zawierających podatek, w fakturze stwierdzającej dokonanie sprzedaży:
1) jako cenę jednostkową wykazuje się cenę wraz z kwotą podatku (cenę brutto), a zamiast wartości sprzedaży netto wykazuje się wartość sprzedaży brutto; (...)
2. Przepis ust. 1 może być stosowany również w przypadku, gdy sprzedawca stosuje jako ceny sprzedaży umowne ceny brutto."


Kalendarz - brakuje widoku, który będzie zbierał wszystkie aktywności. Obecnie mam np. do wyboru “Wszystkie planowane czasy pracy”, itp, ale poza oddzielnymi widokami chcę pokazać kalendarz w całości, żeby się nie okazało, że planuję zadanie podczas urlopu.
Wszystkie widoki dostępne w menu są konfigurowalne. Są to tak naprawdę zapisane filtry. Aby utworzyć nowy filtr, należy przełączyć się do zakładki “Filtr” (obok zakładki “Menu”), ustawić wybrane parametry filtra (np. w przypadku kalendarza zaznaczyć wszystkie aktywności i wszystkich użytkowników) i nacisnąć przycisk Zapisz u góry panelu Filtr. Można zapisać filtr jako nowy widok, lub nadpisać istniejący. Dokładny opis w sekcji “Filtry”

Dodaje zadania o dokładnie określonej godzinie rozpoczęcia i zakończenia ale nie pojawiają się one w kalendarzu.
Kalendarz wyświetla tylko te typy aktywności, które są wybrane w aktualnie używanym filtrze. Jeżeli nie są wybrane "zaplanowane zadania" to po dodaniu zadania nie wyświetli się ono na kalendarzu. Filtry definiuje się w zakładce Filtr.