- /
- /
Instrukcja włączenia Livechat’u Firmao
Jak włączyć Livechat zintegrowany z Firmao CRM
Przedstawiamy instrukcję włączenia usługi Livechata zintegrowanego ze systemem Firmao, o którym wspominaliśmy w jednym z naszych poprzednich wpisów. Oczywiście w razie jakichkolwiek pytań związanych z włączeniem Livechat’u nasz dział wsparcia służy pomocą pod numerem +48 22 300 1111.
Celem dodania do swojej strony WWW Livechatu Firmao, należy do kodu HTML tworzącego stronę główną (najczęściej index.html lub index.php) dodać następujące linie kodu na końcu sekcji <body>:
<div id="chatContentHolder" style="right:10px;bottom:0px;position:fixed;width:320px;">
<div id="chatContent" style="position:absolute;left:10px;bottom:14px;height:33px;
background-color:#0061cd;color:#d1ddff;border-radius:
5px 5px 0px 0px;padding:6px 30px 6px 8px;width:300px;
font-family:arial;line-height:20px;font-size:14px;
box-shadow:0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);">
<div id="toolbar" class="header">
Porozmawiaj z nami
</div>
</div>
<script
src="https://system.firmao.pl:8443/js/chatPlugin/ChatPlugin.js"
id="firmao_chat"
data-org-identifier="ID_FIRMY"
chat-minimized-size="big"
></script>
<div id="firmaoChatFooter" style="position:absolute;bottom:0px;margin-left:10px;
margin-right:10px;width:300px;border-top:
1px solid rgba(0,0,0,0.03);height:14px;
background:rgb(241,241,241);text-align:right;
padding:1px 6px 2px;font-size:11px;box-shadow:
0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);">
<span id="firmaoChatPoweredBy" style="float:right;font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
color:rgb(94,94,94);line-height:11px;">
Czat udostępnia <a href="https://firmao.pl?ref3=livechat&kwd=chat" title="Firmao CRM" target="_blank">Firmao.pl</a> CRM
</span>
</div>
</div>
Livechat będzie wówczas rozwinięty w momencie wejścia na naszą stronę:

Lub:
<div id="chatContentHolder" style="right:10px;bottom:0px;position:fixed;width:320px;">
<div id="chatContent" style="position:absolute;left:10px;bottom:14px;height:33px;
background-color:#0061cd;color:#d1ddff;border-radius:
5px 5px 0px 0px;padding:6px 30px 6px 8px;width:300px;
font-family:arial;line-height:20px;font-size:14px;
box-shadow:0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);">
<div id="toolbar" class="header">
Porozmawiaj z nami
</div>
</div>
<script
src="https://system.firmao.pl:8443/js/chatPlugin/ChatPlugin.js"
id="firmao_chat"
data-org-identifier="ID_FIRMY"
></script>
<div id="firmaoChatFooter" style="position:absolute;bottom:0px;margin-left:10px;
margin-right:10px;width:300px;border-top:
1px solid rgba(0,0,0,0.03);height:14px;
background:rgb(241,241,241);text-align:right;
padding:1px 6px 2px;font-size:11px;box-shadow:
0px 0px 10px 0 rgba(0,0,0,0.25);">
<span id="firmaoChatPoweredBy" style="float:right;font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
color:rgb(94,94,94);line-height:11px;">
Czat udostępnia <a href="https://firmao.pl?ref3=livechat&kwd=chat" title="Firmao CRM" target="_blank">Firmao.pl</a> CRM
</span>
</div>
</div>
Wtedy czat będzie zwinięty w momencie wejścia na naszą stronę:

Zamiast ID_FIRMY należy wpisać identyfikator Państwa firmy widoczny w pasku adresowym przeglądarki (na czerwono poniżej):

Następnym krokiem jest aktywowanie z poziomu szczegółów wybranego użytkownika checkboxa „Konsultant Livechat” oraz „Konsultant CallBack”, jeśli chcą Państwo otrzymywać wiadomości z funkcjonalności CallBack:

Ostatnim krokiem jest wybór statusu z poziomu prawego panelu bezpośrednio z konta danego użytkownika:

Lista statusów:
- Dostępny – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie dla innych użytkowników jako dostępny, a wiadomości z Livechat czy też CallBack nie będą dla niego widoczne.
- Konsultant Livechat – powoduje, że użytkownik będzie widoczny jako dostępny na czacie dla innych użytkowników, a także będzie dostępny jako konsultant Livechat, dzięki czemu wiadomości z Livechat będą mogły do niego przychodzić.
- Konsultant CallBack – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie dla innych użytkowników jako dostępny oraz będzie dla tego użytkownika widoczna grupa „CallBack”, na której pojawiają się wszystkie numery telefonów, przesłane przez CallBack umieszczony na stronie WWW.
- Konsultant Livechat i CallBack – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie dla innych użytkowników jako dostępny oraz będzie konsultantem Livechat oraz CallBack.
- Niewidoczny – powoduje, że użytkownik będzie widoczny na czacie jako niedostępny dla innych użytkowników, ale będzie mógł korzystać z czatu.
- Niedostępny – powoduje, że użytkownik nie będzie mógł korzystać z funkcji czatu oraz Livechat i będzie widoczny jako niedostępny dla innych użytkowników.
Dodatkowe atrybuty, które umożliwiają personalizację Livechat:
- chat-minimized-size – wygląd czata zminimalizowanego (do wyboru „big”, „small”, „icon”)
- chat-icon-color – kolor ikony dla wyglądu zminimalizowanego w postaci ikony (kolor w formacie obsługiwanym w html)
- chat-toolbar-color – kolor paska (kolor w formacie obsługiwanym w html)
- chat-toolbar-text-color – kolor tekstu paska (kolor w formacie obsługiwanym w html)
- chat-consultant-image – zmiana zdjęcia konsultanta (link do obrazka)
- chat-company-image – zmiana logo firmy (link do obrazka)
- chat-background-color – zmiana koloru tła (kolor w formacie obsługiwanym w html)
- chat-text-color – zmiana koloru tekstu (kolor w formacie obsługiwanym w html)
- chat-not-active-consultant-text – zmiana tekstu „pracujemy…” (zwykły tekst)
- chat-not-active-consultant-message-placeholder-text – zmiana tekstu w polu wiadomości gdy nie ma aktywnego konsultanta (zwykły tekst)
- chat-active-consultant-text – zmiana tekstu „Dzień dobry…” gdy jest aktywny konsultant (zwykły tekst)
- chat-start-maximized – czat wyświetla się w pozycji zmaksymalizowanej („true”/”false”, domyślnie „false”)
- chat-alignment – krawędź przy której znajduje się czat („right”/”left” domyślnie „left”)
- chat-offset – przesunięcie od bocznej krawędzi strony w pixelach (liczba, domyślnie 10)
- chat-show-auto-message – „false”/”true” lub wiadomość, która ma się wyświelić (domyślnie „false”; działa tylko przy chat-minimized-size=”icon”)
- chat-show-auto-message-delay – czas po jakim pokaże się ww. wiadomość (liczba sekund, domyślnie 15)
- chat-lang – język domyślnych napisów i wiadomości („pl”, „en”, „de” lub „ru”, domyślnie „en”)
- chat-minimized-with-user-data – wyświetlanie/ukrywanie danych konsultanta w zminimalizowanym oknie czatu („true”/”false”, domyślnie „false”)
- chat-consultant-survey-header – ankieta oceniająca rozmowę będzie wyświetlać się w nagłówku („true”/”false”, domyślnie „false”)
Atrybuty należy umieszczać wewnątrz tagu <script>, pod data-org-identifier=”ID_FIRMY” w formie nazwa-atrybutu=”wartość”. Przykład:
<script
src="https://system.firmao.pl:8443/js/chatPlugin/ChatPlugin.js"
id="firmao_chat"
data-org-identifier="ID_FIRMY"
chat-minimized-size="big"
chat-toolbar-color="skyblue"
chat-toolbar-text-color="black"
chat-consultant-image="https://images.unsplash.com/photo-1579264688258-c0ebf8c7942a?ixlib=rb-1.2.1&ixid=MnwxMjA3fDB8MHxwaG90by1wYWdlfHx8fGVufDB8fHx8&auto=format&fit=crop&w=640&q=80"
chat-company-image="https://system.firmao.pl:8443/style/img/FirmaoPLsmall.png"
chat-background-color="WhiteSmoke"
chat-active-consultant-text="konsultant aktywny"
chat-lang="pl"
></script>
