- /
- /
Instrukcja włączenia Callback Firmao
Mamy możliwość dodania funkcji Callback Firmao do swojej strony internetowej. Dzięki niej będziemy mogli telefonicznie łączyć się z klientami, którzy z poziomu naszej strony uzupełnią formularz z prośbą o rozmowę z działem wsparcia naszej firmy. Powiadomienia o połączeniach pojawią się od razu w systemie Firmao.
Jak skonfigurować funkcjonalność Callback?
Aby skonfigurować funkcjonalność Callback Firmao na swojej stronie internetowej WWW, musimy do kodu HTML, tworzącego stronę główną (najczęściej index.html lub index.php) dodać następujące linie kodu na końcu sekcji <body>:
1
2
3
4
|
< script src = "https://system.firmao.pl:8443/js/callBackPlugin/CallBackPlugin.js" id = "firmao_call_back" data-org-identifier = "ID_FIRMY" ></ script > |
Ważne! Zamiast ID_FIRMY musimy wpisać identyfikator naszej firmy widoczny w pasku adresowym przeglądarki.

Wskazówka: Na WordPress dostępna jest również wtyczka umożliwiająca uruchomienie Callback – Firmao.
Przypisanie użytkownika jako konsultanta Callback
Ważne! Tylko administrator całego systemu może przypisywać użytkowników jako konsultantów Callback.
Następnym krokiem jest aktywowanie z poziomu widoku szczegółów wybranego użytkownika pola wyboru „Konsultant CallBack”.


Ważne! Konsultant Callback musi uzupełnić pole “Numer telefonu”. Callback najpierw wybiera numer służbowy, a potem prywatny. Konsultant jest wybierany losowo spośród konsultantów, którzy nie prowadzą aktualnie rozmowy.
Ważne! Jeżeli nie widzimy tego pola wyboru, musimy ustawić je jako widoczne. W tym celu, w prawym górnym rogu okna w widoku szczegółów użytkownika, po kliknięciu ikony trzech kropek z listy rozwijanej wybieramy „Dostosuj widoczne pola”, a następnie zaznaczamy pole wyboru „Konsultant Callback”.
Włączenie Callback’u z poziomu konsultanta
Aby funkcja Callback mogła u nas zadziałać, musimy ją włączyć jako konsultant. Na liście czatu w jego górnej części mamy do wyboru status czatu. Jeżeli chcemy otrzymywać powiadomienia o nowych zapytaniach od naszych klientów, musimy w prawym panelu, poprzez „Czat” ustawić status na: Konsultant Callback po kliknięciu w przy ikonie
.

Na liście czatu konsultantów Callback będą widoczne wszystkie zamówione połączenia:

Ważne! Bez odpowiednio ustawionego statusu, funkcja Callback nie będzie działać poprawnie.
Wskazówka: Możemy jednocześnie być konsultantem CallBack jak i Livechat, wybierając tę opcję w oknie czatu.
Jak działa funkcjonalność Callback?

W momencie, w którym umieścimy Kod HTML odpowiadający za CallBack, na naszej stronie pojawi się ikona słuchawki. Po kliknięciu w nią pojawi się następujące okno:

Poprzez funkcjonalność Callback (połączenie zwrotne) będziemy mogli zamówić rozmowę natychmiast, klikając na zielony przycisk „Zamów rozmowę” lub zamówić połączenie na później, klikając na napis „Zadzwońcie do mnie później”, znajdujący się w prawym, górnym rogu okna:

Wskazówka: W przypadku zamówienia połączenia na później możemy wybrać, kiedy ma zostać wykonane połączenie, uwzględniając dzień, godzinę, a następnie wpisując numer telefonu, na który ma zostać wykonane połączenie.
W przypadku zamówienia połączenia na później jesteśmy w stanie wybrać, kiedy ma zostać wykonane połączenie, uwzględniając dzień, godzinę, a następnie wpisując numer telefonu, na który ma zostać wykonane połączenie.
W momencie, gdy „Konsultant CallBack” jest dostępny po zamówieniu natychmiastowego połączenia pojawi się komunikat:

W momencie, gdy „Konsultant CallBack” jest dostępny po zamówieniu połączenia na później pojawi się komunikat:

Natomiast, gdy „Konsultant CallBack” jest niedostępny, pojawi się komunikat:

Ważne! Chcąc, aby funkcja ta działała jeszcze sprawniej i wygodniej możemy skorzystać z integracji z telefonią VOIP, o której przeczytasz więcej tutaj.
Dzięki tej integracji zyskamy m.in. możliwość wykonywania telefonów bezpośrednio z systemu Firmao oraz dostęp do historii połączeń.
Dodatkowe atrybuty, które umożliwiają personalizację CallBack:
- call-background-color – kolor ikony (kolor w formacie obsługiwanym w html)
- call-left – odstęp od lewej krawędzi ekranu (liczba pikseli)
- call-bottom – odstęp od dolnej krawędzi ekranu (liczba pikseli)
- call-start-day – dzień tygodnia, od którego Callback ma być dostępny (liczba wskazująca na dzień)
- call-end-day -dzień tygodnia, do którego Callback ma być dostępny (liczba wskazująca na dzień)
- call-start-hour – godzina, od której Callback ma być dostępny (liczba)
- call-end-hour – godzina, do której Callback ma być dostępny (liczba)
- call-time-zone – strefa czasowa (np. 'Europe/Warsaw’)
- call-title-text – tytuł (zwykły tekst)
- call-tooltip=”false” usuwa opis w dymku obok ikony całkowicie
- call-tooltip-mobile=”false” – usuwa opis w dymku obok ikony na urządzeniach mobilnych
- call-tooltip-text – opis w dymku obok ikony (zwykły tekst)
- call-lang – język domyślnych napisów i wiadomości („pl”, „en”, „de” lub „ru”, domyślnie „en”)
Atrybuty należy umieszczać wewnątrz tagu <script>, pod data-org-identifier=”ID_FIRMY” w formie nazwa-atrybutu=”wartość”. Przykład:
1
2
3
4
5
6
7
|
< script src = "https://system.firmao.pl:8443/js/callBackPlugin/CallBackPlugin.js" id = "firmao_call_back" data-org-identifier = "ID_FIRMY" call-background-color = "skyblue" call-tooltip-text = 'Oddzwonimy w wolnej chwili' call-lang = 'pl' > </ script > |