Instrukcja włączenia Callback Firmao - System CRM i oprogramowanie ERP Firmao

Instrukcja włączenia Callback Firmao

W systemie Firmao mamy możliwość dodania funkcji Callback Firmao. Dzięki niej nasi klienci będą mogli zamawiać połączenia telefoniczne bezpośrednio ze strony internetowej. Po uzupełnieniu przez klienta formularza do zamówienia rozmowy, połączenie zostanie wywołane na naszym telefonie (przy włączonej integracji z telefonią VOIP), a w systemie Firmao pojawi się wiadomość o zamówionej rozmowie.

Ważne! Funkcja Callback dostępna jest jedynie dla użytkowników posiadających aktywną licencję Professional lub Enterprise.

Jak skonfigurować funkcjonalność Callback?

W celu skonfigurowania funkcjonalności Callback Firmao na swojej stronie internetowej musimy do kodu HTML tworzącego stronę główną (najczęściej index.html lub index.php) dodać następujący skrypt na końcu sekcji <body>:


<script src="https://system.firmao.pl:8443/js/callBackPlugin/CallBackPlugin.js"
    id="firmao_call_back"
    data-org-identifier="ID_FIRMY"
></script>


Ważne! Zamiast ID_FIRMY musimy wpisać identyfikator naszej firmy widoczny w pasku adresowym przeglądarki.


Wskazówka: Na WordPress dostępna jest również wtyczka umożliwiająca uruchomienie Callback – Firmao.


Dodatkowe atrybuty, które umożliwiają personalizację CallBack

  • call-background-color — kolor ikony (kolor w formacie obsługiwanym w html);
  • call-left — odstęp od lewej krawędzi ekranu (liczba pikseli);
  • call-bottom — odstęp od dolnej krawędzi ekranu (liczba pikseli);
  • call-start-day — dzień tygodnia, od którego Callback ma być dostępny (liczba wskazująca na dzień);
  • call-end-day — dzień tygodnia, do którego Callback ma być dostępny (liczba wskazująca na dzień);
  • call-start-hour — godzina, od której Callback ma być dostępny (liczba);
  • call-end-hour — godzina, do której Callback ma być dostępny (liczba);
  • call-time-zone — strefa czasowa (np. 'Europe/Warsaw’);
  • call-title-text — tytuł (zwykły tekst);
  • call-tooltip=”false” — usuwa opis w dymku obok ikony całkowicie;
  • call-tooltip-mobile=”false” — usuwa opis w dymku obok ikony na urządzeniach mobilnych;
  • call-tooltip-text — opis w dymku obok ikony (zwykły tekst);
  • call-lang — język domyślnych napisów i wiadomości („pl”, „en”, „de” lub „ru”, domyślnie „en”).

Atrybuty musimy umieszczać wewnątrz tagu <script>, pod data-org-identifier=”ID_FIRMY” w formie nazwa-atrybutu=”wartość”.


Przykład:

1
2
3
4
5
6
7
<script src="https://system.firmao.pl:8443/js/callBackPlugin/CallBackPlugin.js"
    id="firmao_call_back"
    data-org-identifier="ID_FIRMY"
    call-background-color="skyblue"
    call-tooltip-text='Oddzwonimy w wolnej chwili'
    call-lang='pl'>
</script>



Jak działa funkcjonalność Callback?

Po dodaniu skryptu odpowiadającego za CallBack, na naszej stronie pojawi się ikona słuchawki.

callback

Po kliknięciu w nią pojawi się następujące okno:


Poprzez funkcjonalność Callback (połączenie zwrotne) nasi klienci będą mogli zamówić rozmowę natychmiast, wpisując numer telefonu i klikając na zielony przycisk „Zamów rozmowę” lub zamówić połączenie na później, klikając na napis „Zadzwońcie do mnie później”, znajdujący się w prawym, górnym rogu okna:


Wskazówka: W przypadku zamówienia połączenia na później nasz klient może wybrać, kiedy ma zostać wykonane połączenie, uwzględniając dzień, godzinę, a następnie wpisując numer telefonu, na który ma zostać wykonane połączenie.

W momencie, gdy „Konsultant CallBack” jest dostępny, po zamówieniu natychmiastowego połączenia pojawi się komunikat:


Po zamówieniu połączenia na później pojawi się komunikat:


Natomiast, gdy „Konsultant CallBack” jest niedostępny, pojawi się komunikat:


Ważne! Chcąc, aby funkcja ta działała jeszcze sprawniej i wygodniej możemy skorzystać z integracji z telefonią VOIP, o której przeczytasz więcej w poradniku: Integracja Firmao z telefonią VoIP.
W ramach tej integracji możemy wykonywać połączenia z poziomu Firmao. Mamy również dostęp do historii wykonanych oraz odebranych połączeń.


Przypisanie użytkownika jako konsultanta Callback

Konsultanci wyświetlają się jako dostępni na naszej stronie, jeśli z poziomu widoku szczegółów wybranego użytkownika zaznaczyliśmy pole wyboru „Konsultant CallBack”. W tym celu musimy przejść do modułu „Użytkownicy” znajdującego się w górnym menu,


a następnie kliknąć nazwę użytkownika, którego chcemy przypisać jako Konsultanta CallBack.


Po wejściu w szczegóły wybranego użytkownika zaznaczamy pole wyboru przy nazwie „Konsultant CallBack”.

Wskazówka: Pole „Konsultant CallBack” może być domyślnie ukryte. Aby wyciągnąć je do widoku szczegółów użytkownika musimy skorzystać z funkcji dostosowywania widoku szczegółów.


Ważne! Konsultant Callback musi uzupełnić pole „Numer telefonu”. Callback najpierw wybiera numer służbowy, a następnie prywatny.


Włączenie Callback’u z poziomu konsultanta

Działanie funkcji Callback wymaga posiadania aktywnego statusu konsultanta CallBack. Status ten ustawiamy poprzez kliknięcie ikony trójkąta przy ikonie „czat” i wybranie opcji „Konsultant CallBack”.

Wskazówka: Możemy jednocześnie być konsultantem CallBack i Livechat, wybierając status „Konsultant Livechat i CallBack” w panelu czatu.


Ważne! Na czacie w grupie Callback będą widoczne wszystkie zamówione na naszej stronie połączenia. Wiadomość z numerem zostanie do nas wysłana o zamówionej przez klienta dacie i godzinie.



Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview