- /
- /
Ankiety mailowe
Ważne! Moduł ankiet dostępny jest jedynie dla użytkowników z licencją Enterprise lub Supreme posiadających API.
Firmao udostępnia moduł umożliwiający przeprowadzanie ankiet za pośrednictwem wiadomości e-mail. Pozwalają one dokonywać badań marketingowych oraz pomagają określić poziom zadowolenia klientów. W celu skorzystania z ankiet mailowych musimy mieć skonfigurowaną skrzynkę pocztową w Firmao. Więcej informacji o tym, jak ją skonfigurować znajdziemy w instrukcji „Konfiguracja skrzynki pocztowej w Firmao”.
Jak włączyć moduł ankiet?
Moduł ankiet jest do włączenia po stronie programistów Firmao. W tym celu kontaktujemy się z działem wsparcia technicznego Firmao: kontakt@firmao.pl
W wiadomości podajemy ID_FIRMY (znajduje się na końcu adresu strony Firmao):
oraz login i hasło do API.
W celu sprawdzenia loginu i hasła do API klikamy awatar w prawym górnym rogu strony, a następnie wybieramy z listy rozwijanej „Ustawienia firmy”.
W nowym oknie klikamy sekcję „Integracje” w lewym panelu bocznym. Następnie w górnej części ekranu klikamy zakładkę o nazwie „API”.
Zaznaczamy pole wyboru „API włączone”, co spowoduje włączenie API. Następnie konieczne jest wygenerowanie hasła poprzez kliknięcie przycisku „Wygeneruj i pokaż nowe hasło”. W ostatnim kroku kopiujemy login oraz hasło i wysyłamy do działu wsparcia technicznego Firmao.
Gdy programiści uruchomią moduł, zostanie przesłana do nas wiadomość e-mail z informacją, że funkcjonalność jest już dostępna na koncie Firmao.
Jak skonfigurować ankietę w systemie CRM Firmao?
W celu dodania nowej ankiety klikamy moduł „Ankiety”, który znajduje się w głównym menu, a następnie klikamy niebieski przycisk „+ Dodaj ankietę” w prawym górnym rogu.
Pojawi się nowe okno, w którym uzupełniamy pole z nazwą ankiety oraz opcjonalnie opisem.
W celu zatwierdzenia zmian klikamy niebieski przycisk „Utwórz” w prawym dolnym rogu okna.
Jak dodać pytania do ankiety?
Klikamy moduł Ankiety w menu głównym. W celu dodania pytania do ankiety przechodzimy do jej widoku szczegółów poprzez kliknięcie nazwy ankiety w widoku listy.
W widoku szczegółów ankiety klikamy zakładkę „Pytania”, a następnie klikamy przycisk „+ Dodaj pytanie” w lewym górnym rogu tej zakładki.
Wówczas pojawi nam się okno dodawania pytania do ankiety, w którym możemy:
- wybrać ankietę;
- wybrać kolejność pytania;
- zapisać treść pytania;
- wybrać typ odpowiedzi (do wyboru: tekst, liczba, data, wartość logiczna, lista lub lista wielokrotnego wyboru).
W celu zapisania zmian klikamy niebieski przycisk „Utwórz”, który znajdziemy w prawym dolnym rogu okna.
Wskazówka: Wszyscy użytkownicy z licencją Enterprise i Supreme (niezależnie od tego, kto utworzył ankietę) mają dostęp do odpowiedzi oraz mogą dodawać do niej pytania.
W celu sprawdzenia wyników ankiet w widoku szczegółów danej ankiety klikamy jedną z trzech zakładek:
- Wypełnione ankiety — umożliwia podgląd tego, jaka firma i osoba kontaktowa wypełniła ankietę oraz kiedy została przesłana;
- Wyniki ankiety — statystyki — umożliwia podgląd na procentowy rozkład odpowiedzi w pytaniach zamkniętych, ilość odpowiedzi oraz odpowiedzi w sumie;
- Wyniki ankiety — pytania otwarte — pozwala na przejrzenie odpowiedzi do pytań otwartych.
Jak dodać ankietę na podstawie wcześniejszej?
W systemie Firmao możemy utworzyć nową ankietę na podstawie innej dodanej do systemu. W tym celu zaznaczamy pole wyboru z lewej strony ankiety, która ma być skopiowana, a następnie klikamy niebieski przycisk „Dodaj na podstawie wybranego”.
Jak wysłać utworzoną ankietę w systemie Firmao?
Ankietę możemy wysłać do klienta na dwa podstawowe sposoby:
- za pomocą modułu „Firmy” (w treści maila będzie znajdować się nazwa firmy oraz zielony przycisk, który przeniesie klienta do wypełnienia ankiety);
- a pomocą wiadomości e-mail (do dowolnej treści i szablonu maila możemy dodać ankietę, a wysłany mail będzie posiadał napisaną przez nas treść oraz link do wypełnienia ankiety).
Wysłanie ankiety z widoku listy modułu „Firmy”
W celu wysłania ankiety klikamy moduł „Firmy” i zaznaczamy pole wyboru z
Następnie w prawym górnym rogu ekranu klikamy przycisk „Wyślij ankiety”.
Wówczas wyświetli nam się okno, w którym wybieramy, którą ankietę chcemy przesłać do zaznaczonych firm. Wybraną ankietę możemy również ustawić jako domyślną. Wówczas podczas kolejnej próby wysłania wskazana przez nas ankieta będzie od razu widoczna w oknie tworzenia, bez konieczności jej powtórnego wyboru.
W celu przesłania ankiety klikamy niebieski przycisk „Wyślij”, który znajdziemy na dole okna tworzenia.
Dodanie ankiety w oknie tworzenia „Wiadomości e-mail”
W celu dodania ankiety klikamy moduł „Wiadomości e-mail”, który znajduje się w menu głównym.
Następnie klikamy niebieski przycisk „+ Nowy e-mail” w prawym górnym rogu okna.
Otworzy nam się okno tworzenia maila, w którym mamy zakładki pozwalające na formatowanie tekstu.
Klikamy ikonę pliku z plusem — „Wstaw kod pola”, a następnie z listy rozwijanej wybieramy opcję „Ankieta” i klikamy ankietę, do której link chcemy wysłać.
Ankieta zostanie wysłana na wybrane przez nas w oknie tworzenia adresy mailowe w formie linku wraz z pozostałą treścią, jeśli takową umieściliśmy.
Ankieta będzie zawierać:
- tytuł;
- wszystkie wskazane przez nas pytania;
- miejsce na odpowiedź.
W celu zapisania odpowiedzi odbiorcy naszej ankiety muszą kliknąć przycisk „Wyślij”, który znajdą w prawym dolnym rogu strony.
W jaki sposób sprawdzić wypełnione ankiety przez daną firmę?
Możemy zobaczyć wypełnione ankiety z widoku szczegółów danej firmy, jeżeli chcemy zobaczyć, czy klient, któremu wysłaliśmy ankietę, odpowiedział na nią i w jakiej ilości.
W tym celu w widoku listy firm klikamy nazwę wybranej firmy.
W widoku szczegółów danej firmy klikamy zakładkę „Wypełnione ankiety”:
Wyświetli nam się lista z ankietami wypełnionymi przez daną firmę. Gdy klikniemy numer ankiety, otworzy nam się okno z listą pytań i odpowiedzi.