- /
- /
Ankiety mailowe
Ważne! Moduł ankiet dostępny jest jedynie dla użytkowników z licencją Enterprise, posiadających API.
Firmao umożliwia dostęp do przeprowadzania ankiet. Pozwalają one dokonywać badań marketingowych oraz pomagają określić poziom zadowolenia klientów. Aby korzystać w pełni z ankiet mailowych, potrzebujemy mieć skonfigurowaną skrzynkę pocztową w Firmao. Więcej informacji o tym, jak ją skonfigurować tutaj.
Jak włączyć moduł ankiet?
Funkcjonalność ankiet jest do włączenia po stronie programistów Firmao. W tym celu musimy skontaktować się z działem wsparcia Firmao: kontakt@firmao.pl
Kontaktując się z działem wsparcia Firmao, należy podać ID_FIRMY (znajduje się na końcu adresu strony firmao naszego konta):

oraz login i hasło do API. Te dane możemy sprawdzić po wejściu w „Ustawienia firmy”, a następnie wybraniu z lewej strony zakładki „Integracje”, z której górnych zakładek wybieramy „API”.


Musimy upewnić się, że pole wyboru „API włączone” jest zaznaczone na niebiesko. Login jest wygenerowany automatycznie, natomiast pozostaje nam jeszcze wygenerowanie hasła. W tym celu klikamy w przycisk: „Wygeneruj i pokaż nowe hasło„. Następnie kopiujemy hasło i wysyłamy je do działu wsparcia Firmao.

Gdy programiści umożliwią nam tworzenie ankiet, otrzymamy wiadomość e-mail z informacją, że uzyskaliśmy do nich dostęp.
Jak skonfigurować ankietę w systemie CRM Firmao?
W górnym menu, po włączeniu opcji „Ankiety” przez programistów Firmao, pojawi się moduł ankiet. Aby dodać nową, klikamy na “Ankiety”, a następnie z widoku ankiet klikamy zielony przycisk w prawym górnym rogu strony „Dodaj ankietę”:

Następnie pojawi się okno tworzenia z możliwością wypełnienia pól z nazwą ankiety oraz jej opisem. W tych miejscach możemy zarówno skrótowo (nazwa), jak i opisowo (opis) podać temat ankiety:

Jak dodać pytania do ankiety?
Aby dodać pytania do ankiety, przechodzimy do nowo dodanej ankiety z poziomu widoku listy ankiet.

Następnie przechodzimy do zakładki „Pytania” i klikamy niebieski plus „Dodaj pytanie„.

Pojawi się okno tworzenia, w którym możemy wybrać kolejność pytania, jego typ (tekst, lista, data, liczba) oraz treść:

Wskazówka: Wszyscy użytkownicy z licencją Enterprise, niezależnie od tego, kto utworzył ankietę, mają dostęp do odpowiedzi oraz mogą dodawać do niej pytania.
Aby przejrzeć wyniki ankiet, mamy do wyboru 3 zakładki w widoku szczegółów danej ankiety:
- Wypełnione ankiety — umożliwia podgląd na to, kto i kiedy wypełnił ankietę;
- Wyniki ankiety (statystyki) – umożliwia podgląd na procentowy rozkład odpowiedzi w pytaniach zamkniętych oraz na łączną sumę;
- Wyniki ankiety (pytania otwarte) – pozwala na przejrzenie odpowiedzi do pytań otwartych.
Jak dodać ankietę na podstawie wcześniejszej?
W systemie Firmao możemy utworzyć nową ankietę na podstawie tej, którą uprzednio dodaliśmy do systemu. Aby to zrobić, zaznaczamy pole wyboru ankiety, której dane chcemy skopiować, a następnie klikamy strzałkę na zielonym przycisku „Dodaj” i wybieramy „Dodaj na podstawie wybranego„:

Jak wysłać utworzoną ankietę w systemie Firmao?
Ankietę możemy wysłać do klienta na 2 różne sposoby:
- za pomocą modułu „Firmy” (w treści maila znajdować się będzie nazwa firmy oraz zielony przycisk, który przeniesie klienta do wypełnienia ankiety),
- za pomocą wiadomości email (do dowolnej treści i szablonu maila możemy dodać ankietę, a wysłany mail będzie posiadał napisaną przez nas treść oraz link do wypełnienia ankiety).
Wysłanie ankiety z widoku listy „Firm”
Możemy również skorzystać z opcji filtrowania, która znajduje się po lewej stronie ekranu. Następnie, gdy zaznaczyliśmy interesujące nas firmy, w prawym górnym rogu ekranu klikamy „Wyślij ankietę”.

Następnie pojawi się okno, w którym wybieramy, którą ankietę chcemy przesłać do zaznaczonych firm. Gdy ją wybierzemy, klikamy zielony przycisk „Wyślij„:

Wysłanie ankiety z widoku szczegółów „Firm”
Ankietę do jednej firmy możemy również wysłać z widoku szczegółów danej firmy. Aby to zrobić, wchodzimy w widok szczegółów firmy, do której daną ankietę chcemy wysłać, a następnie z paska narzędzi w prawym górnym rogu klikamy opcję „Wyślij ankietę”:


Dodanie ankiety w oknie tworzenia “Wiadomości email”
Aby to zrobić, wchodzimy w moduł “Wiadomości email”, który znajduje się w menu górnym.
Następnie klikamy zielony przycisk “Nowy mail” w prawym górnym rogu okna.

Otworzy się okno tworzenia maila, w którym mamy zakładki pozwalające na formatowanie tekstu.
Wśród nich mamy funkcję “Wstaw kod pola”. Klikamy w nią, a następnie z listy rozwijanej wybieramy “Ankiety” i klikamy na tę, do której link chcemy wysłać.

Ankieta przyjdzie na wybrane przez nas w oknie tworzenia adresy mailowe w formie linku wraz z pozostałą treścią, jeśli takową umieściliśmy:

Widok ankiety po otwarciu linku:

W jaki sposób sprawdzić wypełnione ankiety przez daną firmę?
Możemy zobaczyć wypełnione ankiety z widoku szczegółów danej firmy, jeżeli chcemy zobaczyć czy klient, któremu wysłaliśmy ankietę, odpowiedział na nią i w jakiej ilości.
W tym celu wchodzimy w widok szczegółów danej firmy, a następnie z menu zakładek wybieramy “Wypełnione ankiety”:


Wyświetli się lista z ankietami wypełnionymi przez daną firmę. Gdy klikniemy na numer ankiety, otworzy się okno z listą pytań i odpowiedzi.

