Raporty okresowe - System CRM i oprogramowanie ERP Firmao

Raporty okresowe

W systemie Firmao mamy możliwość generowania raportów okresowych. Okresowe raporty mogą znaleźć swoje zastosowanie np. przy wysyłaniu cyklicznie raportów faktur do biura księgowego, zestawień tygodniowych dla menadżerów, a także dla tworzenia własnych backupów danych właśnie za pomocą eksportowania automatycznie raportów.

Ważne! Opcja generowania raportów okresowych dostępna jest jedynie dla administratorów całego systemu z licencją Enterprise.

Wskazówka: Raporty okresowe możemy generować w różnych cyklach i różnych formatach.


Krok 1: Włączenie widoku raportów okresowych

Ważne! Domyślnie w systemie Firmao na koncie demo raporty okresowe są wyłączone.

Opcja włączenia widoku raportów okresowych znajduje się w “Ustawieniach firmy”. W pierwszej kolejności po kliknięciu w awatar wybieramy „Ustawienia firmy”. Następnie klikamy  „Pozostałe” z lewego panelu opcji i włączamy „Okresowe raporty”. W celu zapisania ustawień klikamy zielony przycisk “OK” w prawym dolnym rogu okna. System automatycznie odświeży stronę przeglądarki.

Po włączeniu tej opcji zakładka “Okresowe raporty” pojawi się w lewym panelu opcji ustawień firmy.


Krok 2: Konfiguracja raportu okresowego

Ważne! Przed przystąpieniem do konfiguracji raportu okresowego musimy upewnić się, czy posiadamy skonfigurowaną skrzynkę pocztową, z której raport okresowy będzie wysyłany.

W celu utworzenia raportu okresowego,  przechodzimy do zakładki “Okresowe raporty” w ustawieniach firmy, a następnie klikamy ikonę niebieskiego plusa w lewym górnym rogu. Pojawi się wówczas okno “Dodawanie okresowego raportu”.

Tworząc nowy raport okresowy, musimy określić: 

  • adres e-mail odbiorców, do których raport ma zostać wysłany,
  • częstotliwość wysyłki raportu (codziennie, co tydzień, co miesiąc), 
  • skrzynkę mailową, z której raport zostanie wysłany, 
  • format raportu (np. pdf, csv, odt), 
  • obiekt, którego ma dotyczyć raport (np. faktury, firmy, umowy), 
  • użytkownika, którego filtry będą mogły zostać wykorzystane, 
  • filtr użytkownika, 
  • szablon raportu.

W celu ukończenia konfiguracji okresowego raportu, klikamy przycisk: “Utwórz”.
W momencie skonfigurowania okresowego raportu w prawym dolnym rogu zapisujemy zmiany zielonym przyciskiem “OK”.

Krok 3: Wyłączanie i włączanie raportu okresowego

W momencie, gdy posiadamy już stworzony raport okresowy, w dowolnym momencie możemy go dezaktywować, odznaczając pole wyboru wybranego raportu, na liście okresowych raportów w widoku ustawień firmy. Pozwala nam to każdorazowo uruchomić ponownie okresowy raport, bez jego wtórnej konfiguracji.


Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview