Raporty okresowe - System CRM i oprogramowanie ERP Firmao

Raporty okresowe

W systemie Firmao mamy możliwość generowania raportów okresowych. Okresowe raporty mogą znaleźć swoje zastosowanie np. przy wysyłaniu raportów faktur do biura księgowego, zestawień tygodniowych dla menadżerów, a także dla tworzenia własnych backupów danych.


Ważne! Opcja generowania raportów okresowych dostępna jest jedynie dla administratorów całego systemu z licencją Enterprise.


Wskazówka: Raporty okresowe możemy generować w różnych cyklach i różnych formatach.


Włączenie widoku raportów okresowych

Ważne! Domyślnie w systemie Firmao na koncie demo raporty okresowe są wyłączone.


W pierwszej kolejności klikamy awatar, który znajdziemy w prawym górnym rogu strony. Z listy rozwijanej wybieramy „Ustawienia firmy”.


Następnie klikamy zakładkę „Pozostałe”, którą znajdziemy po lewej stronie. Z panelu opcji zaznaczamy pole wyboru „Okresowe raporty”.


Po włączeniu tej opcji w menu zakładek po lewej stronie pojawi się nowy element — „Okresowe raporty”.


W celu zapisania ustawień klikamy zielony przycisk „OK” w prawym dolnym rogu okna. System automatycznie odświeży stronę przeglądarki.


Konfiguracja raportu okresowego

Ważne! Przed przystąpieniem do konfiguracji raportu okresowego musimy upewnić się, czy posiadamy skonfigurowaną skrzynkę pocztową, z której raport okresowy będzie wysyłany.


W celu utworzenia raportu okresowego przechodzimy do zakładki „Okresowe raporty” w ustawieniach firmy, a następnie klikamy ikonę niebieskiego plusa w lewym górnym rogu. Wówczas wyświetli nam się nowe okno „Dodawanie okresowego raportu”.


Tworząc nowy raport okresowy, określamy: 

  • Adres e-mail odbiorców, do których raport ma zostać wysłany;
  • Częstotliwość wysyłki raportu (codziennie, co tydzień, co miesiąc);
  • Skrzynkę mailową, z której raport zostanie wysłany;
  • Format raportu (np. pdf, csv, odt)
  • Obiekt, którego ma dotyczyć raport (np. faktury, firmy, umowy);
  • Użytkownika, którego filtry będą mogły zostać wykorzystane;
  • Filtr użytkownika;
  • Szablon raportu.


W celu ukończenia konfiguracji okresowego raportu klikamy zielony przycisk „Utwórz”, który znajdziemy w prawym dolnym rogu okna.


W momencie skonfigurowania okresowego raportu w prawym dolnym rogu zapisujemy zmiany zielonym przyciskiem „OK”.


Wyłączanie i włączanie raportu okresowego

W momencie, gdy posiadamy już stworzony raport okresowy, w dowolnym momencie możemy go dezaktywować. W tym celu w ustawieniach firmy w zakładce „Okresowe raporty” odznaczamy pole wyboru wybranego raportu na liście okresowych raportów w kolumnie „Włączony”. Dzięki opcji wyboru w każdym momencie możemy powrócić do danego raportu i ponownie go włączyć, bez potrzeby jego wtórnej konfiguracji.

Całość zmian zapisujemy, klikając zielony przycisk „OK”, który znajdziemy w prawym dolnym rogu.

O tym piszemy w artykule:

Wypróbuj bezpłatnie demo Firmao


Mam kod polecający
Zakładając konto akceptujesz regulamin systemu Firmao. Pełny cennik naszych usług.


Umów się na prezentację



preview