Pewność siebie w pracy – 6 kroków do sukcesu

Masz wrażenie, że znajomi w koło osiągają sukcesy, a Ty ciągle tkwisz w miejscu? Czujesz, że współpracownicy ze wszystkim dają sobie świetnie  radę, a Ty ledwie wyrabiasz normę i to nie zawsze? Pewnie choć raz w życiu przyszły Ci do głowy podobne myśli. A zastanowiłeś się skąd się biorą? Czy naprawdę jesteś beznadziejnym pracownikiem? A może po prostu brak Ci pewności siebie, jaką mają Twoi współpracownicy? To właśnie brak pewności siebie często jest przyczyną niepowodzeń w życiu zawodowym oraz prywatnym.   Czytaj dalej

Jak skupić się na wykonywanych zadaniach

W dzisiejszym świecie jesteśmy narażeni na wiele różnych rozpraszaczy. Pewnie znasz z życia sytuację, gdy siadasz z dobrą książką w fotelu, aby spędzić godzinkę na czytaniu. Przeczytasz 2 akapity, ale słyszysz dźwięk smsa, więc odkładasz książkę i sprawdzasz komórkę. Po chwili stwierdzasz, że przy okazji sprawdziłeś, czy masz nowe maile. Nawet się nie obejrzysz, a już straciłeś godzinę na portalach społecznościowych. A jak tam Twoja książka? Nadal otwarta na tej samej stronie…   Czytaj dalej

Nieprofesjonalny, leniwy pracownik – Jak go rozpoznać?

Marzeniem każdego pracodawcy jest zatrudnianie osób, które będą w profesjonalny sposób wykonywać swoje obowiązki. Pracownicy tworzą markę Twojej firmy, więc na pewno nie chcesz, aby klienci postrzegali Twoją firmę jako nieprofesjonalną. Jednak jak dobrze rozpoznać, czy Twój nowy pracownik będzie profesjonalnie realizował swoje zadania? Pomoże Ci poniższa lista 10 zachowań charakterystycznych dla nieprofesjonalnego pracownika.   Czytaj dalej

Jak poprawić jakość obsługi klienta w Twojej firmie?

Przenieśmy się na chwilę do przeszłości. Jest rok 1958. Posiadasz sklep i znasz swoich klientów po imieniu. Odważasz ręcznie każdy produkt – worek mąki, ryżu czy ziemniaków. Każdym pytaniem lub skargą zajmujesz się osobiście. Teraz wróćmy do czasów obecnych. Masz tysiące klientów na całym świecie, każdy z nich kupuje produkty lub usługi i kontaktuje się z tobą przez Internet lub przez telefon, aby uzyskać pomoc. Nie możesz nadążyć za tym zalewem klientów, a Twój zespół stara się sobie z tym poradzić.   Czytaj dalej

Biała lista podatników VAT – najważniejsze informacje

Od 1 września 2019 roku wszedł nowy rejestr podatników tzw. biała lista podatników VAT. Jest to narzędzie do skutecznego i szybkiego sprawdzania swoich kontrahentów, czy są czynnymi podatnikami VAT. Zapoznaj się, na czym polega biała lista podatników VAT, jakie nowe obowiązki nakłada na przedsiębiorców i czy możesz zostać ukarany, za nie weryfikowanie kontrahentów za jej pomocą. Sprawdź także, jak system Firmao ułatwi Ci weryfikację Twoich kontrahentów.   Czytaj dalej

Split payment – na czym polega podzielona płatność?

Split payment to inaczej model podzielonej płatności, który dotyczy podatku VAT. W początkowej wersji był dobrowolny dla wszystkich przedsiębiorców, jednak z dniem 1 listopada 2019 został narzucony w transakcjach spełniających dane warunki. Co to jest split payment? Dla jakich branż podzielona płatność jest obowiązkowa? Jakie faktury należy płacić w sposób dzielony? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.   Czytaj dalej

Jak rozliczyć wyjazd służbowy pracowników?

Nie masz pewności jak rozliczyć delegację? Bez obaw! Wykonywanie zawodowych obowiązków poza miejscem zatrudnienia jest obecnie normą. Według Raportu Hotailors aż 95% badanych odbywa podróże służbowe po Polsce. Przeczytaj, co w trakcie wyjazdu przysługuje pracownikom i jak liczony jest czas pracy.   Czytaj dalej

CES – Czy znasz już wartość tego wskaźnika?

Istnieje wiele sposobów pomiaru satysfakcji klienta, z których większość sprowadza się do przeprowadzenia prostej ankiety. Jednak nawet w ramach tych metodologii badań można dyskutować na temat zalet i wad każdego stylu badania. Omówimy tutaj popularną metodologię badania satysfakcji klientów znaną jako Customer Effort Score (CES). Z poniższego artykułu dowiesz się na czym polega, kiedy z niej korzystać oraz jakie są jej możliwe zalety i wady.   Czytaj dalej

8 sposobów na utrzymanie klientów w e-commerce

Zajmujesz się handlem elektronicznym, czyli e-commerce? To pewnie nieobcy jest Ci następujący fakt: pięciokrotnie taniej jest zatrzymać stałego klienta niż zdobyć nowego. Nie musisz tracić czasu na tworzenie nowego związku, jeśli już go masz. Podobnie jak relacje, łatwiej jest utrzymać przyjaźń z najlepszym przyjacielem niż zacząć znajomość od zera. To samo dotyczy zatrzymywania klientów.   Czytaj dalej

Jak poprawić zadowolenie klientów?

Cenisz sobie swoich klientów – i to nie bez powodu. Ciężko pracowałeś, żeby ich zdobyć.  Ale utrzymanie ich zadowolenia na odpowiednim poziomie nie jest łatwe. A jeśli wydaje Ci się, że z czasem robi się coraz trudniej, masz całkowitą rację. Obecnie klienci ze wszystkich branż zadają coraz więcej pytań oraz żądają coraz więcej czasu. Zastanawiasz się, czemu tak jest? Dowiesz się tego, czytając poniższy artykuł.   Czytaj dalej