Strona internetowa dla małych firm: czy musi dużo kosztować?

Opublikowano: 12.06.23Zarządzanie

Rozmawiając z wieloma osobami, które prowadzą małe firmy, często pojawia się kwestia podjęcia inwestycji w zaprojektowanie stron internetowych (dotyczy to w szczególności nowych firm, które dopiero startują). Ważna jest nie tylko kwota, jaką należy wydać na swoją stronę, ale ważne jest również, aby dokładnie zaplanować na co ją wydać (np. na jakie atrybuty). W poniższym artykule znajdziesz informacje o tym na co powinieneś zwrócić uwagę, jakich błędów nie popełnić oraz dzięki jakim narzędziom możesz pozyskać więcej klientów.

Najczęściej spotykane sytuacje

Możemy wyróżnić dwie krańcowe sytuacje:

  • Wydatki prawie zerowe: to sytuacja, w której “zatrudniasz” przyjaciela lub członka rodziny, który jest „ekspertem” w tworzeniu stron internetowych (tutaj ekspert jest często określany jako ktoś, kto wie więcej niż Ty).
  • Wydawanie jak „duża” firma: często ma to miejsce, gdy właściciel małej firmy zwykle pracuje dla dużej firmy i ma wiele kontaktów w takiej firmie. Innym czynnikiem przyczyniającym się do tego jest to, że małe firmy, które starają się wyglądać profesjonalnie, inwestują duże pieniądze w projektowanie stron internetowych.

Jak można się domyślić, najlepiej być pomiędzy i nie być fanem żadnej ekstremalności. Jak wiadomo, najzdrowszy jest umiar.

Przeznaczenie funduszy

Ważna uwaga: istotne jest, aby zdecydować, ile wydać na stworzenie swojej strony. Jednak równie ważne jest podejmowanie decyzji na co dokładnie należy spożytkować pieniądze.

Przykład z życia

Oto przykład: Powiedzmy, że jesteś partnerem w małej firmie świadczącej profesjonalne usługi (doradztwo prawne, itp.). Powiedzmy, że zdecydujesz się przeznaczyć 7000 złotych na zdobycie „profesjonalnej” strony internetowej. Chcesz przekazać właściwy obraz i być na równi z „dużymi firmami”. W rzeczywistości możesz nawet pracować w jednej z tych dużych firm wcześniej w swojej karierze i zdecydowałeś się na niezależność we własnej firmie. Teraz nie zamierzam twierdzić, że 7000 złotych to za dużo do wydania (zakładamy, że jest to „właściwa” kwota do celów dyskusji). Ważne jest, w jaki sposób przeznaczasz te pieniądze. Myślę, że odpowiedź brzmi: zależy to od Twoich klientów i Twojej firmy.

Jakich błędów nie popełnić?

Błędną odpowiedzią jest wydawanie większości tych pieniędzy na błyskotliwy projekt, który zachwyci lokalnego projektanta stron internetowych i zdobędzie „uliczne uznanie” (tzn. zbuduje na nim swoje portfolio). Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoi klienci i potencjalni klienci nie będą zachwyceni jego zachwytem nad stroną internetową.

W co warto zainwestować?

Zamiast wizualnych sztuczek lepiej będzie zainwestować w treść. Co możesz przekazać na swojej stronie, co zwiększy prawdopodobieństwo, że najlepsi potencjalni klienci chętniej Cię wybiorą? Jakie funkcje możesz dodać do swojej witryny, które zwiększą popyt na usługi, które możesz zaoferować swoim obecnym klientom – a co za tym idzie, zwiększyć twoją retencję? Potrzebujesz bloga? Co powiesz na usługę subskrypcji biuletynu e-mail? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że każda z tych rzeczy pomoże Ci lepiej rozwinąć firmę niż strona zaprojektowana tak, jakbyś pracował w branży modowej (każda branża ceni sobie odmienne rzeczy).

Podjęcie decyzji

Oto przykłady pytań, które powinieneś zadać sobie, próbując podjąć decyzję:

  •   Dla kogo ma być ta strona internetowa? Chcesz zaimponować obecnym klientom, potencjalnym nowym klientom lub przyjaciołom i rodzinie?
  •   Dla kogo nie jest przeznaczona ta strona? Czy zależy Ci na tym, żeby lokalna firma projektowa umieściła Twoją witrynę w swoim portfolio?
  •  Czy Twoja witryna przyniesie ci pieniądze? Czy prowadzisz handel w sieci lub w inny sposób dokonujesz sprzedaży bezpośredniej? (Jeśli tak, to znacznie wpłynie na to, co powinieneś wydać i gdzie).
  •   Jakie funkcjonalności są dla Ciebie odpowiednie? Czy jesteś zadowolony ze statycznej strony z broszurami, czy chcesz mieć na swojej stronie znacznie więcej?

Z mojego doświadczenia wynika, że zbyt wielu właścicieli małych firm albo wydaje zbyt mało na swoją stronę internetową (tym samym tracą ważną szansę na wykorzystanie Internetu) albo wydaje zbyt dużo na niewłaściwe funkcje (co niepotrzebnie zwiększa ich koszty).

Warto zainwestować w narzędzia do kontaktu z klientami

Callback i Livechat

Firmao oferuje dwie funkcjonalności, które pozwolą Ci na łatwiejszy kontakt z potencjalnymi klientami bezpośrednio z Twojej strony internetowej.

Strona internetowa dla małych firm: Callback

Callback pozwoli zainteresowanym zostawić do ciebie numer telefonu. Dzięki niemu będziesz mógł w krótkim czasie przedstawić swoją ofertę czy rozwiać wątpliwości klienta przed zakupem Twojego produktu.

Strona internetowa dla małych firm: Livechat

Natomiast Livechat pozwoli Twoim konsultantom czy pracownikowi na czat z osobą, która obecnie jest na Twojej stronie internetowej. Są to rozwiązania, które wiele nie kosztują (sprawdź ceny), a są dużą wartością dodaną dla każdej firmy, nie tylko małej.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao