Obsługa klienta: 16 najczęściej spotykanych typów potrzeb klienta

Opublikowano: 14.06.23Zarządzanie

Aby zostać liderem na rynku, firmy chcą zachować aktualność i innowacyjność, a także często szukają inspiracji u innych firm odnoszących sukcesy na rynku. W dzisiejszym świecie firmy pragnące się rozwijać poszukują nowych trendów w branży lub nowych produktów. Jednak w każdej sprzedaży istotnym elementem są przede wszystkim klienci.  Ich zachowania i lojalność wobec marki określają długowieczność i tempo rozwoju Twojej firmy. W tym artykule poznasz 16 najczęściej spotykanych typów potrzeb klienta.

Jakie są potrzeby klientów?

Potrzeba klienta jest powodem, który skłania go do zakupu produktu lub usługi. Firmy często patrzą na potrzeby klienta jako na okazję do wniesienia wartości dodatkowej do pierwotnej motywacji kupującego.

16 najczęściej spotykanych typów potrzeb klienta

Potrzeby produktu

1. Funkcjonalność
Klienci potrzebują produktu lub usługi, aby funkcjonować w sposób, w jaki pragną, aby rozwiązać problem lub zaspokoić pragnienie.

2. Cena
Klienci mają unikalne budżety, dzięki którym mogą kupić produkt lub usługę.

3. Wygoda
Twój produkt lub usługa musi być wygodnym rozwiązaniem funkcji, którą Twoi klienci starają się spełnić.

4. Doświadczenie
Korzystanie z produktu lub usługi musi być łatwe – a przynajmniej jasne – aby nie tworzyć większej ilości pracy dla klientów.

5. Projektowanie
Wzorując się na doświadczeniu, produkt lub usługa wymaga zgrabnej konstrukcji, aby był stosunkowo łatwy i intuicyjny w użyciu.

6. Niezawodność
Produkt lub usługa musi niezawodnie działać zgodnie z reklamą za każdym razem, gdy klient chce z niego skorzystać.

7. Skuteczność
Produkt lub usługa musi działać prawidłowo, aby klient mógł osiągnąć swoje cele.

8. Wydajność
Produkt lub usługa musi być wydajna dla klienta, usprawniając czasochłonny proces.

9. Zgodność
Produkt lub usługa musi być zgodna z innymi produktami, z których korzysta już klient.

Potrzeby serwisowe

10. Empatia
Gdy klienci kontaktują się z obsługą klienta, chcą empatii i zrozumienia ze strony osób, które im pomagają.

11. Sprawiedliwość
Od wyceny po warunki usługi i długość umowy, klienci oczekują od firmy uczciwości.

12. Przejrzystość
Klienci oczekują przejrzystości od firmy, z którą prowadzą interesy. Przerwy w dostawie usług, zmiany cen i zrywanie, a klienci zasługują na otwartość ze strony firm, którym przekazują pieniądze.

13. Kontrola
Klienci muszą czuć, że kontrolują interakcję biznesową od początku do końca, a wzmocnienie pozycji klienta nie powinno kończyć się na sprzedaży. Ułatw im zwrot produktów, zmianę subskrypcji, dostosuj specjalnie dla nich warunki transakcji itp.

14. Opcje
Klienci potrzebują mieć możliwość wyboru. Oferuj różne opcje produktów, subskrypcji i płatności, aby zapewnić im swobodę wyboru.

15. Informacje
Klienci potrzebują informacji, od momentu rozpoczęcia interakcji z daną marką do dni, a nawet miesięcy po dokonaniu zakupu. Biznes powinien inwestować w treści bloga edukacyjnego, treści bazy wiedzy instruktażowej i regularną komunikację, aby klienci mieli informacje potrzebne do właściwego korzystania z produktu lub usługi.

16. Dostępność
Klienci muszą mieć dostęp do zespołów serwisowych i wsparcia. Oznacza to zapewnienie wielu kanałów obsługi klienta.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao