Biała lista podatników VAT – najważniejsze informacje

Od 1 września 2019 roku wszedł nowy rejestr podatników tzw. biała lista podatników VAT. Jest to narzędzie do skutecznego i szybkiego sprawdzania swoich kontrahentów, czy są czynnymi podatnikami VAT. Zapoznaj się, na czym polega biała lista podatników VAT, jakie nowe obowiązki nakłada na przedsiębiorców i czy możesz zostać ukarany, za nie weryfikowanie kontrahentów za jej pomocą. Sprawdź także, jak system Firmao ułatwi Ci weryfikację Twoich kontrahentów.   Czytaj dalej

Split payment – na czym polega podzielona płatność?

Split payment to inaczej model podzielonej płatności, który dotyczy podatku VAT. W początkowej wersji był dobrowolny dla wszystkich przedsiębiorców, jednak z dniem 1 listopada 2019 został narzucony w transakcjach spełniających dane warunki. Co to jest split payment? Dla jakich branż podzielona płatność jest obowiązkowa? Jakie faktury należy płacić w sposób dzielony? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.   Czytaj dalej

Jak rozliczyć wyjazd służbowy pracowników?

Nie masz pewności jak rozliczyć delegację? Bez obaw! Wykonywanie zawodowych obowiązków poza miejscem zatrudnienia jest obecnie normą. Według Raportu Hotailors aż 95% badanych odbywa podróże służbowe po Polsce. Przeczytaj, co w trakcie wyjazdu przysługuje pracownikom i jak liczony jest czas pracy.   Czytaj dalej

CES – Czy znasz już wartość tego wskaźnika?

Istnieje wiele sposobów pomiaru satysfakcji klienta, z których większość sprowadza się do przeprowadzenia prostej ankiety. Jednak nawet w ramach tych metodologii badań można dyskutować na temat zalet i wad każdego stylu badania. Omówimy tutaj popularną metodologię badania satysfakcji klientów znaną jako Customer Effort Score (CES). Z poniższego artykułu dowiesz się na czym polega, kiedy z niej korzystać oraz jakie są jej możliwe zalety i wady.   Czytaj dalej

8 sposobów na utrzymanie klientów w e-commerce

Zajmujesz się handlem elektronicznym, czyli e-commerce? To pewnie nieobcy jest Ci następujący fakt: pięciokrotnie taniej jest zatrzymać stałego klienta niż zdobyć nowego. Nie musisz tracić czasu na tworzenie nowego związku, jeśli już go masz. Podobnie jak relacje, łatwiej jest utrzymać przyjaźń z najlepszym przyjacielem niż zacząć znajomość od zera. To samo dotyczy zatrzymywania klientów.   Czytaj dalej

Jak poprawić zadowolenie klientów?

Cenisz sobie swoich klientów – i to nie bez powodu. Ciężko pracowałeś, żeby ich zdobyć.  Ale utrzymanie ich zadowolenia na odpowiednim poziomie nie jest łatwe. A jeśli wydaje Ci się, że z czasem robi się coraz trudniej, masz całkowitą rację. Obecnie klienci ze wszystkich branż zadają coraz więcej pytań oraz żądają coraz więcej czasu. Zastanawiasz się, czemu tak jest? Dowiesz się tego, czytając poniższy artykuł.   Czytaj dalej

Co nowego w wersji Firmao 18.0?

Firmao w kolejnej, nowej odsłonie! Sprawdź, jakie nowości zostały wprowadzone do systemu. Jednak nowości to nie wszystko, bo wsłuchujemy się w sugestie naszych klientów i dlatego wprowadziliśmy również liczne usprawnienia już istniejących funkcji.  Jeśli masz jakieś sugestie, co powinno się znaleźć w kolejnej wersji systemu, to skontaktuj się z nami. A tymczasem sprawdź co nowego jest w Firmao 18.0.   Czytaj dalej

Czy sukces klienta może być Twoim sukcesem?

W świecie obsługi klienta sukces klienta jako cel szybko zyskał rozgłos jako obowiązkowa funkcja zespołów obsługi klienta. Jednak pomimo nowo zdobytej popularności, sukces klienta jest wciąż stosunkowo nową dziedziną w Polsce. Wiele firm zaczyna zdawać sobie sprawę z wartości sukcesu swoich klientów i dopiero zaczyna tworzyć zespoły ds. sukcesu klientów w ramach ofert swoich usług.   Czytaj dalej

Poradnik dla firm: Przekierowanie 301 i 302

Ten artykuł jest przeznaczony przede wszystkim dla osób niebędących specjalistami. Dla osób, które chcą lepiej zrozumieć, jak poprawnie zmienić adres witryny bez utraty „ link love ”(wartość, którą budujesz z perspektywy optymalizacji wyszukiwarek dla linków przychodzących). Jeśli jesteś specjalistą i wkroczyłeś do tego artykułu, to też znajdziesz tutaj ciekawe dla Ciebie treści.   Czytaj dalej

Jak zostać organizacją zorientowaną na klienta?

Klient nasz Pan. To bardzo popularne stwierdzenie i nieraz powtarzane w branży handlowej. Ale czy na pewno często ma odzwierciedlenie w rzeczywistości? Zorientowanie na klienta zaczyna się od kultury Twojej firmy. Jeśli chcesz być zorientowany na klienta, Twoja firma musi w pełni zaangażować się w sukces firmy. Poniższe kroki wyjaśniają, co Twoja organizacja może zrobić, aby nastawić się na klientów. Już dziś zacznij wcielać je w życie, a zobaczysz, jak poprawią się Twoje relacje z klientami.   Czytaj dalej