Praca zdalna – jakich narzędzi potrzebujesz?

Opublikowano: 13.10.20CRM
Praca zdalna - jakich narzędzi potrzebujesz?

Praca zdalna kiedyś tak odległa, dziś stała się codziennością wielu przedsiębiorstw. Na horyzoncie w dalszym ciągu mamy perspektywę ograniczeń związanych z obostrzeniami dotyczącymi epidemii koronawirusa, dlatego przejście w tryb pracy, home office, to proces, który wciąż trwa i nie zwalnia tempa. Z danych Devire wynika, że w branży IT na pracę zdalną przeszło aż 89% firm działających na polskim rynku. Jeżeli wciąż poszukujesz programu, który ułatwi Ci prace z domu, przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jakie narzędzia Ci to ułatwią.

Jakich narzędzi potrzebujesz do pracy zdalnej?

Aby efektywnie pracować z domu niezbędne są narzędzia, które ułatwią Ci planowanie zadań, projektów czy rozliczanie czasu pracy Twoich pracowników. Ważne jest również aby system, który wybierzesz działał sprawnie z każdego miejsca, w którym będziesz musiał pracować. Kontakt nie tylko z klientami, ale również ze współpracownikami powinien być płynny – na tyle na ile umożliwia to praca zdalna. Od czego więc zacząć?

Narzędzia do planowania zadań i rozliczania czasu pracy

Kluczową kwestią w planowaniu swoich działań, jest uporządkowanie ich do wykonania na dany dzień, tydzień czy miesiąc. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą zatrudniającym pracowników, istotnie jest również monitorowanie zadań, które wykonują podwładni. W systemie Firmao masz możliwość planowania zadań, do których dodasz opis, załącznik, kontrahenta czy priorytet. Dodatkowo możesz ewidencjonować czasy pracy swoich pracowników – dzięki czemu wiesz ile czasu poświecili na wykonanie danego zdania czy projektu.

Kontakt ze współpracownikami

Dzięki opcji czatu w systemie Firmao, masz możliwość szybkiej komunikacji ze współpracownikami. Możesz rozmawiać zarówno z pojedynczymi osobami jak i tworzyć grupy dla każdego działu Twojej firmy. Dodatkowo wszystkie rozmowy są zapisywane w „konwersacjach livechat”,  możesz więc łatwo odszukać wątek w historii rozmów.

Telefonia VoIP

W dobie koronawirusa klienci zamiast spotkania „face to face”, preferują kontakt telefoniczny lub połączenia zdalne. W systemie Firmao jest możliwość integracji z telefonią VoIP (Ifon, SuperVoIP), dzięki której pozostaniesz w ciągłym kontakcie z klientami. Dlaczego telefonia VoIP? Połączenia nie tracą na jakości. Masz dostęp do bilingów, a koszty połączeń zarówno z klientami jak i partnerami biznesowymi są niskie. Dodatkowym atutem jest możliwość stworzenia połączenia konferencyjnego, dzięki temu Ty i Twoi pracownicy, możecie omówić ważne zagadnienia na bieżąco.

Kontakt z klientem – livechat/callback

Działanie Twojego stacjonarnego sklepu zostało ograniczone? Przeniosłeś całkowicie działanie firmy do formy online? Kontakt z klientem cały czas musi zostać podtrzymany – nieważne w jakiej formie funkcjonuje Twój sklep. Dzięki funkcji livechatu, bądź callbacka umieszczonych na Twojej stronie nie stracisz możliwości kontaktu z klientem, a być może zyskasz nowych, potencjalnych kontrahentów.

Dostęp do bazy danych firmy

W pracy zdalnej, bardziej niż w jakiejkolwiek innej, kluczowe jest posiadanie współdzielonej bazy wiedzy dla pracowników w firmie. Baza ta może dotyczyć plików, szablonów mailowych czy notatek handlowych. W systemie Firmao masz stały dostęp do dokumentacji oraz wyżej wymienionych materiałów.

Raporty okresowe

Pracując z domu trudniej jest nadzorować funkcjonowanie swojej firmy. Firmao przychodzi z pomocą w tym zakresie. W najnowszej wersji systemu został dodany moduł tworzenia okresowych raportów. Raporty te mogą dotyczyć czasów pracy Twoich pracowników, czy obrotu firmy w wybranym okresie. Dokument ten może być generowany codziennie, co tydzień lub co miesiąc. Dodatkowo możesz wybrać format wysyłki oraz jakiego obiektu w systemie będzie dotyczył.

Praca zdalna z Firmao, korzyści:

  • w prosty sposób stworzysz grafik i rozdzielisz zadania,
  • szybko skontaktujesz się ze współpracownikami,
  • stworzysz raport dotyczący prowadzonych działań,
  • zautomatyzujesz procesy w firmie,
  • porozmawiasz z klientem przy wykorzystaniu telefonii VoIP,
  • porozumiesz się z potencjalnym leadem za pomocą livechatu/callbacka.

Jeżeli chcesz zobaczyć jak działają wyżej wymienione funkcjonalności załóż konto testowe i przekonaj się czy jest to system dla Ciebie. Nasi konsultanci pomogą Ci wdrożyć się w świat CRM-a.

Author Avatar Damian Janicki

Customer Success Manager. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze klienta. Firmao nie ma przed nim tajemnic. Dzięki ciągłej pracy z klientami, doskonale wie przed jakimi problemami stają firmy bez odpowiedniego oprogramowania.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao