
Udoskonalenie jakości obsługi jest jednym ze sposobów zdobywania przewagi konkurencyjnej, szczególnie w branży deweloperskiej. Wpływa bezpośrednio na satysfakcję nabywców i ich lojalność, przekładając się tym samym na wyprzedzenie branżowych rywali i uzyskanie wymiernych korzyści finansowych. W połączeniu z kompetencjami operacyjnymi, umożliwiającymi sprawne zarządzanie dokumentacją, sprawami administracyjno-księgowymi i ofertą produktową zwiększa potencjał firmy deweloperskiej, do odniesienia sukcesu rynkowego.
Wyższe zyski, większe udziały rynkowe, intensyfikacja sprzedaży, lepszy wizerunek – w osiągnięciu tych celów może pomóc narzędzie do zarządzania procesami handlowymi, relacjami z klientami i operacjami finansowymi – system CRM. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak to oprogramowanie dla deweloperów może w prosty sposób ułatwić bieżące kierowanie firmą!
CRM dla deweloperów – postaw na satysfakcję klienta
Podstawowym zadaniem programu CRM dla deweloperów jest automatyzacja obsługi klienta i ułatwienie pracownikom dostępu do:
- scentralizowanych danych o kompleksowej ofercie,
- archiwalnych i aktualnych transakcji, umów i rozliczeń,
- promocji i innych akcji marketingowych,
- korespondencji z potencjalnymi nabywcami – z rejestrem ich zapytań i preferencji dotyczących lokalizacji, metrażu, stanu nieruchomości, akceptowalnego zakresu cenowego, typu zabudowy, standardu wykończenia itp.,
- informacji o poczynaniach konkurencji – innych deweloperów,
- danych historycznych dotyczących skuteczności przedsięwzięć promocyjnych,
- listy kontaktów,
- materiałów reklamowych w postaci zdjęć, plików multimedialnych, cyfrowych wizualizacji, katalogów i folderów, map, rzutów terenu, planów zabudowy,
- statusu i etapu realizacji zlecenia.
Zgromadzenie tych treści w jednym miejscu – w systemie CRM i zorganizowanie ich według logicznych kluczy porządkujących pozwala każdemu deweloperowi na:
- tworzenie umów,
- istotne usprawnienie obsługi – również posprzedażowej, łącznie z działaniami kreującymi pozytywny obraz firmy i zwiększającymi skłonność klientów do rekomendacji – jak życzenia okolicznościowe, podziękowania za skorzystanie z usług itp.,
- precyzyjne dostosowanie oferty do oczekiwań przyszłych nabywców,
- bardziej zaawansowaną i wizualnie atrakcyjną prezentację propozycji produktowych, zarządzanie korespondencją elektroniczną, łącznie z formułami automatycznych odpowiedzi,
- efektywne zajęcie się reklamacjami.
Narzędzie analityczne dla dewelopera – informatyczny system CRM
Tak uporządkowane dane i materiały z użyteczną funkcją wyszukiwania przez filtry i kategorie, zabezpieczają również przed błędami, pominięciami, podaniem niekompletnych i zdezaktualizowanych informacji. Przejawy nierzetelności podważają wiarygodność oraz profesjonalny wizerunek dewelopera i zniechęcają klientów.
Informatyczny system CRM jest również wyposażony w moduł generowania raportów, zestawień i analiz umożliwiający weryfikację efektywności działań oraz obrazowe ukazanie danych statystycznych, będących podstawą do dalszych decyzji strategicznych i taktycznych kierownictwa. System CRM dla deweloperów to również planer terminów, zadań i spotkań w czytelnie zaprojektowanym kalendarzu, z formułą przypisania do pracownika, projektu lub kontrahenta, co jest niezwykle przydatne w każdej branży, w tym szczególnie deweloperów.
Ułatwienie rozliczeń dzięki CRM
Istotnym obszarem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa są operacje finansowe. Dopracowane oprogramowanie CRM dla deweloperów ewidencjonuje salda rozliczeń, wydatki i wpływy, pozwala na wystawianie i natychmiastową wysyłkę dokumentów oraz faktur z domyślnymi formami płatności, dzięki integracji z modułem poczty elektronicznej. CRM umożliwia przepływ dokumentów w firmie deweloperskiej i nie tylko oraz bieżący wgląd w historię transakcji i stan zakupów – materiałów budowlanych, półfabrykatów, narzędzi i odzieży roboczej dla personelu czy specjalistycznych usług zewnętrznych. Funkcjonalności te również są kompleksowo zintegrowane i kompatybilne z systemami księgowymi i magazynowymi dewelopera.
Gruntowna zmiana na lepsze bez kosztownego sprzętu
Plusem dla deweloperów z korzystania z systemu CRM są też jego parametry konstrukcyjne. Wszystkie dane przechowywane są w chmurze, przez co nie obciążają serwerów, ani pamięci komputerów dewelopera. Korzystanie z pakietów funkcjonalności odbywa się całkowicie zdalnie, z poziomu przeglądarki internetowej – przez laptop lub urządzenie mobilne. Wdrożenie systemu CRM w firmie deweloperskiej nie wiąże się zatem z kosztochłonnymi inwestycjami w sprzęt. Dostęp jest całodobowy, z dowolnego miejsca na świecie.
Podsumowanie
Inwestycja w nowoczesny, prosty w obsłudze oprogramowanie do administrowania pozwoli każdemu deweloperowi na oszczędność czasu i usprawnienie pracy działów handlowych i zakupów. Nasza firma jest w stanie dostarczyć rozwiązanie, które ma wymierną wartość. Zapraszamy do kontaktu i wypróbowania 14-dniowej, darmowej wersji naszego produktu.