Utrzymanie stałego kontaktu z klientami to sztuka. Potwierdzi to każdy handlowiec, którego zadaniem jest „trzymać rękę na pulsie”, w kontakcie z obecnymi i potencjalnymi klientami. Co jednak gdy ilość klientów przekracza możliwości osobistego kontaktu lub chociażby telefonicznego?
Wielu odpowie, że przecież można wysłać e-maila. Będą oni mieli rację, ale tylko w połowie, a może i jeszcze mniejszej części, ponieważ prawidłową odpowiedzią jest newsletter.
Czym jest newsletter?
Termin ten odnosi się przede wszystkim do regularnie wysyłanych wiadomości e-mail przez firmę lub organizację do swojej bazy subskrybentów. Jego celem jest budowanie relacji z odbiorcami i przekazywanie im bieżących informacji, na przykład:
- o nowościach produktowych lub usługowych,
- promocjach i rabatach,
- aktualnościach branżowych,
- ciekawych artykułach lub materiałach.
Zwykły mailing nie wystarczy?
Zanim odpowiemy sobie na pytanie o skuteczności newsletterów, powiedzieć trzeba o tym, jak nieskuteczną formą promocji jest mailing. Skonsternowani? Niepotrzebnie, wszystko zaraz się wyjaśni. Trzeba uświadomić sobie, że wysyłka pojedynczych reklamowych – niemalże spamowych wiadomości, nie przysporzy nam nowej sprzedaży, nawet wśród najwierniejszych klientów. Dzieje się tak dlatego, że odbiorca takich wiadomości, nie ma poczucia uzyskiwania od firmy cennej wiedzy, o której chce pamiętać i podświadomie kojarzyć ją z naszą firmą, a pośrednio z oferowanymi przez nas produktami. Naszym wrogiem jest również nieregularność takich wysyłek. Nieregularność wysyłek, nie pozwala odbiorcy postawić nas w pozycji eksperta, który chce i dzieli się swoją wiedzą, przy okazji prezentując nowe możliwości zakupowe. W połączeniu z treścią, która nie jest interesująca dla odbiorcy aktywność, która miała w założeniu zwiększyć naszą rozpoznawalność, postawić na stanowisku eksperckim i zwiększyć naszą sprzedaż, powoduje rezultaty zupełnie odwrotne.
Z powyższego opisu można domyślić się gdzie ukryta jest „moc” newsletterów – w odwrotności wszystkich wad mailingu masowego. To znaczy, że newsletter:
- Wysyłany jest regularnie – co pozwala wyrobić w odbiorcy nawyk oczekiwania na nowe wiadomości od nas. Odbiorca ciągle pozostaje w strefie naszych wpływów, co utrzymuje poziom jego zainteresowania naszymi produktami na stałym poziomie.
- Zawiera interesujące treści, nie tylko reklamę – odbiorca, chcąc zapoznać się z treścią, która jest dla niego ciekawa mimowolnie poznaje nasze nowe oferty sprzedażowe.
- Jest interesujący wizualnie – pozwala w łatwy i przyjemny sposób zaznajomić się ze swoją treścią, atrakcyjnie promując produkty oraz potwierdzać profesjonalizm firmy.
Newsletter w Firmao CRM
W naszym systemie CRM możesz łatwo utworzyć swój szablon wiadomości typu newsletter oraz opracować listę odbiorców. Zaprojektowaną wiadomość możesz załadować do modułu e-mailingowego i określić termin jej wysyłki. Na tym etapie praca się kończy i system sam zadba o prawidłową wysyłkę wiadomości. Co więcej, dzięki elastycznej technologii wykonania, nasz system można skonfigurować tak, aby podejmował określone akcje w przypadku danych aktywności ze strony odbiorców wiadomości np. po kliknięciu na określony link.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wysyłki newsletterów ze systemu Firmao skontaktuj się z nami e-mailowo kontakt@firmao.pl, telefonicznie +48 22 300 1111 lub zamów rozmowę przez usługę CallBack.