Przedstawiamy instrukcję jak korzystać z funkcjonalności JPK, która wraz z nowym rokiem 2018 będzie wymagana w przypadku mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstw. Aby móc korzystać z funkcjonalności JPK VAT należy mieć włączony w systemie Firmao CRM moduł Księgowości.
Standardowo moduł księgowości nie jest włączony, w celu włączenia należy skontaktować się z działem wsparcia technicznego, który jest dostępny w formie telefonicznej, mailowej oraz poprzez Livechat.
Firmao to także program do JPK VAT. Sprawdź, gdzie w naszym systemie znajdziesz tę funkcjonalność oraz jak łatwo możesz stworzyć ten plik.
Funkcjonalność JPK VAT widoczna jest z poziomu menu (w momencie gdy mamy włączony moduł Księgowość):
Z poziomu listy pozycji (plików) JPK VAT możemy wykonać następujące aktywności:
- poprzez „Dodaj” możemy przejść do okna tworzenia pliku JPK,
- poprzez „Pobierz JPK VAT” jesteśmy w stanie pobrać plik JPK,
- poprzez „Wyślij do US” możemy wysłać plik JPK do Urzędu Skarbowego, który został uwzględniony w momencie tworzenia pliku JPK VAT w systemie CRM,
- poprzez „Sprawdź status” jesteśmy w stanie sprawdzić status danego pliku JPK,
- poprzez „UPO” pobieramy potwierdzenie od Ministerstwa Finansów o przyjęciu dokumentu, dostępne jest tylko dla tych JPK, które mają już status „zaakceptowany przez US„,
- poprzez „Usuń” jesteśmy w stanie usunąć dany plik JPK.
Po kliknięciu przycisku „Dodaj” pojawi się okno tworzenia JPK VAT, w którym będziemy musieli uwzględnić okres rozliczenia, cel złożenia oraz do jakiego Urzędu Skarbowego chcemy utworzyć dany dokument JPK.
Dodatkowo możemy wpisać wartości dla danych pozycji. Wszystkie pozycje są dokładnie opisane po najechaniu kursorem na ikonkę (i), która znajduje się przy każdej pozycji.
Po utworzeniu JPK możemy w każdej chwili przejść do szczegółów danego pliku JPK. Jesteśmy w stanie sprawdzić listę pozycji pliku JPK VAT oraz takie dane jak: podatek należny, podatek naliczony, ilość operacji sprzedażowych & zakupowych, status. Możemy także skorzystać z funkcjonalności wcześniej opisanych w przypadku listy pozycji.
Moduł Księgowość wraz z innymi funkcjonalnościami nie jest domyślnie włączony, aby nie przytłoczyć nadmiarem informacji nowego użytkownika. Po założeniu konta nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w celu dostosowania systemu do Twoich potrzeb. Jednak jeśli nie chcesz czekać na telefon, to skontaktuj się z nami pod numerem 22 300 1111.