Przedstawiamy instrukcję, w jaki sposób można integrować swoje konto w systemie Firmao z telefonią VoIP i bezpośrednio kontrolować połączenia telefoniczne zarówno te przychodzące, jak i wychodzące bezpośrednio w systemie Firmao CRM.
Aktualnie w systemie Firmao jest możliwość integracji z takimi telefoniami jak iFon oraz SuperVoip, oczywiście jest też możliwa integracja z innymi telefoniami VoIP pod warunkiem, że dana telefonia VoIP udostępnia odpowiednią dokumentację API.
Aby móc korzystać z integracji VOIP należy mieć wykupioną licencję API zarówno w systemie Firmao, jak i w danej telefonii VoIP z którą chcemy dokonać integracji. W tym poradniku przedstawię integrację w przypadku wszystkich zintegrowanych telefonii VoIP z systemem Firmao CRM (iFon oraz SuperVoip).
Integracja z SuperVoip:
1. Wchodzimy na stronę SuperVoip i logujemy się do Panelu.
2. Po zalogowaniu przechodzimy do zakładki „Moje usługi” w menu po lewej stronie (jak na zrzucie).
3. Następnie przechodzimy do konfiguracji API klikając na „SuperVoip API”.
4. W konfiguracji do autoryzacji będzie potrzebny Klucz API, który należy wygenerować klikając na przycisk „Generuj nowy klucz”.
5. Klucz wcześniej wygenerowany z ustawień SuperVoip API należy wkleić do Ustawień Firmao. W tym celu należy wejść do Ustawień firmy, przejść do zakładki „Integracje”, a następnie wybrać „Zintegrowany telefon VOIP”
Ustawienia:
- „Login:” – wpisujemy login który umożliwi nam zalogowanie się do Panelu SuperVoip,
- „Hasło:” – wpisujemy hasło które umożliwi nam zalogowanie się do Panelu SuperVoip,
- „Klucz poufny:” – wpisujemy Klucz API który wygenerowaliśmy w Panelu SuperVoip.
6. Następnie wpisujemy w szczegółach użytkownika ustalony Login (lub numer) zintegrowanego telefonu VoIP.
Login, który musimy wpisać znajduje się w SuperVoip:
Integracja z iFon:
1. Wchodzimy na stronę iFon i logujemy się do Panelu:
2. Po zalogowaniu do Panelu należy przejść do „Users Management” i kliknąć na przycisk „Add User”.
3. Po przejściu do konfiguracji uzupełniamy wymagane pola i przechodzimy dalej klikając „OK”:
Po poprawnej konfiguracji i podłączeniu telefonu VOIP lub zainstalowaniu aplikacji obsługującej połączenia VOIP (np. X-Lite) będziemy mogli w pełni korzystać z integracji.
W przypadku, gdy chcemy dokonać instalacji oraz konfiguracji aplikacji X-Lite należy:
1. Pobrać aplikacje X-Lite.
2. Po pobraniu oraz zainstalowaniu aplikacji należy przejść do jej konfiguracji klikając na Softphone -> Account Settings
W zakładce „User Details” wpisujemy:
- User ID: siedmiocyfrowy login SIP użytkownika zaczynający się od cyfr 125XXXX. Numer ten dostępny jest w zakładce Ustawienia SIP w panelu użytkownika.
- Domain: wpisujemy sip.supervoip.pl
- Password: hasło usługi voip dostępne w zakładce ustawienia SIP. To hasło nie jest hasłem do logowania się użytkownika do panelu zarządzania.
- Display oraz Authorization name: wpisujemy siedmiocyfrowy login SIP użytkownika zaczynający się od cyfr 125XXXX@sip.supervoip.pl
Dzięki powyższej integracji dostępne są dla nas poniższe funkcje:
- Generowanie połączeń telefonicznych do Kontrahentów/Osób kontaktowych z bazy Firmao,
- Możliwość przeglądania historii połączeń,
- Możliwość pobierania połączeń,
- Możliwość sprawdzenia połączenia które próbuje się do nas dodzwonić,
- Zestawienie połączeń z funkcjonalności CallBack,
- Prowadzenie ankiet telefonicznych.