Jak skonfigurować dowoloną skrzynkę mailową w Firmao CRM
W systemie Firmao CRM jest możliwość skonfigurowania dowolnej skrzynki mailowej znajdującej się na dowolnym hostingu (np. Home.pl). Program pocztowy w systemie Firmao zawiera funkcjonalności m.in. takie jak wysyłanie czy też odbieranie wiadomości mailowych, ale też zaawansowane funkcje jak automatyczne powiadamianie klientów np. o nieopłaconej fakturze, prowadzenie newsletterów czy też ankiet mailowych, prowadzenie mailingu do wybranej grupy klientów, personalizacja stopki oraz szablonów mailowych, tworzenie własnym filtrów, dodawanie folderów IMAP.
Aby skonfigurować skrzynkę mailową należy:
1. Przejść do zakładki „Wiadomości email” widoczne w menu po lewej stronie (funkcjonalność dostępna jest od licencji Standard):
2. Po kliknięciu na Wiadomości email pojawi się okno Dodawanie konta email.
Adres email – W tym polu należy wpisać adres mailowy skrzynki, z której chcemy korzystać w systemie Firmao CRM.
Nazwa Skrzynki – Nazwa skrzynki może być dowolna, jest to informacja dla użytkownika systemu Firmao CRM.
Hasło – W tym polu należy wpisać hasło do skrzynki, z której chcemy korzystać w systemie Firmao CRM.
Przypisani pracownicy – Po kliknięciu na pole pojawi się lista użytkowników, którzy korzystają z systemu Firmao i których będziemy mogli przypisać do skrzynki, którą chcemy skonfigurować z systemem Firmao CRM. Użytkownik, który jest przypisany do skrzynki mailowej ma pełny dostęp do danej skrzynki, może wysyłać oraz odczytywać wiadomości.
Konfiguracja konta – Dane konfiguracyjne konta system automatycznie wypełnia, są to istotne dane, które pozwalają na prawidłowe skonfigurowanie skrzynki mailowej z system, źle skonfigurowana skrzynka mailowa w systemie Firmao może spowodować, że nie będą pobierane wiadomości oraz pojawi się błąd podczas wysyłania wiadomości. Jeśli masz problemy z konfiguracją skrzynki, zadzwoń do nas: 22 300 1111 lub napisz email na pomoc@firmao.pl.
W przypadku dodatkowych funkcjonalności, które możemy zaznaczyć lub odznaczyć, informacje o możliwościach danej funkcjonalności dostępne są pod ikoną (i).
Podczas konfiguracji konta Google (Gmail) należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na dodatkowe zabezpieczenia, które standardowo są włączone na każdej skrzynce mailowej utworzonej na Google.
1. Należy zezwolić na dostęp do twojego konta Google poprzez link i klikając na przycisk „Dalej”.
2. Należy zezwolić na mniej bezpieczne aplikacje przechodząc do „Moje konto” jak na przykładowym obrazku:
Następnie przechodząc do zakładki „Logowanie się i zabezpieczenia”
Ostatnią czynnością jest zezwolenie poprzez kliknięcie wyszczególnionego przycisku na przykładzie u dołu:
Po wykonaniu wyżej wymienionych czynności będziemy mogli poprawnie skonfigurować konto Google (Gmail) w systemie Firmao i korzystać ze wszystkich dostępnych funkcjonalności, które oferuje system Firmao CRM.
