Poradnik : funkcjonalność JPK VAT

JPK VAT w systemie Firmao CRM

Przedstawiamy instrukcję jak korzystać z funkcjonalności JPK, która wraz z nowym rokiem 2018 będzie wymagana w przypadku mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstw. Aby móc korzystać z funkcjonalności JPK VAT należy mieć włączony w systemie Firmao CRM moduł Księgowości. Standardowo moduł księgowości nie jest włączony, w celu włączenia należy skontaktować się z działem wsparcia technicznego który jest dostępny w formie telefonicznej, mailowej oraz poprzez Livechat

Funkcjonalność JPK VAT widoczna jest z poziomu menu (w momencie gdy mamy włączony moduł Księgowości):

Z poziomu listy pozycji (plików) JPK jesteśmy w stanie:

  • poprzez „Dodaj” możemy przejść do okna tworzenia pliku JPK,
  • poprzez „Pobierz JPK VAT” jesteśmy w stanie pobrać plik JPK,
  • poprzez „Wyślij do US” jesteśmy w stanie wysłać plik JPK do Urzędu Skarbowego, który zostały uwzględniony w momencie tworzenia pliku JPK VAT w systemie CRM,
  • poprzez „Sprawdź status” jesteśmy w stanie sprawdzić status danego pliku JPK,
  • poprzez „UPO” pobieramy potwierdzenie od Ministerstwa Finansów o przyjęciu dokumentu, dostępne tylko dla tych JPK, które mają już status „zaakceptowany przez US
  • poprzez „Usuń” jesteśmy w stanie usunąć dany plik JPK.

Po kliknięciu przycisku „Dodaj” pojawi się okno tworzenia JPK VAT, w którym będziemy musieli uwzględnić:
– okres rozliczenia,
– cel złożenia
oraz dla jakiego Urzędu Skarbowego chcemy utworzyć dany dokument JPK.

Dodatkowo możemy wpisać wartości dla danych pozycji, wszystkie pozycje są dokładnie opisane po najechaniu kursorem na ikonkę (i) przy nazwę każdej pozycji.

Po utworzeniu JPK możemy w każdej chwili przejść do szczegółów danego pliku JPK, w których jesteśmy w stanie sprawdzić listę pozycji pliku JPK VAT oraz sprawdzić takie dane jak: podatek należny, podatek naliczony, ilość operacji sprzedażowych & zakupowych, status oraz skorzystać z funkcjonalności wcześniej opisanych w przypadku listy pozycji.

 

Lista artykułów