Poza tradycyjnymi sposobami windykacyjnymi, takimi jak ponaglenia listowe, w systemie Firmao mogą Państwo ponaglić klientów kanałami informacyjnymi tj. e-mail czy SMS.
Dobre wezwania przyczyniają się do wzrostu skuteczności pozyskania środków od dłużników. Usprawnienie windykacji znacząco wpływa na płynność finansową przedsiębiorstwa.
SMS-owa metoda ponagleń w systemie CRM
Tradycyjne sposoby ponagleń tj. wezwania, kontakty telefoniczne można rozszerzyć o metodykę mobilnej windykacji. Powiadomienia SMS-owe trafiają bezpośrednio do naszych klientów, a forma ta jednocześnie nie jest uciążliwa. Metodyka mobilnej windykacji jest rozwiązaniem tańszym niż telefoniczna. System raz skonfigurowany automatycznie generuje przypomnienia bez zaangażowania uwagi administratora.
Poniżej przedstawiamy przykład takiego zastosowania wraz z treściami SMS-ów oraz schematem.
Decydując się na wprowadzenie tego typu windykacji, należy zarysować procedurę i dopasować ją do działań przedsiębiorstwa, jak również zachowań klientów. Scenariusz:
Wysłanie SMS-a:
- w dniu wystawienia faktury,
- dwa dni przed terminem płatności,
- w dniu terminu płatności,
- dwa dni po terminie płatności oraz co tydzień, jeśli klient nadal nie dokonał wpłaty,
- po dokonaniu wpłaty (zmiana statusu zapłaconej faktury na „Zapłacono”).
Jeśli klient nie dokona wpłaty w przeciągu 3 tygodni, SMS-y przestają się wysyłać i należy wykonać czynności outsourcingowe.
Cała konfiguracja procesu windykacyjnego za pomocą SMS-ów odbywa się w ustawieniach firmy w zakładce „Akcje” systemu Firmao (zrzut poniżej). Skonfigurowanie automatycznej windykacji zajmuje zaledwie 3 minuty. Definiujemy typ obiektu „Transakcja”, ponieważ nasze akcje windykacyjne dotyczą faktur. Następnie ustalamy szablon SMS-a wcześniej przygotowanego, który będzie wysyłany dla określonej akcji. Kolejnym i najważniejszym krokiem jest ustalenie warunków, po jakich system ma wysyłać SMS-y. Numery odpowiadają tym ze scenariusza.
Przykłady SMS-ów:
Integracja CRM z obsługą mobilnego marketingu
Integracja systemu CRM z systemem obsługi mobilnego marketingu pozwala na bezpośredni i spersonalizowany kontakt z klientem czy to w relacjach przedsprzedażowych, jak również posprzedażowych i gwarancyjnych. Zakres wykorzystania modułu SMS w systemie Firmao jest duży, a możliwość konfiguracji ustawień pozwala dopasować system do własnych potrzeb.