Obecna sytuacja to twardy orzech do zgryzienia dla wielu przedsiębiorców. Standardowe sposoby prowadzenia firmy i pozyskiwania klientów mogą okazać się niewystarczające.
Co zmienić w dotychczasowych działaniach? Od czego zacząć pracę zdalną?
Aktualna sytuacja wprowadza spore zamieszanie w przedsiębiorstwach. Głównymi problemami, z którymi borykają się przedsiębiorcy, są: utrzymanie firmy i pozyskiwanie klientów, nie mając całego zespołu w biurze. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych porad, jak poradzić sobie z tymi niedogodnościami.
1. Popracuj nad wizerunkiem firmy w social mediach
O ile już tego nie zrobiłeś, zastanów się nad założeniem konta swojej firmy w social mediach. Jeśli masz już konto na Facebooku, to świetnie! Teraz weź pod uwagę inne możliwości. Być może na pierwszy rzut oka jakiś portal nie pasuje do profilu Twojej firmy, jednak zawsze możesz publikować na nim zupełnie inny content, niż na Facebooku. Założenie konta zazwyczaj nic nie kosztuje, a jeśli dobrze to zaplanujesz, będziesz miał darmową reklamę i nowy sposób kontaktu z klientami. Jeśli to wszystko masz już za sobą, popracuj nad zwiększeniem zasięgów i liczbą obserwatorów w mediach społecznościowych.
2. Dobra reklama kluczem do sukcesu
Jeśli reklamujesz firmę w Internecie, sprawdź aktualność i sensowność swoich reklam. Warto je poprawić, by nie wprowadzać potencjalnych klientów w błąd. Twoja firma nie pracuje stacjonarnie? Koniecznie poinformuj klientów, w jaki sposób mogą się z wami skontaktować lub podaj datę planowanego powrotu do biura. Dostosuj reklamy do aktualnej sytuacji, być może nie wszystkie rozwiązania spełnią swoją rolę od razu, ale mogą pozytywnie wpłynąć na odbiór Twojej firmy i na zyski w przyszłości.
3. Zaplanuj pracę zdalną
Zrób burzę mózgów, wykorzystaj pracę zdalną do nadrobienia zaległości. Wspólnie ze swoimi pracownikami zastanów się, jakie zadania były odkładane ze względu na brak czasu, a które możecie zrealizować teraz. Technologia, na szczęście, pozwala nam na kontakt np. za pomocą chatu, więc wszystkie kwestie możecie omówić, nie wychodząc z domu.
4. Wyślij SMS do klienta
Pomyśl o nowym sposobie pozyskiwania klientów. Aktualnie bezpośredni kontakt z klientem jest niemożliwy lub ograniczony. Warto zastanowić się nad innymi sposobami. Może wysyłka e-maili i wiadomości SMS? Większość z nas spędza teraz dużo czasu przed komputerem, choćby ze względu na pracę zdalną. Przypomnij klientom o swojej firmie i zachęć do skorzystania z jej usług, np. rabatem. Tutaj znajdziesz informacje na ten temat.
5. Firma on-line: CRM nie taki straszny
Być może wcześniej wystarczył kalendarz i notatnik. Problem jednak w tym, że teraz nie masz możliwości porozmawiania ze swoimi pracownikami bezpośrednio. Dzwonienie z każdą drobną sprawą wydaje się bez sensu? Zastanów się nad wprowadzeniem lub zmianą oprogramowania na wersję on-line. Nie wiadomo jak długo potrwa obecna sytuacja, możesz zniwelować skutki zbyt długiej nieobecności w biurze, pracując zdalnie. Dzięki oprogramowaniu w wersji on-line, masz dostęp do wszystkich dokumentów bez konieczności odwiedzenia biura. Poniżej masz możliwość przetestowania systemu Firmao przez 14 dni, za darmo.
Gdzie wykorzystywany jest system CRM?
System CRM to narzędzie, które pomaga przedsiębiorstwom wdrożyć filozofię CRM. Jednym z jego głównych zadań jest uporządkowanie procesów sprzedażowych i marketingowych. W zależności od systemu, sposób prezentowania i organizacji procesów sprzedażowych jest inny. System CRM przeznaczony jest do koordynacji pracy.