CRM dla biura nieruchomości

Opublikowano: 08.06.20CRM
CRM dla biura nieruchomośći

Komercyjne pośrednictwo przy sprzedaży lub wynajmie domów i mieszkań wiąże się z codziennym korzystaniem z rozbudowanej bazy lokali oraz klientów. Bez nowoczesnego oprogramowania informatycznego praca agencji jest bardzo utrudniona. Jeśli prowadzisz biuro nieruchomości, to powinieneś zainteresować się systemem CRM, który pomoże Ci usprawnić funkcjonowanie firmy. Sprawdź nasz poradnik i przekonaj się, jakie właściwości musi mieć oprogramowanie szyte na miarę Twoich potrzeb!

CRM – co to jest?

Rozwinięcie akronimu CRM doskonale obrazuje zadanie, jakie ma spełniać to oprogramowanie. Customer Relationship Management można przetłumaczyć jako zarządzanie relacjami z klientem. System ten został stworzony z myślą o polepszeniu komunikacji pomiędzy usługodawcami a odbiorcami ich usług. Korzystając z tego rozwiązania informatycznego w swoim biurze nieruchomości, zyskasz praktyczne narzędzie, które usprawni funkcjonowanie firmy. CRM umożliwi Ci stworzenie bazy wszystkich klientów – byłych obecnych oraz tych potencjalnych. W zestawieniu możesz zawrzeć niezbędne informacje na ich temat, które pozwolą na dostosowanie oferty agencji do ich indywidualnych potrzeb.

Funkcje CRM przydatne pośrednikom nieruchomości

To nowoczesne oprogramowanie jest powszechnie stosowane przez firmy działające w sektorze sprzedażowym. Jednak tak naprawdę każda branża, której funkcjonowanie oparte jest na współpracy z klientem, może z niego korzystać. CRM zapewnia wiele przydatnych narzędzi, dlatego system można zoptymalizować w taki sposób, aby przyniósł jak najwięcej korzyści dla Twojego biura.

Głównym zadaniem aplikacji dla pośredników jest wsparcie procesów związanych ze sprzedażą oraz wynajmem nieruchomości. W tym celu tworzona jest baza danych, zawierająca wszystkie informacje na temat oferowanych przez Ciebie mieszkań – ich metrażu, lokalizacji, liczbie pokoi itp. Jednocześnie powstaje osobny katalog dotyczący osób czy firm zainteresowanych zakupem lub najmem lokalu. Wdrażając takie rozwiązanie w swojej agencji, będziesz mógł przedstawiać klientom jedynie te oferty, które naprawdę ich interesują. Tym samym zwiększysz swoją szansę na pomyślne zakończenie transakcji.

Dobrze opracowane oprogramowanie powinno być zintegrowane z innymi systemami, z których korzystasz. Może to być portal, na którym prezentujesz oferowane mieszkania, aplikacja służąca do obsługi księgowości czy analizy danych itp. Jednak rozwiązanie to nie może ograniczać się tylko do dodania konkretnych funkcji. Musi też gwarantować efektywność oraz bezpieczeństwo informacji, a także nie zakłócać pracy samego CRM-u.

Podsumowanie

Praca pośredników nieruchomości realizowana jest w dużej mierze w terenie. Pracownicy Twojej agencji w trakcie spotkania z klientem muszą mieć dostęp do bazy danych biura. Oprogramowanie CRM to w pełni mobilne rozwiązanie, z którego można korzystać z poziomu przeglądarki internetowej. Nie potrzeba do tego żadnej aplikacji, wystarczy smartfon z dostępem do internetu. W systemie można stworzyć grupy osób, które będą upoważnione do konkretnych części bazy. Dzięki temu wrażliwe informacje dotyczące Twojej firmy na pewno będą bezpieczne.

Oprogramowanie CRM to doskonałe narzędzie dla firm nastawionych na kontakt z klientem, również biur sprzedaży nieruchomości. Jeśli chcesz, aby także Twoja agencja z niego korzystała, skontaktuj się z nami! W Firmao stworzymy spersonalizowany system, w którym znajdą się wszystkie narzędzia niezbędne w pracy pośrednika. Takie rozwiązanie umożliwi Twojej firmie rozwój i poprawi relacje z kontrahentami.

Zobacz również nasze oprogramowanie dla deweloperów.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao