- /
- /
Widok Kanban
Widok Kanban w systemie Firmao CRM to metoda graficznego pogrupowania szans sprzedaży, firm, zadań lub ofert. Pozwala ona na optymalizowanie i łatwiejsze zarządzanie przepływem pracy.
Wgląd do Widoku Kanban mamy w takich modułach jak:
- Firmy,
- Szanse sprzedaży ,
- Zadania ,
- Oferty/Zamówienia.
W każdym z powyższych modułów widoki Kanban wyglądają podobnie, natomiast różnią się ich domyślne statusy i kategorie.
Wskazówka: Niezależnie od modułu mamy możliwość filtrowania danych. Filtry widoczne są po lewej stronie widoku Kanban.
Ważne! W widoku Kanban mamy również możliwość dowolnie przemieszczać obiekty między statusami/kategoriami, metodą przeciągnij i upuść.

Widok Kanban dla Firm
Aby skorzystać z widoku Kanban dla Firm, musimy przejść do interesującego nas modułu w menu górnym. Następnie, w nowo otwartym widoku wybieramy ikonę „Kanban” w lewym, górnym rogu okna.

Kolejno na ekranie wyświetlony zostanie widok Kanban:

Widok Kanban w firmach pozwala nam na pogrupowanie dodanych firm do systemu po ich statusie.
Domyślnie w systemie Firmao mamy dostępne następujące statusy firm:
- Potencjalny,
- Komunikujemy się,
- Wysłaliśmy ofertę,
- Przesłał zamówienie,
- Dokonaliśmy transakcji,
- Stały klient,
- Zrezygnował,
- Nie kupi.
Wskazówka: Istnieje możliwość zdefiniowania własnych statusów, więcej informacji tutaj.
Dodatkowo pod nazwą statusu wyświetlane jest podsumowanie wartości brutto wszystkich sprzedaży dla danego statusu.

Widok Kanban dla Szans sprzedaży
Aby skorzystać z widoku Kanban dla Szans sprzedaży, musimy przejść do interesującego nas modułu w menu górnym. Następnie, w nowo otwartym widoku wybieramy ikonę „Kanban” w lewym, górnym rogu okna.

Kolejno na ekranie wyświetlony zostanie widok Kanban:

Widok Kanban w szansach sprzedaży pozwala nam na pogrupowanie szans sprzedaży po ich etapie.
Domyślnie w systemie Firmao mamy dostępne następujące etapy szansy sprzedaży:
- Nawiązano kontakt z klientem,
- Lead zakwalifikowany,
- Umówione spotkanie z klientem,
- Wysłano ofertę do klienta,
- Zaakceptowano ofertę,
- Finalizacja.
Wskazówka: Istnieje możliwość zdefiniowania własnych etapów, więcej informacji tutaj.
W widoku Kanban dla szans sprzedaży każdą z szans można oznaczyć jako:
- Wygrana,
- Przegrana.
Po wyborze właściwego oznaczenia, w systemie pojawi się nowe okno, w którym wskazujemy:
- Powód wygranej,
- Powód rezygnacji.
Wskazówka: Istnieje możliwość zdefiniowania własnych powodów wygranej lub rezygnacji, więcej informacji tutaj.
Pod nazwą etapu szansy sprzedaży wyświetlane jest podsumowanie planowanej wartości brutto dla danego etapu.

Z widoku Kanban dla szans sprzedaży możemy również:
- Wykonać połączenie telefoniczne do klienta, którego dotyczy szansa sprzedaż,
- Wysłać do niego wiadomość e-mail,
- Dodać lub wyświetlić powiązane zadanie.
Widok Kanban dla Zadań
Aby skorzystać z widoku Kanban dla Zadań, musimy przejść do interesującego nas modułu w menu górnym. Następnie, w nowo otwartym widoku wybieramy ikonę „Kanban” w lewym, górnym rogu okna.

Kolejno na ekranie wyświetlony zostanie widok Kanban:

Widok Kanban w zadaniach pozwala nam na określenie statusu realizacji zadania.
Domyślnie w systemie Firmao mamy dostępne następujące statusy zadań:
- Otwarte,
- Spauzowane,
- Zamknięte.
Wskazówka: Istnieje możliwość zdefiniowania własnych etapów, więcej informacji tutaj.
Dodatkowo widok Kanban w zakładce Zadania pozwala nam na pogrupowanie zadań przypisanych dla danej firmy. Aby tego dokonać z poziomu widoku Kanban, klikamy na przycisk: „zmień widok„, czyli ponownie klikamy w ikonę widoku Kanban.

Kolejno na ekranie wyświetlony zostanie nowy widok Kanban:

Widok Kanban dla Ofert/Zamówień
Aby skorzystać z widoku Kanban dla Ofert/Zamówień, musimy przejść do interesującego nas modułu w menu górnym. Następnie, w nowo otwartym widoku wybieramy ikonę „Kanban” w lewym, górnym rogu okna.

Kolejno na ekranie wyświetlony zostanie widok Kanban:

Widok Kanban w zakładce Oferty/ zamówienia pozwala nam na określenie statusu realizacji oferty bądź zamówienia.
Domyślnie w systemie Firmao mamy dostępne następujące statusy Ofert i zamówień:
- Niekompletne,
- Nowe,
- Oczekiwane na wpłatę,
- Odrzucone,
- Przygotowane,
- W trakcie kalkulacji,
- W trakcie negocjacji,
- W trakcie realizacji,
- Wysłane,
- Zaakceptowane.
Dodatkowo pod nazwą statusu wyświetlane jest podsumowanie wartości brutto wszystkich ofert i zamówień dla danego statusu.