System CRM w chmurze – lepszy niż stacjonarny?

crm w chmurze

W momencie gdy zdecydowałeś się na wprowadzenie systemu CRM do swojej firmy pozostaje do podjęcia jeszcze jedna bardzo ważna decyzja. Jaki system CRM wybrać? Instalowany program na każdym komputerze, czy może jednak system CRM w chmurze? Zapewne, jeżeli już podjąłeś decyzję o wdrożeniu, to chcesz wprowadzić system, który będzie spełniał Twoje oczekiwania.  Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą Ci podjąć właściwą decyzję w wyborze rodzaju systemu CRM.

Na początek przytoczę raport z badań przeprowadzonych przez Standish Group (instytucja badająca trendy na rynku wdrożeń IT). Według niego w 2009 roku jedynie 32 proc. wszystkich projektów IT kończyło się sukcesem, (było zrealizowane w założonym czasie i budżecie). Całkowitą porażką kończyło się 24 proc. projektów, zaś 44 proc. niepowodzeniem częściowym.
Nie martw się, te dane to już przeszłość. W obecnych czasach proces wdrażania oprogramowania został znacznie uproszczony. Nowoczesne oprogramowanie jest już coraz częściej oferowane jako SaaS (w chmurze). Dzięki temu programy nie muszą być już zainstalowane na serwerach firmowych i obsługiwane przez etatowych administratorów w firmach.

Mniejsze koszty

System CRM w chmurze zmniejsza wiele kosztów, w szczególności na etapie wdrożenia. Ze względu na brak konieczności zakupu drogich specjalizowanych serwerów i innych urządzeń zmniejszone są koszty początkowe systemu. Ponadto dzięki temu, że nie musisz zatrudnić administratorów IT nie ponosisz kosztów wdrożenia i kosztów stałych.

Znaczący jest też fakt, że opłaty za system CRM w chmurze są pobierane w trybie abonamentowym, np. co miesiąc. Takie rozwiązanie dodatkowo zmniejsza ryzyko związane z wdrożeniem oprogramowania i pozwala na ewentualną zmianę systemu po kilku miesiącach użytkowania. Dodatkowo miesięczne płatności są w niższej kwocie niż w przypadku zakupu jednorazowo instalowanego programu, co jest szczególnie ważne jeśli jesteś jeszcze na początkowym etapie rozwoju swojej firmy.

Opieka producenta CRM

Ciekawą i wartą zauważenia konsekwencją abonamentowego pobierania opłat jest także fakt, że producent systemu CRM w chmurze musi dbać o zadowolenie klienta nie tylko w chwili zakupu programu. W przypadku tego rodzaju oprogramowania producent powinien dbać o klienta w całym okresie używania programu-usługi. Dostawca ma na uwadze fakt, że klient niezadowolony z używanego oprogramowania nie przedłuży abonamentu na następny okres czasu. To gwarantuje, że jakość oprogramowania sprzedawanego w formie abonamentu jest wyższa od oprogramowania pudełkowego tj. sprzedawanego w jednej transakcji. Dodatkowo system CRM w chmurze zapewnia automatyczne aktualizacje, co daje Ci kolejną oszczędność czasu i pieniędzy.

Szybkie wdrożenie systemu CRM w chmurze

Kolejną zaletą systemu działającego online jest krótki czas wprowadzenia do firmy. Wdrożenie i tym samym pracę z nowoczesnym systemem CRM w chmurze możesz rozpocząć już w ciągu kilku dni. Standardem staje się bowiem darmowy import posiadanych danych, darmowe zdalne szkolenia i konfiguracja systemu dzięki możliwości współdzielenia ekranu z naszymi pracownikami.
Dodatkową zaletą systemów pracujących w chmurze jest prostota i naturalność pracy grupowej wielu pracowników firmy z tymi samymi danymi. Nie ma tu już konieczności instalowania bazy danych na współdzielonym serwerze oraz programu do obsługi bazy na komputerze każdego pracownika.

Nadal zastanawiasz się czy system CRM w chmurze jest lepszy od programu instalowanego na każdym komputerze? Przekonaj się, co ma Ci do zaoferowania system Firmao CRM.

Wypróbuj już dzisiaj Firmao system CRM w chmurze.

Załóż darmowe 14-dniowe konto.

Lista artykułów