Czym są maile transakcyjne?

Opublikowano: 15.03.18CRM
Maile transakcyjne - dlaczego warto stosować?

Twoja firma zajmuje się sprzedażą internetową? Jeśli tak, to świetnie trafiłeś! Z poniższego artykułu dowiesz się, jak możesz efektywnie wykorzystać maile transakcyjne do rozwoju swojej firmy oraz jak pomoże Ci w tym system Firmao CRM. 

Większość z nas, gdy dokona transakcji internetowej sprawdza swoją skrzynkę mailową i szuka wiadomości, która potwierdza, że wszystko przebiegło pomyślnie.

Czym są maile transakcyjne?

Maile transakcyjne to automatyczne wiadomości e-mail wysyłane do użytkownika w odpowiedzi na konkretną akcję wykonaną przez niego na stronie internetowej lub w aplikacji.

Kiedy jesteś konsumentem, mail transakcyjny który wpada na Twoją skrzynkę daje Ci pewność, że cała operacja przebiegła pomyślnie. W szczególności, gdy dokonujesz płatności przez Internet. Wiadomość, że Twoje pieniądze zostały już zaksięgowane jest bardzo uspokajająca. Czy jest coś bardziej stresującego w zakupach internetowych niż niepewność, czy Twoje pieniądze dotarły na właściwe konto? To uczucie niepewności powoduje, że maile wysłane po transakcji są 8-krotnie chętniej otwierane i czytane niż maile innego rodzaju.

Jesteś po drugiej stronie transakcji? Wykorzystaj maile transakcyjne do rozwoju swojej firmy! Rozszerz swoje zarządzanie relacjami z klientem

Gdy prowadzisz sklep internetowy lub sprzedajesz swoje produkty na jednej z platform do sprzedaży internetowej, możesz wykorzystać maile transakcyjne do innych celów. Czy nie brzmi to obiecująco, że maile wysłane po transakcji mogą podkręcić przyszłą sprzedaż? Albo, że dzięki nim może wzrosnąć lojalność Twoich klientów?
Niektóre firmy wysyłają maile po transakcji tylko ze zwykłym, suchym tekstem. Nie jest to błąd, jednak takie działanie nie wykorzystuje w pełni potencjału wiadomości. Dzięki dodaniu pewnych funkcjonalności do maili transakcyjnych Twoja przewaga konkurencyjna może znacząco wzrosnąć.

Poniżej znajdziesz kilka elementów lub inspiracji, które sprawią, że Ty również zobaczysz potencjał w mailach transakcyjnych

  • rabaty krótkoterminowe – w mailu transakcyjnym zaproś klienta na kolejne zakupy! Jeśli zaoferujesz mu rabat, który będzie ważny tylko przez krótki czas jest duże prawdopodobieństwo, że pod wpływem chwili będzie chciał coś jeszcze kupić.
  • możliwość śledzenia przesyłek – gdy załączysz odnośnik do śledzenia przesyłek, wzbudzisz poczucie bezpieczeństwa u swojego klienta. Nie będzie musiał sam szukać i zastanawiać się gdzie może znaleźć swoją przesyłkę, bo Ty wyprzedzisz jego pragnienia i czytając mu w myślach prześlesz upragniony link.
  • personalizacja komunikatu – w treści wykorzystaj dane klienta, dzięki którym Twoja wiadomość zostanie spersonalizowana. Klient poczuje się doceniony, gdy zobaczy, że mail jest skierowany specjalnie do niego.
  • informacje poszukiwane przez odbiorcę – w mailu zawrzyj informacje odnośnie warunków zwrotu lub reklamacji zakupionych produktów. Klient poczuje, że ma doświadczenie z profesjonalną firmą i jego poziom zaufania oraz zadowolenia znacznie wzrośnie.
  • odnośniki do mediów społecznościowych – zamieszczając w mailu odnośniki do profili firmy w mediach społecznościowych pogłębisz relacje z klientem. Gdy polubią Twój profil lub będą go śledzić w mediach wzrasta prawdopodobieństwo, że ponowią zakupy w Twoim sklepie.
  • newsletter – po prostu zaproś nowego klienta do newslettera. Nie wszyscy klienci śledzą ofertę Twojego sklepu na bieżąco. Może warto w tym miejscu to zmienić?

A jak w tym wszystkim pomoże Ci system Firmao CRM? Dzięki integracji systemu z najpopularniejszymi platformami sprzedażowymi w naszym kraju (Allegro, IAI-shop, PrestaShop, Shoper) Twoja sprzedaż będzie dużo łatwiejsza. Wśród wymienionych platform nie ma takiej z którą współpracujesz? Nie martw się, dzięki wyjątkowo elastycznej technologii wykonania systemu Firmao, możemy w dowolnym momencie rozpocząć integrację ze wskazaną nam przez Ciebie platformą sprzedażową. Dzięki tej integracji Twoje zamówienia i stany magazynowe będą automatycznie rejestrowane w systemie. Ponadto system umożliwia zautomatyzowaną wysyłkę potwierdzeń zakupu i wysyłki produktów jako maile i smsy transakcyjne. Dzięki integracji Firmao CRM z platformami kurierskimi możesz usprawnić także wysyłkę towarów.

Więcej o użyteczności i integracji systemu Firmao CRM w sprzedaży internetowej możesz przeczytać tutaj.

Zobacz także jaki potencjał tkwi w newsletterach.

Author Avatar Sebastian Czubak

Chief Operating Officer. Odpowiada za nadzór nad wszystkimi aspektami działalności operacyjnej firmy. Posiada bogate doświadczenie w branży oprogramowania CRM i z sukcesem kieruje zespołami w zakresie rozwoju produktu, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o Firmao.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao