Serwis sprzętu – funkcjonowanie firmy z Firmao CRM

Serwis sprzetu z Firmao system CRM dla serwisuProwadzisz serwis sprzętu np. komputerowego? Masz problem z organizacją pracy całego zespołu pracowników? Chcesz uniknąć sytuacji, w której pracownicy nie wiedzą jakim sprzętem powinni się zająć? Masz już program do serwisowania? Zobacz jak w prosty sposób możesz poprawić funkcjonowanie swojej firmy serwisującej korzystając z systemu Firmao CRM.

W systemie znajdziesz moduł Sprzęt/Serwis, który znacznie ułatwia działanie firmom prowadzącym dział serwisu. Poniżej znajdziesz instrukcje jak serwis sprzętu może zoptymalizować swoje działanie za pomocą systemu crm dla serwisu Firmao.

 Działalność firmy w systemie Firmao CRM dla serwisu będzie opierała się na wprowadzaniu uszkodzonego sprzętu do systemu, a następnie planowaniu jego naprawy. Możesz również z łatwością powiązać sprzęt z pracownikiem, który ma wykonać tę naprawę.

Zobacz przykładową organizację pracy w serwisie sprzętu przy pomocy Firmao CRM:

1. Dodaj sprzęt

Do Twojej firmy przybywa zepsuty sprzęt. Punkt przyjęcia sprzętu może znajdować się w innym miejscu niż punkt naprawy – w zależności od preferencji firmy. Rozważmy przykład firmy, gdzie właśnie występuje taka sytuacja – przyjęciem sprzętu zajmuje się inna osoba niż naprawą. W pierwszym kroku sprzęt zostanie wpisany do systemu przez Twojego pracownika dokonującego przyjęcia. Zobacz poniżej jak wygląda okno dodawania sprzętu i jakie informacje mogą zostać tutaj wprowadzone.

Serwis sprzętu program - dodawanie sprzętu

  • Typ – jeżeli w Twojej firmie serwisanci są odpowiedzialni za konkretny typ sprzętu, to pole będzie dla Ciebie bardzo przydatne. Oprócz wpisania nazwy możesz również wprowadzić jego typ (np. laptop, drukarka itd.). Dzięki późniejszemu filtrowaniu z łatwością możesz znajdować wszystkie sprzęty określonego typu.
  • Kontrahent – tutaj możesz wprowadzić osobę, która zgłasza awarię sprzętu. Natomiast w przypadku gdy ta osoba już wcześniej była naszym klientem to możesz szybko wybrać ją z rozwijanej listy.
  • Nazwa – pełna nazwa sprzętu, która pozwoli Ci zidentyfikować obiekt.
  • Lokalizacja – miejsce gdzie aktualnie znajduje się sprzęt. Jeżeli Twój serwis sprzętu znajduje się w różnych placówkach ta opcja będzie dla Ciebie szczególnie użyteczna.
  • Data pozyskania – wprowadź tutaj datę, kiedy sprzęt trafił do Twojej firmy. Dzięki tej opcji z łatwością dotrzymasz terminów jakie obowiązują na naprawę sprzętu i nie spóźnisz się z wykonaniem zlecenia.
  • Opis – możesz tutaj dokładnie określić jaki jest problem czy uszkodzenia sprzętu, który został przyjęty do naprawy.
  • W pozostałych sekcjach możesz wprowadzić dodatkowe informacje, które mogą okazać się przydatne (np. kod kreskowy czy numer seryjny).

 

2. Stwórz zadanie

W następnym kroku, możesz stworzyć zadania dla serwisantów. W tym celu tworzysz nowe zadanie, w którym wpisujesz wcześniej zarejestrowany sprzęt. W miejscu wprowadzenia pracownika wpisujesz osobę, która będzie odpowiedzialna za naprawę tego sprzętu. Dodatkowo możesz ustawić priorytet zadania, który będzie sugerował pracownikom kolejność wykonywanych zleceń.
Program do serwisowania- dodawanie zadania

Po utworzeniu zadania możesz wejść w jego szczegóły i wprowadzić dodatkowe informacje, np.:

  • Opis i komentarze – tutaj mogą być dodawane uwagi odnośnie sprzętu, jego naprawy czy działania.
  • E-maile – gdy wpłynie na Twoją skrzynkę mail z zapytaniem np. czy sprzęt został już naprawiony możesz podpiąć go pod to zadanie.
  • Przypomnienie – w tej zakładce możesz dodawać przypomnienia pracownikom, że powinni zająć się naprawą danego sprzętu w przypadku gdy np. kończy się czas jaki Twoja firma miała na jego naprawę.
  • Faktyczne czasy pracy – dzięki rejestracji czasu poświęconego na naprawę będziesz dokładnie wiedział ile czasu Twój pracownik poświęcił na naprawę danego sprzętu.

Crm dla serwisu - szczegóły zadania

Wypróbuj serwis Firmao, już dziś załóż 14-dniowe bezpłatne konto i poznaj wiele innych możliwości jakie daje ten dynamicznie rozwijający się system CRM.

Lista artykułów