Jak wybrać najlepszy program CRM?

Opublikowano: 21.05.24CRM

Wybór odpowiedniego oprogramowania CRM jest nie lada wyzwaniem. Jednak ta inwestycja jest opłacalna, ponieważ dopasowany program usprawni operację i zwiększy efektywność firmy. Na rynku dostępne jest wiele rozwiązań, każde mające inne zalety, co utrudnia wybór jednego rozwiązania. W tym artykule przyjrzymy się wskazówkom, które ułatwią wybór idealnego rozwiązania.  

Czym jest program CRM?

Program CRM (Customer Relationship Management) usprawnia zarządzanie relacjami z klientami. System CRM gromadzi dane o kliencie, aby poprawić jego obsługę, zwiększyć sprzedaż bądź budować lojalność wśród klientów.

Oprogramowania CRM różnią się pod wieloma aspektami. Począwszy od sposobu działania, poprzez cenę i kompleksowość – nie każdy CRM jest dostosowany do każdej firmy. 

Kluczowe funkcjonalności systemu CRM to:

1. Zarządzanie kontaktami

Przechowywanie i aktualizowanie informacji o klientach, takich jak dane kontaktowe i historia zakupów. Segmentacja kontaktów na podstawie różnych kryteriów, takich jak lokalizacja, branża czy wielkość firmy.

2. Sprzedaż

Śledzenie potencjalnych sprzedaży od pierwszego kontaktu do zamknięcia. Zarządzanie szansami sprzedaży. Tworzenie i wysyłanie ofert. Rejestrowanie wygranych i przegranych ofert.

3. Obsługa klienta

Zarządzanie interakcjami z klientami. Śledzenie problemów zgłaszanych przez klientów. Dostarczanie klientom wsparcia poprzez e-mail, livechat i telefon. Zbieranie i analizowanie danych dotyczących interakcji z klientami w celu identyfikacji obszarów do poprawy.

Na co trzeba zwrócić uwagę, wybierając system CRM dla swojej firmy? 

Określ swoje potrzeby

Aby podjąć właściwą decyzję należy przede wszystkim określić własne potrzeby i ograniczenia. Przede wszystkim należy zastanowić się, jakie funkcjonalności są najważniejsze, aby skutecznie zarządzać relacjami z klientem. Ponadto ważne jest określenie liczby użytkowników, a to jest ściśle powiązane z określeniem dostępnego budżetu, który przedsiębiorstwo planuje przeznaczyć na zakup programu. Dodatkowo warto zastanowić się, czy system ma działać na własnych serwerach czy w chmurze.  

Zbadaj dostępne możliwości

Znając własne potrzeby, warto rozejrzeć się za dopasowanym do nich systemem. Do tego mogą posłużyć recenzje i porównania. Warto również skonsultować się z ekspertami, którzy mogą określić, który system sprawdzi się najlepiej dla danej branży. Ponadto, wiele programów oferuje okres testowy, dzięki któremu można bez zobowiązań testować program przez konkretny okres czasu, aby w praktyce dopasować program do potrzeb firmy. 

Określ kompatybilność i weź pod uwagę integracje

Niezbędnym krokiem, który trzeba wykonać przed wyborem systemu CRM jest przeanalizowanie obecnie używanych programów i narzędzi, aby określić ich kompatybilność z wybranymi systemami CRM. Warto spojrzeć również pod kątem przyszłościowym, na dostępne integracje, aby przeanalizować długofalowo, które oprogramowanie będzie najwygodniejsze oraz, które oprogramowanie zapewni możliwość rozwoju. 

Dodatkowe czynniki

Warto również spojrzeć na inne aspekty, które mogą pomóc w wyborze odpowiedniego oprogramowania: 

  • Skalowalność: Upewnij się, że wybrane oprogramowanie CRM będzie mogło rosnąć wraz z rozwojem firmy.
  • Bezpieczeństwo: Upewnij się, że wybrane oprogramowanie CRM zapewnia odpowiednie zabezpieczenia danych.
  • Łatwość użytkowania: Wybierz oprogramowanie CRM, które jest łatwe w użytkowaniu dla pracowników.
  • Wsparcie klienta: Sprawdź, czy oprogramowanie CRM, które zamierzasz wybrać ma dobrą obsługę klienta, by w razie problemów uzyskać odpowiednie wsparcie.

Podsumowanie 

Wybór odpowiedniego systemu CRM dla firmy jest niezwykle ważnym zadaniem, ponieważ wpłynie to na na efektywność i rozwój przedsiębiorstwa. Zawarte w artykule wskazówki, powinny pomóc podjąć słuszną decyzję. 

Author Avatar Sebastian Czubak

Chief Operating Officer. Odpowiada za nadzór nad wszystkimi aspektami działalności operacyjnej firmy. Posiada bogate doświadczenie w branży oprogramowania CRM i z sukcesem kieruje zespołami w zakresie rozwoju produktu, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o Firmao.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao