Integracja z pocztą e-mail w systemie CRM

Opublikowano: 27.07.17CRM
Poradnik: konfiguracja skrzynki e-mail

Jak skonfigurować dowolną skrzynkę mailową w Firmao CRM

W systemie Firmao CRM jest możliwość skonfigurowania dowolnej skrzynki mailowej znajdującej się na dowolnym hostingu (np. Home.pl). Program pocztowy w systemie Firmao zawiera funkcjonalności m.in. takie jak wysyłanie czy też odbieranie wiadomości mailowych, ale też zaawansowane funkcje jak automatyczne powiadamianie klientów np. o nieopłaconej fakturze, prowadzenie newsletterów czy też ankiet mailowych, prowadzenie mailingu do wybranej grupy klientów, personalizacja stopki oraz szablonów mailowych, tworzenie własnym filtrów, dodawanie folderów IMAP.

Aby skonfigurować skrzynkę mailową należy:

1. Przejść do zakładki „Wiadomości email” widoczne w menu po lewej stronie (funkcjonalność dostępna jest od licencji Standard):

Menu Firmao CRM

2. Po kliknięciu na Wiadomości email pojawi się okno Dodawanie konta email.

Ustawienia Firmao CRM

Adres email – w tym polu należy wpisać adres mailowy skrzynki, z której chcemy korzystać w systemie Firmao CRM.

Nazwa Skrzynki – nazwa skrzynki może być dowolna, jest to informacja dla użytkownika systemu Firmao CRM.

Hasło – w tym polu należy wpisać hasło do skrzynki, z której chcemy korzystać w systemie Firmao CRM.

Przypisani pracownicy – po kliknięciu na pole pojawi się lista użytkowników, którzy korzystają z systemu Firmao i których będziemy mogli przypisać do skrzynki, którą chcemy skonfigurować z systemem. Użytkownik, który jest przypisany do skrzynki mailowej ma pełny dostęp do danej skrzynki, może wysyłać oraz odczytywać wiadomości.

Konfiguracja konta – system automatycznie wypełnia dane konfiguracyjne konta. Są to istotne dane, które pozwalają na prawidłowe skonfigurowanie skrzynki mailowej z systemem. Źle skonfigurowana skrzynka mailowa w systemie Firmao może spowodować, że nie będą pobierane wiadomości oraz pojawi się błąd podczas wysyłania wiadomości. Jeśli masz problemy z konfiguracją skrzynki, zadzwoń do nas: 22 300 1111 lub napisz email na pomoc@firmao.pl.

W przypadku dodatkowych funkcjonalności, które możemy zaznaczyć lub odznaczyć, informacje o możliwościach danej funkcjonalności dostępne są pod ikoną (i).

Konto Google (Gmail)

  1. Należy zalogować się na skrzynkę Gmail i w prawym górnym rogu wybrać: Zarządzaj kontem Google.
  2. Zakładka: Bezpieczeństwo.
  3. Sprawdzamy czy mamy uruchomioną dwuetapową weryfikację, jeśli nie mamy, to musimy ją aktywować (opcję możemy wyszukać w wyszukiwarce).
  4. Przechodzimy do ustawień dwuetapowej weryfikacji -> Hasła do aplikacji.
    Po kliknięciu w Hasła do aplikacji:

    Klikamy Wybierz aplikację i wybieramy Inna opcja, po wpisaniu nazwy klikamy na Wygeneruj.

  5. Wygenerowane hasło (bez spacji) wprowadzamy w Firmao jako hasło konta email
    (w szczegółach lub przy dodawaniu nowego, adres email pozostaje bez zmian).

Wpisujemy to hasło do ustawień skrzynki pocztowej i klikamy pobierz e-maile.

Opcja: Pobierz emaile:

Author Avatar Rafał Namieciński

Chief Executive Officer. Wyznacza kierunek rozwoju Firmao. Pod jego kierownictwem Firmao CRM stało się jednym z wiodących systemów CRM w Polsce. Na blogu dzieli się przemyśleniami na temat najnowszych trendów w branży CRM, oferuje wskazówki dotyczące wdrażania i wykorzystania systemów CRM.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao