Jak skonfigurować dowolną skrzynkę mailową w Firmao CRM
W systemie Firmao CRM jest możliwość skonfigurowania dowolnej skrzynki mailowej znajdującej się na dowolnym hostingu (np. Home.pl). Program pocztowy w systemie Firmao zawiera funkcjonalności m.in. takie jak wysyłanie czy też odbieranie wiadomości mailowych, ale też zaawansowane funkcje jak automatyczne powiadamianie klientów np. o nieopłaconej fakturze, prowadzenie newsletterów czy też ankiet mailowych, prowadzenie mailingu do wybranej grupy klientów, personalizacja stopki oraz szablonów mailowych, tworzenie własnym filtrów, dodawanie folderów IMAP.
Aby skonfigurować skrzynkę mailową należy:
1. Przejść do zakładki „Wiadomości email” widoczne w menu po lewej stronie (funkcjonalność dostępna jest od licencji Standard):
2. Po kliknięciu na Wiadomości email pojawi się okno Dodawanie konta email.
Adres email – w tym polu należy wpisać adres mailowy skrzynki, z której chcemy korzystać w systemie Firmao CRM.
Nazwa Skrzynki – nazwa skrzynki może być dowolna, jest to informacja dla użytkownika systemu Firmao CRM.
Hasło – w tym polu należy wpisać hasło do skrzynki, z której chcemy korzystać w systemie Firmao CRM.
Przypisani pracownicy – po kliknięciu na pole pojawi się lista użytkowników, którzy korzystają z systemu Firmao i których będziemy mogli przypisać do skrzynki, którą chcemy skonfigurować z systemem. Użytkownik, który jest przypisany do skrzynki mailowej ma pełny dostęp do danej skrzynki, może wysyłać oraz odczytywać wiadomości.
Konfiguracja konta – system automatycznie wypełnia dane konfiguracyjne konta. Są to istotne dane, które pozwalają na prawidłowe skonfigurowanie skrzynki mailowej z systemem. Źle skonfigurowana skrzynka mailowa w systemie Firmao może spowodować, że nie będą pobierane wiadomości oraz pojawi się błąd podczas wysyłania wiadomości. Jeśli masz problemy z konfiguracją skrzynki, zadzwoń do nas: 22 300 1111 lub napisz email na pomoc@firmao.pl.
W przypadku dodatkowych funkcjonalności, które możemy zaznaczyć lub odznaczyć, informacje o możliwościach danej funkcjonalności dostępne są pod ikoną (i).
Konto Google (Gmail)
- Należy zalogować się na skrzynkę Gmail i w prawym górnym rogu wybrać: Zarządzaj kontem Google.
- Zakładka: Bezpieczeństwo.
- Sprawdzamy czy mamy uruchomioną dwuetapową weryfikację, jeśli nie mamy, to musimy ją aktywować (opcję możemy wyszukać w wyszukiwarce).
- Przechodzimy do ustawień dwuetapowej weryfikacji -> Hasła do aplikacji.
Po kliknięciu w Hasła do aplikacji:Klikamy Wybierz aplikację i wybieramy Inna opcja, po wpisaniu nazwy klikamy na Wygeneruj.
- Wygenerowane hasło (bez spacji) wprowadzamy w Firmao jako hasło konta email
(w szczegółach lub przy dodawaniu nowego, adres email pozostaje bez zmian).
Wpisujemy to hasło do ustawień skrzynki pocztowej i klikamy pobierz e-maile.
Opcja: Pobierz emaile: