Automatyzacja marketingu to w ostatnich latach bardzo popularna metoda usprawnienia procesów sprzedażowych. Czym właściwie jest automatyzacja marketingu i jak wykorzystać ją w biznesie? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.
Z roku na rok, co raz trudniej zdobyć zainteresowanie klientów za pomocą standardowych metod marketingowych. Konkurencja nieustannie rośnie, dlatego konieczne jest wykorzystywanie co raz to nowszych sposobów na zwiększenie efektywności reklam, tym samym zdobywając nowych klientów. W dostosowaniu się do ciągłych zmian, z pewnością pomoże automatyzacja marketingu.
Automatyzacja marketingu – co to jest?
Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) – to prowadzenie działań marketingowych z zastosowaniem niezbędnego, specjalistycznego oprogramowania oraz narzędzi, które powstały w celu usprawnienia procesów sprzedażowych.
Zadaniem automatyzacji jest zwiększenie wydajności prowadzonych kampanii. Dzięki odpowiednim narzędziom, system automatycznie gromadzi i przetwarza dane na temat potencjalnych klientów. W ten sposób zostaje wyeliminowane czasochłonne, ręczne zbieranie tego typu danych oraz ich analiza. Dostajemy gotową informację, na co powinniśmy zwrócić uwagę przy tworzeniu kampanii oraz dogłębną analizę procesów, by tym dokładniej zrozumieć i zaspokoić potrzeby klienta.
Po dokonaniu analizy, oprogramowanie automatycznie identyfikuje i grupuje potencjalnych klientów.
W kolejnym etapie wysyła klientom spersonalizowany przekaz marketingowy. W ten sposób unikamy wysyłania denerwującego naszych klientów spamu. System przeanalizuje co interesowało klienta na naszej stronie internetowej, np. za pomocą monitoringu i analizy ruchów na stronie. Program przygotuje ofertę oraz reklamę i automatycznie wyśle do klienta interesujące go treści, za pomocą e-maila.
By tego typu machina marketingowa działa bez zarzutów i na 100%, niezbędna będzie integracja z oprogramowaniem CRM, wysyłką mailingu oraz ERP.
Jak to działa w praktyce?
Na pewno nie raz zauważyłeś, że kiedy chcesz wyjść ze strony internetowej nie zrobiwszy zakupów, pojawia się zapytanie, czy na pewno chcesz opuścić stronę. Lub kiedy oglądasz produkty w sklepie internetowym, masz podsuwane propozycje produktów, które oglądali inni klienci? To właśnie zasługa marketingu automatycznego. Analizując zakupy innych klientów, system zgaduje, że Ciebie również powinien zainteresować dany produkt. Zostawiłeś koszyk z produktami? Zapomniałeś dokonać opłaty? To również system bierze pod uwagę, dlatego wyświetla Ci powiadomienie. Byłeś na stronie i nic Cię nie zainteresowało? Jeżeli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych np. podczas zakładania konta w danym serwisie, oprogramowanie automatycznie wyśle Ci spersonalizowaną ofertę na Twojego maila. Proste i zarazem genialne!
Jakie są korzyści?
Oprócz redukcji kosztów i odciążenia swoich pracowników z wykonywania żmudnych analiz, należy wspomnieć oczywiście o budowaniu komunikacji z klientem. Automatyczny, ale spersonalizowany mail z korzystną ofertą, na pewno zainteresuje klienta. Do tego wygląda profesjonalnie, co pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej firmy.
Firmao posiada w swojej ofercie integrację z SALESmanago
SALESmanago – to platforma umożliwiająca osiągnięcie najwyższych wyników sprzedaży, za pomocą zautomatyzowanych narzędzi do spersonalizowanego marketingu. Między innymi oferuje narzędzia do identyfikacji potencjalnych klientów wchodzących na stronę lub sklep internetowy i monitoruje ich zachowania. Można go zintegrować z wiodącymi platformami e-commerce, a także z Facebookiem i Twitterem, operatorami SMS-owymi i CRM-em. To bardzo bogate narzędzie do działań marketingowych w sieci.
Jak uruchomić integrację?
By ułatwić uruchomienie tej integracji, przygotowaliśmy filmik instruktażowy.
Jeśli potrzebujesz pomocy w integracji lub dodatkowych informacji, skontaktuj się z naszym działem technicznym pod numerem: +48 22 300 1111