Zalety płynące z zakupów przez Internet są powszechnie znane. Klientów nie trzeba namawiać do e-zakupów. Tak jest wygodniej, szybciej, często jest większy wybór, niż w sklepach stacjonarnych.
Jakie korzyści czerpią zatem przedsiębiorcy?
Od czego zacząć założenie sklepu internetowego? Poniżej znajdziesz kilka porad dotyczących zakładania sklepu internetowego oraz wyboru oprogramowania.
Firmao posiada integracje z:
Prestashop
Shoper
Allegro
Idosell
BaseLinker
Sklep internetowy – zalety
Założenie sklepu internetowego to nie tylko możliwość rozwoju dla istniejących już przedsiębiorstw, jest to również alternatywa dla osób pracujących zdalnie. Dzięki możliwościom jakie daje sklep internetowy, masz szansę na założenie wymarzonego biznesu. W zależności od wielkości przedsiębiorstwa, zazwyczaj sklep internetowy może być działalnością jednoosobową lub rodzinnym biznesem.
Stacjonarnie możesz obsługiwać tylko lokalnych klientów, natomiast sklep internetowy nie ma takich ograniczeń. Twój sklep będzie otwarty przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Otwarcie sklepu on-line to również mniejsze koszta utrzymania, nie musisz wynajmować lokalu w atrakcyjnym, często uczęszczanym miejscu, nie dotyczą Cię również opłaty za media. E-sklep stanie się dopełnieniem Twojego biznesu.
Bądź swoim pierwszym klientem
Każdy z nas jest klientem, nie każdy jest przedsiębiorcą. Chcąc przenieść swój sklep do Internetu, zastanów się co Tobie podoba się w innych e-sklepach. Wciel się w rolę klienta. Jak chciałbyś zostać obsłużony?
Dobre oprogramowanie to połowa sukcesu
Prowadzenie sklepu internetowego jest znacznie łatwiejsze z pomocą odpowiednio dobranego oprogramowania. System powinien ułatwiać Ci pracę, a nie utrudniać tym samym powodując stres i niepotrzebne nerwy. Zanim zdecydujesz się na któryś z systemów, przetestuj go i sprawdź czy pasuje do profilu Twojego przedsiębiorstwa. Przeanalizuj wady i zalety, porównaj ceny, możliwości oraz intuicyjność systemu.
Poniżej znajdziesz krótką charakterystykę integracji, które posiadamy w swojej ofercie:
Prestashop:
Prestashop to kompletne rozwiązanie pozwalające łatwo założyć sklep online, a następnie rozwinąć skrzydła w Internecie.
Integracja Firmao z Prestashop:
Co 15 minut następuje synchronizacja ze sklepem na Prestashop. Integracja jest jednostronna (z Prestashop do Firmao). W ramach tej integracji są tworzone i aktualizowane produkty, kontrahenci oraz zamówienia. Pobierane są produkty, które zostały zmodyfikowane/utworzone od momentu ostatniej synchronizacji. Jeśli produkt nie istnieje w systemie Firmao, zostaje utworzony jako nowy. Jeżeli produkt został utworzony wcześniej, ale nastąpiła modyfikacja, zostaje zaktualizowany. Analogiczne działania następują dla pozostałych obiektów typu kontrahenci i zamówienia.
Shoper:
Oprogramowanie Shoper zawiera niezbędne narzędzia i integracje do profesjonalnej
sprzedaży online: nowoczesne płatności, dwustronną integrację z Allegro, obsługę kurierów i magazynów, sklep na Facebooku i inne.
Integracja Firmao z Shoper:
Synchronizacja następuje co 20 minut. Produkty, kontrahenci oraz zamówienia z Shoper’a są powiązane z produktami w Firmao, za pomocą unikalnego identyfikatora, który jest zapisywany podczas synchronizacji. Statusy zamówień z Shopera są synchronizowane ze statusami w Firmao, więc jeśli zamówienie zostanie np. zrealizowane to w Firmao ta informacja również będzie widoczna, dzięki zmienionemu statusowi.
Allegro:
Allegro to internetowa platforma handlowa umożliwiająca przeprowadzanie transakcji. Umożliwia przede wszystkim wystawianie na sprzedaż przedmiotów posiadanych przez użytkowników.
Integracja Firmao z Allegro:
Co 15 minut następuje synchronizacja Firmao z Allegro. Integracja z Allegro jest jednostronna, pobierane są zamówienia, kontrahenci i produkty (z Allegro do Firmao). W ramach tej synchronizacji pobierane są zamówienia, które zostały opłacone. Na podstawie kupującego (z zamówienia) zostaje utworzony kontrahent (tylko jeżeli nie istnieje – jeśli został już wcześniej utworzony zostaje wyszukany po nazwie lub numerze NIP). Na podstawie pozycji zamówienia zostają utworzone produkty. W przypadku produktów zasada jest taka sama, jak przy kontrahentach; nowy produkt pojawi się w systemie jeśli nie został wcześniej utworzony. Jeśli istnieje już w systemie zostaje wyszukany i synchronizowany na podstawie nazwy.
IdoSell:
IdoSell dostarcza systemy e-commerce dla sklepów internetowych i obiektów noclegowych. Obsługuje przy tym firmy z całej Unii Europejskiej, głównie w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Słowacji, Hiszpanii, Portugalii, Węgrzech i Rumunii oraz USA. W IdoSell Shop klientami są sklepy i hurtownie internetowe. W IdoSell Booking klientami są właściciele apartamentów, domów wakacyjnych i małych hoteli lub hosteli.
Integracja Firmao z IdoSell:
Firmao umożliwia synchronizację jednostronną z kilkoma kontami bądź domenami na IdoSell. Synchronizacja następuję co 20 minut. Do systemu Firmao pobierani są klienci, produkty oraz zamówienia.
BaseLinker:
To system służący do integracji różnych platform typu e-commerce i automatyzacji procesów zachodzących w firmie.
Integracja Firmao z BaseLinkerem:
Integracja jest jednostronna, pozwala na automatyczny lub ręczny eksport faktur z BaseLinkera do Firmao.
Integracja umożliwia również powiązanie produktów zakupionych przez naszych klientów z gospodarką magazynową Firmao. W przypadku braku stanów magazynowych w Firmao (tj. stan magazynowy jest równy 0), zamiast faktury, program automatycznie tworzy zamówienie zakupowe w formie rezerwacji, aby jak najszybciej zrealizować naszą sprzedaż.
Aby móc korzystać z danej integracji prosimy o kontakt z działem wsparcia technicznego, ponieważ funkcjonalność wymaga wcześniejszego aktywowania na wybranym koncie.