- /
- /
Jak założyć konto i zalogować się do Firmao?
W systemie Firmao CRM mamy możliwość utworzenia darmowego 14-dniowego konta demo. Po okresie próbnym możemy zakupić jedną z 3 dostępnych licencji Firmao: Standard, Professional lub Enterprise.
Ważne! Bez względu na to, jaką licencję wybierzemy, obowiązuje nas brak opłaty instalacyjnej oraz darmowe wsparcie techniczne.
Krok 1: Jak utworzyć konto demo
W celu utworzenia konta demo przechodzimy na stronę: https://firmao.pl, a następnie klikamy przycisk: „Zarejestruj się”.

Po kliknięciu pojawi się okno tworzenia konta demo.
W oknie podajemy nazwę firmy i adres email (login), a następnie klikamy przycisk: “Załóż bezpłatne 14-dniowe konto demo”.
Ważne! Nazwa firmy, którą wprowadzimy w polu poniżej, będzie widoczna jako ID firmy w Panelu Klienta, w adresie strony (system.firmao.pl/nazwafirmy), oraz podczas włączania integracji. Nazwa firmy nie może być zmieniona w późniejszym etapie korzystania z systemu.

Wskazówka: Jeśli posiadasz kod polecający, kliknij: “Mam kod polecający” (napis znajdujący się pod zielonym przyciskiem założenia konta). Pod polem z adresem email pojawi się pole z opcją wpisania kodu polecającego.
Krok 2: Konfiguracja wstępna — samouczek
Po utworzeniu konta demo zostaniemy przekierowani do systemu Firmao.
W momencie pierwszego zalogowania się do systemu pokaże się widok samouczka (10 kroków).
Mamy możliwość przejścia każdego z kroków samouczka lub zamknięcia go. Gdy zdecydujemy się przejść przez samouczek, czekać na nas będzie 10 kroków:
- Dostosowanie indywidualnego wyglądu systemu – okno, w którym możemy dostosować skórkę programu, tj. kolor tła, wielkość i rodzaj czcionki, widok ikon, styl strony.
- Włączenie/wyłączenie modułów firmy – w systemie Firmao mamy moduły CRM (faktury, oferty, zamówienia, umowy/faktury cykliczne, szanse sprzedaży), Organizacja pracy (projekty, czasy pracy, aktualne zadania, wykres Gantta), ERP Magazyn (JPK) oraz Sprzęt serwis. Moduły te możemy włączać i wyłączać, w zależności od własnych preferencji, a ich widoczność zależna jest od posiadanej licencji.
- Uzupełnienie danych firmy – okno dialogowe, w którym możemy uzupełnić takie informacje jak: liczba pracowników w firmie, NIP, kod kraju do numeru telefonu (w Polsce jest to +48), numer telefonu, nazwa firmy, branża firmy. (dane, które wpiszemy, będą widoczne w wystawionych dokumentach).
- Import danych – jeśli posiadamy dane firmy zapisane w pliku CSV, możemy taki plik od razu zaimportować do systemu.
- Zapraszanie użytkowników – w tym kroku mamy możliwość zaprosić innych pracowników naszej firmy do korzystania z systemu Firmao. Zaproszenie zostanie wysłane w formie emaila.
- Podłączanie konta email do systemu Firmao – możemy skonfigurować naszą skrzynkę pocztową w systemie, aby w szybszy sposób pisać do osób kontaktowych. Możemy także utworzyć własne szablony email, które pozwolą nam zaoszczędzić czas.
- Dodawanie firmy do systemu – ten krok umożliwia nam dodanie danych innych firm do systemu. Funkcja ta ma zastosowanie, jeśli sprzedajemy produkty, a inne firmy są naszymi klientami.
- Utworzenie szans sprzedaży – możemy dodać szansę sprzedaży, jeżeli posiadamy potencjalnego klienta, który jest gotowy do zakupu naszych produktów. W przypadku szansy sprzedaży możemy przewidywać przychód ze sprzedaży, ustalać potencjalną datę zamknięcia oraz współczynnik prawdopodobieństwa sfinalizowania transakcji.
- Utworzenie faktury – w łatwy sposób możemy skompletować produkty lub usługi danej transakcji, a po jej zakończeniu wystawić fakturę.
- Utworzenie zadania – zadania w systemie Firmao pomagają w organizacji czasu pracy oraz obowiązków każdego pracownika.
Po ukończeniu samouczku, wyświetli się okno dialogowe z zapytaniem o prezentację online.
Jak zamówić prezentację online opisujemy poniżej.
Krok 3: Wybór modułów
Ważne! Ten krok został już opisany w samouczku w punkcie 2.
Gdy zamkniemy samouczek bez przechodzenia go, ukaże się okno, w którym mamy możliwość wybrania modułów Firmao. Gdy przechodziliśmy samouczek, mogliśmy je dostosować w kroku 2.
Krok 4: Uzupełnienie danych swojej firmy
Ważne! Ten krok został już opisany w samouczku w punkcie 3.
Kolejnym krokiem jest uzupełnienie danych naszej firmy, również w przypadku, gdy nie przechodziliśmy samouczka.

W oknie musimy uzupełnić:
- liczbę pracowników w firmie,
- NIP,
- kod kraju,
- numer telefonu,
- nazwę firmy,
- branżę firmy (opcjonalnie).
Jeśli chcemy, aby na koncie demo utworzyły się przykładowe dane, zaznaczamy pole wyboru : “Utworzyć przykładowe dane”.
Ważne! Wybranie opcji “Utwórz przykładowe dane” spowoduje dodanie m.in. przykładowych firm, zadań, osób kontaktowych do systemu.
Po uzupełnieniu danych zatwierdzamy przyciskiem: “OK”
Po uzupełnieniu wszystkich powyższych danych, system automatycznie zostanie ponownie uruchomiony.

Prezentacja online
W trakcie zakładania konta, pojawi się okno dialogowe z zapytaniem, czy chcemy zamówić prezentację online.

W przypadku zaznaczenia opcji “Tak”, konsultant skontaktuje się z nami poprzez czat Pomocy Firmao, w celu ustalenia terminu takiej prezentacji:


Aktywacja i zmiana tymczasowego hasła
Na podany podczas rejestracji adres e-mail, zostanie przesłany link aktywacyjny z hasłem tymczasowym.

Po wejściu w link możemy utworzyć własne hasło, zawierające minimum 8 znaków. Następnie nowo utworzone hasło zatwierdzamy zielonym przyciskiem “OK”.

Logowanie do Firmao
W celu zalogowania się do swojego konta Firmao wpisujemy w polu adresu przeglądarki: system.firmao.pl
Następnie wpisujemy login oraz hasło i klikamy zielony przycisk zaloguj.

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła, otwórz email, którego treść pokazaliśmy wyżej. Możesz skorzystać z opcji: “Nie pamiętasz hasła?”. Podaj wtedy swój adres email, na który zostało założone konto i zatwierdź, klikając zielony przycisk “OK”.

Na podany adres email zostanie wysłany mail z linkiem resetującym hasło.