CRM dla kancelarii prawnej

Opublikowano: 08.06.20CRM
CRM dla kancelarii prawnej

Jednym z kluczowych celów przedsiębiorstwa jest osiągnięcie jak największego zysku, który w znaczącym stopniu uzależniony jest od liczby zleceń. Prowadzenie działalności biznesowej w warunkach dużej konkurencji, zmieniających się czynników ekonomiczno-prawnych i rosnących wymagań klientów dyktuje konieczność posiadania wysokich kompetencji. Współczesne firmy poszukują sposobów, które zapewniłyby im sukces rynkowy, stworzyłyby wartości dla klienta i prestiż. Zasada ta, odnosi się również do biur adwokackich i notarialnych.

Dostępność usług prawniczych spowodowała, że poziom jakości obsługi zyskał na znaczeniu, jako czynnik konkurencyjności. Obecnie rynek stał się na tyle wymagający, że dużo większym zaufaniem cieszy się ta kancelaria, która może pochwalić się wysoką klasą zarządzania operacyjnego. Klienci zgłaszający się po porady adwokackie i notarialne cenią nie tylko standard formalny umów, ale również szybkość ich sporządzania. W uzyskaniu takiej sprawności pomaga system CRM. W artykule wskazujemy, jakie konkretnie korzyści uzyska z jego wdrożenia każdy prawnik. Sprawdź sam!

CRM jako ułatwienie pracy prawnika

Zarządzanie procesami sprzedaży jest zadaniem o wysokim poziomie złożoności. Dla adwokata i notariusza ważne jest dołożenie pełnej staranności, aby każdy z nich zamknąć z korzystnym rezultatem – przez terminowe przygotowanie poprawnych merytorycznie i formalnie dokumentów. Prawnikowi, który prowadzi dużo spraw, przyda się odpowiedni program CRM, który wesprze go kompleksowo w obsłudze klienta i innych bieżących czynnościach typowych dla kancelarii adwokackich i notarialnych, w tym w ewidencjonowaniu i rozliczaniu działalności.

Narzędzie to jest formą i systemem komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Program do obsługi kancelarii adwokackiej CRM pozwala też na pełne zobrazowanie relacji ze zleceniodawcą na wszystkich etapach, począwszy od momentu jej nawiązania, przez sprzedaż, aż po późniejszą opiekę posprzedażną i pomoc. Wspiera również proces analizy i raportowania efektów wszystkich działań. Stanowi dla adwokata i notariusza kompendium wiedzy o kliencie, jego sprawach i aktywnościach oraz produktach kancelarii.

CRM w kancelarii umożliwia:

  • tworzenie baz z danymi teleadresowymi i rejestrowymi obejmującymi NIP czy REGON,
  • zarządzanie kontaktami i kontem zleceniodawcy – zawiera profile klientów i kontrahentów,
  • utrwalanie historii kontaktów prawnika z danym zleceniodawcą – CRM rejestruje przebieg współpracy, sfinalizowane umowy, zakupione produkty – wraz z datami, szczegółami merytorycznymi sprawy, a także danymi pracownika, który ją prowadził,
  • ulepszenie komunikacji przez wysyłkę mailingu i wewnętrzne udostępnianie pism,
  • przygotowanie ofert, zamówień, umów, pozwów, ekspertyz,
  • nadawanie sprawom odpowiedniego statusu – w systemie można oznaczyć, czy jest to zlecenie aktualnie realizowane i na jakim jest etapie,
  • klasyfikowanie klientów kancelarii adwokackiej i notarialnej – np. z podziałem na region, branżę i specyfikę realizowanych zamówień, aby można było efektywniej personalizować komunikację,
  • prowadzenie kalendarza z opcją dodawania notatek i komentarzy.

Nowocześnie zarządzana kancelaria prawnicza

Oprogramowanie CRM przedstawia również wartość, jako narzędzie automatyzujące operacje księgowo-finansowe oraz ewidencjonujące czynności administracyjne i rozliczeniowe. Skraca przez to wymiernie czas potrzebny na ich realizację, ogranicza możliwość pojawienia się błędu i odciąża pracowników kancelarii notarialnych i adwokackich, zwalniając ich z obowiązku wykonywania żmudnych i rutynowych zadań biurowych. Służy również właścicielom biur prawniczych do zdalnego zarządzania pracą personelu.

CRM w kancelarii pozwala na:

  • rejestrację i rozliczenie czasu pracy,
  • fakturowanie z funkcjonalną wysyłką z systemu,
  • pełne zarządzanie dostępem do wszystkich plików,
  • wyszukiwanie pełnotekstowe wewnątrz dokumentów,
  • śledzenie bieżących procesów, wykonywanych czynności i zadań pracowników.

Dlaczego warto zastosować oprogramowanie CRM dla kancelarii prawnej, adwokackiej i notarialnej? – Podsumowanie

Decydując się na dobrej klasy program CRM dla adwokatów, prawników i notariuszy, jaki oferuje nasza firma, zyskujesz wsparcie infrastrukturalne, do w pełni zdalnej obsługi biura, przez posiadane już urządzenia – komputer, laptop i smartfon. Zapraszamy do kontaktu, zadawania pytań i wypróbowania naszego produktu za darmo – bez zobowiązań. Sprawdź sam już dziś!

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao