Lead Management

Opublikowano: 04.07.17CRM
Lead Management. Dlaczego i jak?

Niedawno braliśmy udział w ciekawym wydarzeniu „Marketing Sprint”, które było serią webinarów o tematyce marketingu i zarządzania. Jednym z prelegentów był nasz przedstawiciel, który przedstawił ciekawą prezentację na temat procesów Lead Management oraz sposobu ich obsługi.

Postanowiliśmy podzielić się tą wiedzą również na łamach naszego bloga. Zapraszamy więc do zapoznania się z wiedzą na temat Lead Management oraz do seansu zapisu wideo wydarzenia „Marketing Sprint”.

Dlaczego Lead Management?

Lead Managament zakłada dostosowanie procesów firmowych do pewnych z góry założonych wzorców, które mają ulepszyć procesy firmowe i zwiększyć sprzedaż. Osiągnięcie tego jest możliwe dzięki zapanowaniu nad procesami generowania i utrzymywania szans sprzedażowych, a co za tym idzie również zwiększeniu konwersji leadów. Lecz to nie wszystko, ponieważ lead managament daje Ci możliwość zrozumienia co w Twojej sprzedaży działa, a co zawodzi.

Czego potrzebujesz?

Potrzebujesz wiedzy o procesach Lead Management oraz narzędzia, które pozwoli Ci:

  • zastosować wiedzę w praktyce,
  • zautomatyzować procesy,
  • komunikować się z leadem,
  • ułatwić wzajemną komunikację pomiędzy pracownikami,
  • zadbać, aby użytkownik zawsze posiadał aktualne dane,
  • zachować historię kontaktu, pozwalając lepiej pielęgnować relacje,
  • dostarczy danych pozwalających ulepszać sprzedaż.

Jak stosować Lead Management?

Aby móc z sukcesem przeprowadzać procesy lead management należy stosować się do kilku ogólnych zasad, na bazie których możesz budować własne procesy. Poniżej znajdziecie te „bazowe” zasady wraz z wyjaśnieniem.

  • Identyfikuj i zrozum potrzeby leada
    Skontaktuj się z klientem jak najszybciej, jak tylko pojawi się w systemie CRM (czy to wpisany ręcznie, czy zarejestrowany poprzez formularz lub inną drogą pozyskania). Wiedząc skąd pochodzi klient możemy już na etapie pierwszej rozmowy zaproponować produkt bądź usługę, którą klient jest zainteresowany. Zrozum czego potrzebuje, a będziesz w stanie lepiej zaspokoić jego potrzeby.
  • Generuj i zbieraj wiedzę o leadzie
    Ustalaj stałe odstępy czasu pomiędzy kontaktami z klientem, które pozwolą Ci zbierać i weryfikować zbieraną o nim wiedzę. Udostępniaj darmowe materiały premium, takie jak ebooki czy artykuły, które pozwolą Ci śledzić zainteresowania i komponować oferty trafiające w jego potrzeby.
  • Oceniaj i ustalaj wagi każdego leada
    Twój czas jest ograniczony. Nie wszystko możesz zrobić sam. Dlatego oceniaj klientów i wykonuj działania według ich ocen, tak by w pierwszej kolejności obsługiwać najbardziej rokujących klientów.
  • Rozpoznawaj najważniejszych leadów (zasada Pareto)
    Pamiętaj, że często 80% Twojego dochodu pochodzi od 20% Twoich klientów. Pamiętaj, by dbać o Twoich klientów.
  • Przedstawiaj oferty według oceny i potrzeb leada
    Kiedy zebrałeś już komplet wiedzy o potrzebach leada i wiesz, jaka jest jego ocena, możesz zaproponować ofertę, pozwalającą Ci na zdobycie nowego stałego klienta.
  • Pielęgnuj relacje z leadem
    Sprzedaż nie kończy się na wystawieniu faktury. Należy stale utrzymywać kontakt z klientem w celu prezentowania mu nowych możliwości, produktów i usług. Takie działanie pozwoli Ci na utrzymanie blisko swoich szans sprzedażowych oraz na odsprzedaż nowych produktów stałym klientom.
  • Badaj wyniki sprzedażowe
    Raportuj i badaj swoją pracę. Komponuj raporty, które pozwolą Ci ocenić swój dochód i porównuj się z wynikami, które osiągnąłeś, stosując inne taktyki lub oferty. Dzięki temu będziesz wiedział, co możesz poprawić w swoim procesie sprzedaży.

Wszystkie wymienione etapy pracy można obsłużyć za pomocą systemu Firmao. Dzięki niemu możecie łatwo i szybko utworzyć proces bazujący na zaprezentowanych etapach lead management. Co więcej, taki proces jest całkowicie zautomatyzowany i jak tylko jeden z etapów zostanie zamknięty, rozpocznie się kolejny, pozwalając nie tylko zaawansowanym pracownikom na wykonywanie obowiązków. Również nowi pracownicy mogą być prowadzeni „za rękę” w celu osiągnięcia sukcesu sprzedażowego.

Poniżej znajdą Państwo zapis wideo webinaru, podczas którego zaprezentowany został proces, który sami z powodzeniem wykorzystujemy i wdrażamy dla naszych potencjalnych klientów.

Author Avatar Rafał Namieciński

Chief Executive Officer. Wyznacza kierunek rozwoju Firmao. Pod jego kierownictwem Firmao CRM stało się jednym z wiodących systemów CRM w Polsce. Na blogu dzieli się przemyśleniami na temat najnowszych trendów w branży CRM, oferuje wskazówki dotyczące wdrażania i wykorzystania systemów CRM.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao