Dlaczego blog firmowy jest cenny?

Opublikowano: 12.06.23Marketing

Kiedy rozmawiam z firmami, często słyszę powtarzające się błędne wyobrażenie na temat blogowania (co jest szczególnie rozpowszechnione wśród firm, które nie mają jeszcze bloga). Powtarzanym mitem jest, że aby blog naprawdę działał i tworzył wartość, posty muszą być publikowane często i regularnie. Rzadkie udostępnianie postów nie jest zbyt korzystne dla Twojego bloga.

Lepiej rzadko niż wcale

Nie zrozum mnie też źle. Idealnie, jeśli piszesz regularnie i często na swoim blogu, bo wtedy Twoja firma zyskuje najwięcej. Wyszukiwarki Cię pokochają, będziesz budował stały strumień czytelników i ogólnie zwiększał liczbę potencjalnych klientów. Myślę, że blogowanie ma potencjalną wartość dla wielu rodzajów firm. Ale jestem też tego świadom, że zbyt wiele firm nie podejmuje tego kluczowego kroku, z powodu odczuwania ciężaru ciągłego inwestowania tony czasu w prowadzenie swojego bloga. Dlatego postanowiłem uargumentować, że lepiej jest mieć bloga, nawet jeśli nie publikujesz na nim postów regularnie, niż nie mieć go w ogóle.

Dlaczego rzadko aktualizowany blog jest nadal cenny?

Liczy się każdy artykuł

Nawet jeśli masz tylko jeden przemyślany artykuł na blogu, który opisuje czym się wyróżnia Twoja firma, to pomoże on niektórym z Twoich potencjalnych klientów znaleźć Cię i zdecydować, czy jesteś idealnym dostawcą oferty, której szukają. Choć dobrze byłoby, gdyby odwiedzający Twoją stronę trafiali na blog, który jest stale aktualizowany o nowe treści. Wciąż jednak nawet niewielka liczba artykułów ma swoją wartość, jeśli są dobrze przygotowane i przekazują Twoją ofertę.

Daty nie są wymagane

Chociaż większość blogów pokazuje datę opublikowania artykułu, nie jest to w żaden sposób wymagane. Choć niektórzy blogerzy będą mówić, że blog nie jest blogiem, jeśli nie jest chronologiczny i nie pokazuje daty publikacji. Moim zdaniem to po prostu nie ma znaczenia. Często dobrym pomysłem jest pozostawienie daty wyłączonej, zwłaszcza jeśli Twoje treści są „ponadczasowe”. Na przykład ten artykuł nie jest „wiadomością” i nie opiera się na jakimś bieżącym wydarzeniu. Tak więc istnieje szansa, że będzie on tak samo ważny za tydzień lub za miesiąc. Jeśli piszesz przydatną treść, która nie jest związana z bieżącymi wydarzeniami, nie ma nic złego w pozostawieniu daty wyłączonej. Plusem jest to, że gdy nowi użytkownicy przychodzą na twoją stronę i znajdują trzy artykuły na twoim blogu, nawet jeśli najnowszy był napisany dwa miesiące temu, to nie ma to dla nich żadnego znaczenia.

Wyszukiwarki nadal będą je indeksować

Chociaż wyszukiwarki uwielbiają przeglądać często aktualizowane treści, nawet jeśli napiszesz tylko kilka artykułów, treść ta nadal będzie indeksowana i będzie pomocna w wyszukiwarkach takich jak Google.

Aby się rozwijać, musisz najpierw zacząć

Po tym, jak uruchomisz swojego bloga i dodasz tylko zwykłe informacje, to nadal jesteś na początku swojej drogi. O wiele lepiej będzie dla Twojego bloga, jeśli go uruchomisz i zwiększysz ilość postów, niż gdy zaczniesz od ciszy. W związku z tym największą wartością rzadko aktualizowanego bloga jest to, że łatwiej jest przejść od niego do często aktualizowanego bloga, niż zaczynać od jego stworzenia.

Nie daj się mitowi

Moja rada jest więc prosta: nie pozwól, aby mit powstrzymywał Cię od założenia bloga biznesowego. Biorąc pod uwagę wszystkie działania marketingowe, w które może inwestować Twoja firma, pisanie bloga jest dobrym sposobem na przekazywanie różnych informacji. To informacje na blogu często pozwalają potencjalnym klientom Cię odkryć, co sprawia, że chcą skorzystać z Twoich usług.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao