Home office: jak efektywnie pracować zdalnie?

16.03.20
Zarządzanie
Home office

Większość firm zdecydowała się na pracę zdalną. Dzięki temu pracownicy są w stanie ograniczyć wychodzenie z domu do minimum. Jedni uwielbiają home office, inni nie potrafią się skupić.

Jak przygotować się do pracy zdalnej i na co powinniśmy zawrócić uwagę?

Poniżej znajdziecie kilka praktycznych porad!

1. Stwórz warunki do pracy

Przygotuj odpowiednie miejsce, wydziel sobie kącik roboczy. Zadbaj o swoją wygodę i spokój – wybierz takie miejsce, w którym będziesz mógł się skupić. Postaraj się odtworzyć swoje biuro w domu, przygotuj niezbędne przedmioty – będą Ci potrzebne przez klika najbliższych dni. W takiej sytuacji bardzo przydatny jest CRM, masz dostęp do dokumentów związanych z klientami, bez ruszania się z domu.
Zwróć uwagę na to, co znajduje się za Tobą – w razie niespodziewanej telekonferencji tło może mieć znaczenie.

2. Nie pracuj z łóżka

Wydawać by się mogło, że łóżko będzie najwygodniejszym miejsce do pracy. Nic bardziej mylnego! Praca „na leżąco” będzie wzmagała w Tobie senność. Postaraj się zachować swój normalny porządek dnia: nastaw budzik, wstań o tej godzinie, o której zwykle wstajesz do pracy, weź pobudzający prysznic itp. Potraktuj home office jak zwyczajny dzień w pracy.

3. Przebierz się

Nie pracuj w piżamie. Mimo tego, że chodzenie cały dzień w piżamie to kusząca wizja, nie jest to dobry pomysł. Kojarzy się raczej z chorobą a nie efektywną pracą. Ubierz się wygodnie, ale w miarę możliwości elegancko, tak, żebyś w razie potrzeby mógł dołączyć do telekonferencji.

4. Ustal przerwy 

Wiedząc ile potrzebujesz czasu na wykonanie jednego zadania, możesz zaplanować swoją przerwę przed rozpoczęciem kolejnego. Np: co dwie godziny, 15 minut przerwy. W tym czasie możesz zrobić kawę, chwilę się porozciągać, medytować, zadzwonić do bliskich lub wyjść na szybki spacer z psem. Jeśli posiadasz dzieci, przerwy możesz poświęcić dla nich, w 15 minut możesz zaplanować im czas na najbliższe dwie godziny. Dzięki temu Ty możesz skupić się na pracy a Twoje dzieci nie będą czuły się ignorowane, mimo Twojej obecności
w domu.

5. Bądź na bieżąco

Staraj się pozostawać w stałym kontakcie ze swoim szefem i współpracownikami, wtedy łatwiej będzie pracować nad wspólnymi projektami. Przydatnym narzędziem jest firmowy chat, wszyscy pracownicy są na bieżąco
z wykonywanymi zadaniami, a home office nie wpływa negatywnie na procesy komunikacyjne w firmie.

6. Ustal priorytety

Zadbaj, aby twój dzień był uporządkowany pod względem zadań, które masz do wykonania. Dokładnie zaplanuj pracę, zadbaj o hierarchię, skorzystaj z aplikacji do zarządzania zadaniami, która nie tylko pomoże ci zachować balans między pracą a życiem prywatnym, ale również przypomni o pracy do wykonania i pozwoli monitorować postępy. Takie rozwiązanie na pewno ułatwi planowanie i egzekucję oraz sprawi, że twoja produktywność i efektywność znacząco wzrosną.

7. Mierz czas pracy

Wszyscy wiemy jak łatwo jest się zapomnieć, pracując w domu. Bywają dni, gdy jesteśmy niezwykle podatni na wszelkie rozpraszacze i łatwo tracimy poczucie czasu, zdając sobie sprawę jak niewiele udało nam się zrobić. O lepsze skupienie pozwoli nam zadbać aplikacja do liczenia godzin pracy. Zainstaluj ją na swoim komputerze, a ta uruchomi się sama przy starcie urządzenia. Działając w tle, na bieżąco będzie uzupełniać twój timesheet, a Ty będziesz mieć oko na to, nad czym obecnie pracujesz i jak często robisz sobie przerwy. 
Osoby zatrudnione na stawce godzinowej również docenią to narzędzie, gdyż w prosty sposób będą mogły przedstawić swoim pracodawcom liczbę przepracowanych godzin w danym okresie rozliczeniowym.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Powiązane artykuły

Wypróbuj bezpłatnie Firmao