Jak wybrać system CRM?

Opublikowano: 01.08.17CRM
Jak wybrać CRM?

Kiedy dochodzisz do wniosku, że Twoja organizacja nie jest już w stanie poradzić sobie za pomocą Excela wspomaganego żółtymi karteczkami, nadchodzi czas na wybór oprogramowania, które ma za zadanie pomóc Ci w prowadzeniu Twojej działalności. Jego celem jest wyręczenie Cię w wielu czynnościach, które do tej pory zajmowały Ci wiele czasu, pozwalając na skoncentrowanie sił i uwagi na sprawach najważniejszych.

Rynek oprogramowania dla firm rośnie z roku na rok, a wybór godnego zaufania produktu i dostawcy staje się coraz trudniejszy. Sprawdźmy więc, na co warto zwrócić uwagę, kiedy decydujemy się na podjęcie wyzwania jakim jest znalezienie w pełni funkcjonalnego systemu CRM.

Co powinien mieć dobry system CRM?

CRM online

Zapomnij o oprogramowaniu desktopowym. Przyszłość to usługi online, czyli chmura, a Tobie zależy na przyszłości Twojej firmy, dlatego zdecyduj się na oprogramowanie, do którego uzyskasz dostęp z każdego miejsca na świecie dzięki sieci internetowej. Zarządzaj swoją firmą z hamaka na Seszelach, popijając zimne drinki. Nie ma już potrzeby żebyś był „zawsze na miejscu”. Zrobisz wszystko zdalnie.

Automatyzacja

Jak myślisz, ile czasu w swojej działalności biznesowej poświęciłeś do tej pory na czynności, które przynosiły niewielkie rezultaty a musiały zostać wykonane? A zastanawiałeś się kiedyś, jak wiele minut zmarnowałeś na bieżącą obsługę zadań? Nie na samo ich wykonanie, ale obsługę z punktu widzenia administracyjnego? Dużo prawda? Zdecyduj się więc na system, który zautomatyzuje proste procesy, które z powodzeniem mogą się wykonywać same np. automatyczne wysyłki wiadomości email i SMS o określonej przez Ciebie treści. Wysyłasz życzenia urodzinowe do swoich klientów? – to coś dla Ciebie!

Integracje

Zajmujesz się sprzedażą online? A może świadczysz usługi Call Center? Niezależnie czym się w biznesie zajmujesz, warto unifikować obsługę wszystkich kanałów swojej sprzedaży, kontaktów z klientami czy innych usług niezbędnych do sprawnego działania organizacji. Postaw więc na system, który pozwoli Ci cieszyć się wszystkimi dobrodziejstwami usług i oprogramowania zewnętrznego z poziomu jednego systemu zarządzającego.

Elastyczność systemu CRM

Każda firma to oddzielna historia, podejście, procesy i wymagania. Nie każdy dostawca to rozumie, proponując systemy, które oferują małą elastyczność oraz brak możliwości dopasowania do własnych potrzeb. Miej to na uwadze i zdecyduj się na system, który pozwoli Ci definiować swoje personalne tagi, pola dodatkowe czy statusy. Nie mniej ważnym jest coś tak rzadko spotykanego, jak możliwość dostosowania systemu pod swoje personalne potrzeby – nawet na zamówienie – jest to zazwyczaj tańsze rozwiązanie niż budowanie całego systemu od podstaw.

Nie tylko CRM

Czy zarządzanie kontaktami z klientami to jedyne czego potrzebujesz, żeby w pełni obsłużyć zarządzanie swoim przedsiębiorstwem? To zdecydowanie za mało. Zwróć więc uwagę na oprogramowanie, które pozwoli Ci na pełną obsługę zapotrzebowania Twojej firmy. Takie oprogramowanie powinno mieć modułową budowę, która udostępni:

  • fakturowanie,
  • ofertowanie i zamówienia,
  • obsługę magazynów,
  • KPIR,
  • JPK,
  • kalendarz online,
  • moduł zadaniowy,
  • obieg dokumentów,
  • projekty,
  • umowy,
  • wykres Gantta.

Jaki więc CRM wybrać?

Zachęcamy do wyboru oprogramowania Firmao CRM, które zawiera wszystkie (i więcej!) opisane powyżej cechy.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao