iAutomatyka – wpływ systemu CRM na rozwój firmy

Opublikowano: 27.07.18CRM

W ostatnim miesiącu pracownicy Firmao przeprowadzili szkolenie w znanej firmie iAutomatyka. Jak wyglądało szkolenie i jakie przyniosło efekty? Czy wdrożenie systemu do firmy wpłynęło na jej rozwój?

Jeśli zastanawiasz się nad szybkim i efektywnym wdrożeniem systemu CRM do swojej firmy, na pewno zainteresuje Cię, jakie odczucia związane z tym towarzyszą przedsiębiorcy. Swoimi wrażeniami ze szkolenia podzielił się z nami współwłaściciel firmy iAutomatyka Rafał Kupiński. Sprawdź, jak zaczęła się przygoda firmy iAutomatyka z systemem Firmao CRM i jakie przyniosła efekty.

Czym zajmuje się firma iAutomatyka?

Na początek warto przyjrzeć się firmie iAutomatyka – jaki jest jej zakres działalności i priorytety, możemy dowiedzieć się z poniższej wypowiedzi współwłaściciela firmy Rafała Kupińskiego:

” iAutomatyka.pl to portal branżowy związany z automatyką przemysłową i robotyką. Jesteśmy dla ludzi jak i dla firm. Informujemy naszych użytkowników o najnowszych rozwiązaniach, dzielimy się wiedzą merytoryczną zwiększając świadomość młodych inżynierów oraz publikujemy informacje o ciekawych eventach i szkoleniach. Naszym celem jest m.in. zintegrowanie w jednym miejscu całej branży automatyki przemysłowej od inżynierów po dystrybutorów, aż do producentów. Działamy intensywnie w mediach społecznościowych, możemy pochwalić się rozbudowanym FanPage’m oraz grupą “Automatyk może więcej” na Facebooku. Chcemy dotrzeć do każdego inżyniera automatyki w Polsce, a w przyszłości może nawet i w Europie.” – podsumowuje Rafał Kupiński, właściciel iAutomatyki.

Szkolenie z systemu Firmao

Aby nowi użytkownicy systemu od razu zaczęli w pełni wykorzystywać potencjał systemu Firmao zarząd firmy iAutomatyka postanowił zorganizować dla swoich pracowników 2-dniowe szkolenie w siedzibie firmy.  Od lat misją Firmao jest dostarczanie użytkownikom oprogramowania, które ułatwia zarządzanie firmą i pomaga optymalizować zachodzące w niej procesy. Dlatego też szkoleniowcy z Firmao z zapałem podeszli do tego zadania. Dobrze przeszkoleni użytkownicy mogą w pełni docenić możliwości CRM i od pierwszego dnia korzystania z systemu wykorzystywać wszystkie funkcjonalności usprawniające codzienne działania podejmowane w firmie.

Szkoleniowcy z Firmao postanowili przeprowadzić szkolenie w dwóch częściach: pierwszej prezentującej funkcjonalności szczególnie ważne dla pracowników korzystających z modułu „CRM i Faktury” oraz drugiej, kładącej nacisk na narzędzia wchodzące w skład modułu „Organizacja pracy” i możliwości skrzynki e-mail w systemie. Na początku szkolenia zostały dogłębnie omówione faktury – jedna z najważniejszych funkcjonalności w każdej firmie. Użytkownicy dowiedzieli się, jakie rodzaje faktur mogą wystawiać, jak dokonywać konwersji faktur z pro formy na zwykłą oraz jak tworzyć faktury korygujące. Następnie poznali oferty i zamówienia w systemie – ze szczególnym uwzględnieniem oferty wariantowej i atrakcyjnej dla wielu firm oferty ze zdjęciem. Kolejnym krokiem dla nowych użytkowników było zapoznanie się z narzędziami przydatnymi w codziennym planowaniu czasu pracy, jakimi są kalendarz wraz z możliwością tworzenia zadań i projektów. Ostatnim zagadnieniem teoretycznym jakie zostało przedstawione pracownikom iAutomatyki była obsługa skrzynki e-mail z poziomu systemu Firmao. Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się jak dokonać integracji z zewnętrzną skrzynką e-mail, filtrować wiadomości, tworzyć oszczędzające czas szablony oraz wykonywać mailing do klientów.

Teoria to nie wszystko

W poznawaniu nowego systemu najważniejsza jest praktyka. Osoba nawet najlepiej znająca teorię nie jest w stanie w szybkim czasie wykorzystywać pełnię potencjału systemu bez praktycznych ćwiczeń. I dlatego też nasi pracownicy przygotowali zestaw zadań, które umożliwiły „na gorąco” zastosowanie wiedzy teoretycznej w praktycznym działaniu. Zadania przedstawiały czynności, jakie będzie wykonywał pracownik w codziennej pracy z systemem. Przykładowe zadania polegały m.in. na wysłaniu oferty do kontrahenta z danym produktem. Jednak, żeby lepiej przećwiczyć naszych „uczniów” w systemie nie było danego kontrahenta i produktu – przed utworzeniem oferty musieli je stworzyć. Wszyscy szkoleni pracownicy bez problemu rozwiązali zadania, czym wprawili naszych szkoleniowców w miłe zaskoczenie. Szkoleniowcy z Firmao opuszczali siedzibę iAutomatyki z poczuciem dobrze wykonanego zadania – kolejna firma dostała szansę na szybszy rozwój, dzięki naszemu systemowi do zarządzania firmą online.

A jakie wrażenia ze szkolenia odniósł zarząd iAutomatyki?

W rozmowie z nami Pan Rafał podkreślił, że szkolenie zrealizowane przez naszych pracowników było przeprowadzone w sposób profesjonalny. Szkoleniowcy z Firmao w krótkim czasie przekazali pracownikom iAutomatyki wszelką niezbędną wiedzę do sprawnego rozpoczęcia korzystania z systemu.

Wrażenia z systemu Firmao

W systemie Firmao znajduje się wiele różnych funkcjonalności, które ułatwiają zarządzanie i pracę w różnych przedsiębiorstwach. Jednak w zależności od rodzaju firmy i przedmiotu jej działalności, rozmaite funkcjonalności systemu są szczególnie przydatne. A które z funkcjonalności systemu w szczególności są ważne dla działalności iAutomatyki? Zapytaliśmy o to zarząd firmy.

  • Jakie funkcjonalności w systemie szczególnie przypadły Państwu do gustu?

„Ciężko wybrać jakąś konkretną funkcjonalność, która szczególnie przypadła nam do gustu. Jest ich kilka, między innymi ustawienie chatu na swojej stronie.” – Rafał Kupiński, iAutomatyka

  • Z jakich funkcjonalności korzystają Państwo w systemie Firmao? Które są według Państwa najpotrzebniejsze w codziennej działalności iAutomatyki?

„Korzystamy przede wszystkim z modułu e-mail, z modułu zadań i z CRM. W najbliższym czasie przeniesiemy się również do systemu Firmao na moduł faktur. Najpotrzebniejsze w działalności iAutomatyka jest CRM i zarządzanie zadaniami oraz przypisywanie ich do pracowników. Dzięki temu w łatwo możemy monitorować pracę nad danym zadaniem oraz w szybki sposób podejrzeć całą historię kontaktu z klientem. Kolejnym przydatnym modułem jest moduł wiadomości e-mail, umożliwiający utworzenie nowego zadania z otrzymanego maila i przypisane go do danego kontrahenta.” – Rafał Kupiński, iAutomatyka.

W rozmowie z nami Pan Rafał podkreślił także, że wprowadzenie livechatu na stronie firmy pozytywnie wpłynęło na kontakt z klientami. Livechat umożliwił łatwiejszą i szybszą komunikację zarówno ze stałymi jak i potencjalnymi klientami.

Jak widzimy, wiele funkcjonalności systemu jest wykorzystywane przez pracowników w codziennym dniu pracy.  Z uwagi na szczególny charakter działalności iAutomatyki, opierający się na publikacji najnowszych rozwiązań i artykułów merytorycznych, bardzo ważna okazała się możliwość zarządzania zadaniami w systemie, która pozwala przypisać konkretne zadanie do konkretnej osoby. Natomiast możliwość sprawnego zarządzania mailami wpływa na utrzymywanie całej korespondencji z klientem w jednym miejscu, co ogranicza straty czasu oraz zwiększa efektywność pracowników.

Wpływ systemu CRM na rozwój firmy

System CRM, jakim jest Firmao, pozwala zautomatyzować wiele procesów, dzięki czemu jego wprowadzenie pozytywnie wpływa na rozwój firmy. A jak wprowadzenie systemu Firmao wpłynęło na iAutomatykę?

Rafał Kupiński, iAutomatyka: „Na razie jesteśmy na etapie „docierania się” z systemem Firmao, ale już po pierwszych tygodniach widzimy zwiększenie naszej efektywności w odhaczaniu wykonanych zadań i komunikowaniu się między sobą w firmie. Dzięki Firmao przede wszystkim mamy porządek pomiędzy zadaniami, mailami i informacjami odnośnie klienta. Wszystko mamy w jednym miejscu, nie marnujemy czasu na szukanie ważnych informacji, które przydadzą się w danej rozmowie. Wdrożenie systemu CRM jest to strzał w dziesiątkę. Każdej młodej firmie polecałbym już na starcie zainteresować się CRM, ponieważ im szybciej zaczniemy korzystać z takich systemów tym szybciej osiągniemy wyznaczony cel.

Wdrożenie systemu Firmao do firmy iAutomatyka zakończyło się sukcesem. Systemu CRM spowodował, że dynamicznie rozwijająca się firma nabrała jeszcze większego rozpędu. Dobra organizacja w firmie, która była, zanim system został wdrożony, przyczyniła się do tego sukcesu. Widać, że iAutomatyka jest prowadzona przez profesjonalistów, którzy wiedzą jak zarządzać swoją firmą.

iAutomatyka zwiększyła swoje zyski dzięki Firmao, Ty też możesz tego dokonać w swojej firmie. Nie pozbawiaj się takiej szansy. Jeżeli Ty też chcesz wypróbować system Firmao możesz założyć 14-dniowe darmowe konto, na którym sprawdzisz, co może zaoferować Ci system. Nie zwlekaj dłużej i tak, jak iAutomatyka, zacznij swoją przygodę z systemem Firmao CRM.

Author Avatar Damian Janicki

Customer Success Manager. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze klienta. Firmao nie ma przed nim tajemnic. Dzięki ciągłej pracy z klientami, doskonale wie przed jakimi problemami stają firmy bez odpowiedniego oprogramowania.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao