Integracja CRM z wysyłką SMSów – wywiad z Błażejem Pawlarem z SerwerSMS

Opublikowano: 17.05.24Biznes

Firmy nieustannie szukają sposobów na usprawnienie komunikacji z klientami i zwiększenie efektywności działań. Pomocna w tym procesie jest komunikacja SMS, która wciąż pozostaje potężnym narzędziem dla firm. Przeprowadziliśmy wywiad z naszym partnerem SerwerSMS, w którym poruszyliśmy najczęściej zadawane pytania dotyczące integracji wysyłki SMS w systemie CRM, aby pomóc zrozumieć lepiej tę kwestię, jak i korzyści, najlepsze praktyki i wyzwania, jakie wiążą się z taką integracją. Zachęcamy do przeczytania!

Co to jest SerwerSMS?

SerwerSMS to kompleksowa platforma umożliwiającą przeprowadzanie skutecznych kampanii mobilnych poprzez wykorzystanie różnorodnych kanałów komunikacji. Nasi użytkownicy mają dostęp do wielu narzędzi, takich jak: SMS, RCS, Viber, MMS i PUSH, co pozwala na dotarcie do klientów w sposób dostosowany do ich preferencji, oraz strategii marketingowej.

Preferowanym narzędziem komunikacji pozostaje oczywiście SMS. Dane jednoznacznie wskazują, że korzystanie z tradycyjnych wiadomości tekstowych w relacjach biznesowych stale wzrasta z roku na rok. Warto jednak zauważyć, że niektórzy klienci preferują połączenie różnych kanałów komunikacji – wtedy SerwerSMS jest idealnym rozwiązaniem.

Jakie funkcjonalności oferuje SerwerSMS? 

Nasza platforma oferuje szereg funkcjonalności, które cieszą się uznaniem zarówno wśród dużych i małych firm, jak i organizacji pozarządowych oraz jednostek samorządu terytorialnego. Jednym z jej głównych atutów jest wysoka przepustowość – jesteśmy w stanie przesłać kilka milionów wiadomości w ciągu godziny. Co więcej, naszą platformę wyróżnia to, że każdy użytkownik znajdzie tu coś dla siebie. Dla niektórych kluczowe jest sprawnie działające i przejrzyste API, dla innych istotna jest możliwość wysłania wysoko wolumenowej kampanii podczas Black Week, czy Walentynek a dla jeszcze innych niezbędne jest skuteczne wsparcie techniczne oraz pomoc po godzinach, ponieważ taka jest specyfika ich biznesu.

Jakie są ceny Waszej usługi? Od jakiej licencji można zintegrować SerwerSMS z Firmao?

Ceny w SerwerSMS zależą od wybranego przez klienta modelu współpracy, który może obejmować plany miesięczne Post-paid lub plany przedpłacone Pre-Paid. Zachęcamy do zapoznania się z naszą stroną internetową lub skontaktowania się z Biurem Obsługi Klienta, aby uzyskać więcej informacji. W kwestii licencji nie stosujemy żadnych ograniczeń. Już od pierwszego kontaktu z panelem klient ma możliwość integracji systemów. Ponadto oferujemy możliwość utworzenia bezpłatnego konta próbnego na okres 14 dni, co umożliwia użytkownikowi przetestowanie naszych usług.

Nasz cennik oraz pakiety są dostosowane tak, aby zaspokoić potrzeby zarówno mniejszych, większych klientów oraz tych najbardziej wymagających. Oferta jest elastyczna  i dopasowana do różnorodnych potrzeb oraz usług.  

Jakie funkcjonalności są szczególnie polecane dla MŚP? 

Nasi klienci doceniają nie tylko możliwość skracania linków, korzystanie z numeru dedykowanego oraz dwukierunkową komunikację, ale także fakt, że wszystkie te narzędzia znajdują się na jednej platformie. To rozwiązanie pozwala na wygodne zarządzanie różnymi aspektami komunikacji mobilnej z jednego miejsca bez konieczności instalowania wielu aplikacji, czy uruchamiania kilku kont w różnych serwisach. Firmy MŚP korzystają także z gotowych integracji z systemami ERP, marketing automation, czy systemami księgowymi. Bardzo dużo małych i średnich firma korzysta także z aplikacji mobilnej – dostępnej zarówno na iOS, jak i Android. 

Czy moglibyście podać zalety korzystania z oprogramowania do wysyłania SMS połączonego z systemem CRM? Możecie podać usecase takiej integracji?

Tak możemy. Jedna kampania szczególnie zapadła mi w pamięci – była to kampania przeprowadzona wspólnie z Rainbow. Od lat współpracujemy z Rainbow, dostarczając narzędzia do komunikacji SMS. W jednej z kampanii postanowiliśmy wykorzystać dwa kanały komunikacji równolegle, czyli RCS-a (często nazywany jest SMS-em 2.0, ponieważ łączy funkcje standardowego SMS-a, prostej aplikacji mobilnej oraz MMS-a.) i SMS-a. 

W trakcie realizacji kampanii chcieliśmy przetestować, czy połączenie dwóch kanałów przyniesie lepszy wskaźnik CTR niż korzystanie z jednego kanału. Nasza koncepcja opierała się na wysłaniu RCS-a do użytkowników posiadających smartfony zdolne do jej odbioru, a standardowej treści SMS do tych, którzy nie mieli takiej możliwości. Wyniki tej kampanii były bardzo obiecujące, CTR był wyższy o kilkanaście procent niż zwykle. Daje nam to do zrozumienia, że SMS 2.0 ma ogromny potencjał.

W jaki sposób SMS-y wpływają na współczynnik konwersji?

Dziś około 80% SMS-ów to notyfikacje wysyłane po pewnych zdarzeniach – SMS wysyłany jest wtedy, gdy wystąpi jakiś “wyzwalacz” (nazywany także triggerem). Przykładami takich triggerów mogą być:

  • porzucony koszyk,
  • zamówiona wizyta u lekarza,
  • urodziny użytkownika,
  • osiągnięcie pewnej liczby punktów w programie lojalnościowym,
  • zbliżający się termin zapłaty za odroczoną płatność.

Taki SMS wysłany w odpowiednim czasie oczywiście zwiększa konwersję, ponieważ przypomina o terminie, potwierdza jakąś czynność, albo daje dodatkowe korzyści. Stąd firmy coraz chętniej stosują taki rodzaj komunikatów.

W jaki sposób komunikacja w czasie rzeczywistym poprzez integrację SMS – CRM przynosi korzyści zespołom sprzedaży i obsługi klienta?

Komunikacja w czasie rzeczywistym przynosi korzyści zespołom sprzedaży i obsługi klienta z kilku powodów:

  • natychmiastowy kontakt i wysoki Open Rate wiadomości w porównaniu z innymi kanałami komunikacji 
  • automatyzacja procesów, która pozwala np. po zakończonej rozmowie handlowca z klientem wysłać podsumowanie rozmowy, albo przypomnieć o ważnym terminie.
  • elastyczność – zarówno biznesy offline jak i online korzystają z krótkich wiadomości tekstowych.
  • zasięg – praktycznie wszyscy mamy smartfon w zasięgu ręki. Dodatkowo ponad 90% firm ocenia konwersję sprzedażową SMS-a za bardzo dobrą, albo dobrą lub satysfakcjonującą. 

Tak wynika z naszego badania “Komunikacja SMS w Polsce”.

Czy integracja systemu CRM z SMS jest skomplikowana? 

Integracja jest stosunkowo prosta. Wystarczy założyć konto w jednym, jak i w drugim serwisie oraz  w kolejnym kroku wygenerować klucze po stronie SerwerSMS do integracji z Firmao. Po przepisaniu danych do Firmao oraz uruchomieniu okresu testowego nic nie stoi na przeszkodzie w wysłaniu pierwszej wiadomości. 

Co dla Was jest największym wyzwaniem na nadchodzące lata?

Na nadchodzące lata, naszym największym wyzwaniem będzie utrzymanie kroku z dynamicznie zmieniającymi się potrzebami rynku oraz oczekiwaniami naszych klientów. Kontynuacja aktywnej obserwacji trendów i reagowanie na nie będzie kluczowe. Jesteśmy świadomi rosnącego znaczenia innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie komunikacji, dlatego rozwijamy naszą platformę, dostosowujemy możliwości panelu self-serwis oraz API, a także wprowadzamy nowe kanały komunikacji.

Rozwijamy technologię Czat RCS, która jest małą rewolucją na rynku komunikacji mobilnej, ponieważ łączy funkcjonalności kilku kanałów w tym: aplikacji mobilnych oraz znanych nam dobrze narzędzi: SMS, E-mail oraz MMS.

Dla jakich branż jest przeznaczony SerwerSMS? Jakie problemy pomaga rozwiązać w firmie? 

Wykorzystanie SMS-ów jako narzędzia komunikacji i marketingu może wspierać rozwój firmy poprzez zwiększenie zasięgu, zaangażowania klientów oraz efektywności działań marketingowych. SMS jest wykorzystywany w zasadzie w każdej branży, ponieważ jest bardzo prostym i intuicyjnym narzędziem. W związku z tym jest używany przez firmy z sektorów usługowych, handlowych, finansowych, telekomunikacyjnych, technologicznych oraz podmioty działające zarówno online, jak i offline.

Wykorzystanie SMS-ów może pomóc firmie rozwijać się na kilka sposobów:

  • Skuteczny marketing: SMS-y pozwalają firmom dotrzeć do swoich klientów w sposób bezpośredni i osobisty. Kampanie marketingowe za pomocą SMS-ów mogą przyciągnąć uwagę klientów, zwiększyć świadomość marki i zachęcić do zakupu.
  • Zwiększenie zaangażowania klientów: Regularne wysyłanie wartościowych informacji, promocji i ofert za pomocą SMS-ów może zwiększyć zaangażowanie klientów w działania firmy oraz budować lojalność wobec marki.
  • Szybka komunikacja: SMS-y są natychmiastowe i mają wysoki wskaźnik otwarcia, co sprawia, że są idealnym narzędziem do szybkiej komunikacji z użytkownikami. Mogą być używane do wysyłania potwierdzeń zamówień, przypomnień o umówionych spotkaniach, informacji o dostępności produktów itp.
  • Zwiększenie efektywności kampanii marketingowych: Dzięki analizie danych i monitorowaniu wskaźników, firmy mogą stale doskonalić swoje kampanie marketingowe za pomocą SMS-ów. Optymalizacja treści, czasu wysyłki i segmentacji odbiorców może znacząco zwiększyć skuteczność kampanii.
  • Usprawnienie procesów: Wykorzystanie systemów automatyzacji do wysyłania SMS-ów może usprawnić wiele procesów w firmie, co ma przełożenia na skalowanie biznesu.

Jesteś zainteresowany integracją Firmao z usługami SMS? Przejdź do instrukcji i połącz swoją firmę z usługą SMS!

Author Avatar Sebastian Czubak

Chief Operating Officer. Odpowiada za nadzór nad wszystkimi aspektami działalności operacyjnej firmy. Posiada bogate doświadczenie w branży oprogramowania CRM i z sukcesem kieruje zespołami w zakresie rozwoju produktu, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o Firmao.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao