Integracja User.com z Firmao

Opublikowano: 26.04.24CRM

Efektywny marketing jest kluczowym elementem dla większości firm. Połączenie systemu CRM (Customer Relationship Management) z platformą do automatyzacji marketingu otwiera drzwi do niezliczonych możliwości usprawnienia kontaktu z klientami oraz budowania trwałych relacji biznesowych. Wykorzystanie e-maili jako narzędzia marketingowego pozwala na spersonalizowaną interakcję z klientami, dostarczając im wartościowych treści i ofert. W ten sposób, przykładowy e-mail staje się nie tylko kanałem komunikacyjnym, ale także strategicznym narzędziem, podnoszącym efektywność operacyjną firmy oraz zwiększającym jej konkurencyjność.

W dalszej części artykułu przedstawimy działanie naszej nowej integracji z User.com. Zachęcamy do przeczytania, aby dowiedzieć się jak skonfigurować integrację w naszym systemie oraz jaki jest jej cel.

User.com to zaawansowana platforma do automatyzacji marketingu, która zwiększa zaangażowanie i efektywność konwersji. Jak to osiągają? Przetwarzając dane klientów w jednym miejscu i komunikując się z nimi poprzez różnorodne kanały: e-mail, live chat, chatboty, powiadomienia push oraz dynamiczne treści na stronach internetowych. Wszystkie narzędzia dostępne są w jednym miejscu.

Jak skonfigurować integrację?

Celem integracji jest śledzenie kliknięcia w linki, które znajdują się w wiadomościach e-mail wysyłanych z systemu Firmao. Linki, do których zostaną dołączone dodatkowe dane, muszą mieć domenę zadeklarowaną na liście domen.

Firmao:

  1. Zaloguj się do systemu.
  2. Naciśnij przycisk w prawym górnym rogu (w przypadku tej instrukcji jest to ikonka z logo Firmao).
  3. Rozwinie się lista, z której należy kliknąć “Ustawienia firmy”.
  1. Z listy po lewej stronie wybierz “Integracje”.
  2. Zaznacz checkbox “User.com”, następnie naciśnij napis “User.com” znajdujący się w górnej częsci menu.
  1. Wpisz Token dostępu oraz Domenę aplikacji (dane te znajdziesz w systemie User.com).
  2. Naciśnij “Przetestuj i zapisz konfigurację”.

Jak wygenerować Token dostępu oraz gdzie znaleźć Domenę aplikacji w User.com:

  1. Zaloguj się do systemu.
  2. Aby wygenerować Token dostępu, przejdź do Ustawień aplikacji.
  1. Następnie po lewej stronie, w sekcji Zaawansowane, kliknij Publiczne klucze API REST.
  1. Naciśnij przycisk “Create API key”.
  1. I gotowe! 
  1. Domenę aplikacji skopiuj z adresu url.

Gdy użytkownik wysyła e-mail z linkiem za pośrednictwem Firmao, dołączany jest do niego specjalny parametr. Na platformie User.com, ten parametr jest automatycznie rozpoznawany i w przypadku znalezienia odpowiedniego dopasowania, przypisywany do odpowiedniego adresu e-mail w bazie danych User.com.

Dzięki temu procesowi, możemy monitorować aktywność użytkownika, taką jak kliknięcia w link zawarty w wysłanym mailu. Jest to niezwykle przydatne do oceny efektywności prowadzonych kampanii.

Author Avatar Sebastian Czubak

Chief Operating Officer. Odpowiada za nadzór nad wszystkimi aspektami działalności operacyjnej firmy. Posiada bogate doświadczenie w branży oprogramowania CRM i z sukcesem kieruje zespołami w zakresie rozwoju produktu, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o Firmao.

Nie zapomnij o udostępnieniu artykułu!
FacebookTwitterMessengerLinkedIn

Related articles

Wypróbuj bezpłatnie Firmao